• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Gabbies

Nu kommer jag och gör er sällskap tjejer, jag är dock inte nya på BT i överhuvudtaget.. bara bytt datum. Jag var en 070707 brud, men nu är jag en 070714 brud..

• Duchess

Kul att se dig i den här tråden, Gabbies! :)

Är det okej att undra varför ni bytte datum?

• Gabbies

klart att det är ok att fråga.. :)

Jo i denna jäkla stad även kallad västerås så pågår ett fenomen som kallas power meet en gång om året, detta är en bilträff då raggare träffas, skryter om sina bilar och super och slåss.. Denna helg inträffar så klart 070707 nästa år. Vi tänkte köra ändå, men nu när både kyrka och festlokal avbokat, och det inte finns några hotellrum för våra gäster osv har vi insett att det är lika bra att ge upp det.. så nu har vi bytt..

• Duchess

Aha.. på det viset. Jag har hört talas om Power Meet - en av mina styvsystrar bor i Västerås, och de brukar passa på att åka på semester när det är PM :)

Kul att se dig här iaf! Själv valde vi bort 070707 av flera skäl. Det passar dåligt med min semester, bland annat. Dessutom tror jag att det är många som valt just det datumet. Det ökar risken för att vissa gäster måste välja mellan två (eller fler) bröllop, och dessutom tror jag att det är svårare att få tag på en bra frisör, florist, sminkös mm den dagen. Så 14/7 passar oss perfekt!

• Gabbies

åhh du fick mig just att må så mkt bättre! Tack! Jag har varit ganska ledsen över att vi fick lov att byta men du kom ju med massor med bra fördelar! Tack!

• Duchess

Det var så lite så.

Här kommer en fördel till: det kommer alltid att vara allmän flaggdag på er bröllopsdag! :D

• Gabbies

ja det sa en av mina vänner i västerås tråden också.. :)

• Snö brud

Så hur går det med planeringen för alla?

Vi har ju lokalen bokad, fotograf bokad och ska boka kyrkan i september.

Har kollat runt på ringar, men får fundera lite till.
    Klänningar har jag jag också tittat på tills ögonen har blivit fyrkantiga hihi.
    Men även där spanar jag vidare.

• Trollungen

gabbies
    Har du bytt nicknamn?
    Nästa år firar vi våran 6 årsdag på samma dag som vi träffades,coolt!

• Gabbies

nej jag har hetat samma sak här så länge jag varit medlem? vadådå?

Svar på tråden 14 juli 2007