• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Örebroare

Trollungen,¨
    Ja, det håller jag iof med dom om, jag tycker också att det är lite tidigt att börja planera nu, men det är ju bara det att det är så väldigt roligt!!!

• Örebroare

Vet ni om det kommer vara några mer bröllopsmässor nu i höst eller är allt bara på våren?

Det kommer en mässa till Örebro, men det är inte förrän i mars och då kommer jag ha de flesta stora sakerna bestämt skulle jag tro!!!

• Örebroare

Jag har också gjort en preliminär budget, bara för att få ett hum om vad det kommer landa på, gjorde den här på BT genom att lägga till och ta bort lite poster, vi kommer bjuda runt 100 pers och enligt BT skulle det landa på ca 200 000 kr... känns väldigt mycket... vad tror ni att era bröllop kommer hamna på?

Och får ni någon ekonomisk hjälp från t.ex. föräldrar?

• Snö brud

I september ska det vara en Bröllopsmässa i sthlm.

• Trollungen

Vi ska ha ett litet bröllop med 30 pers. Så billigt som möjligt men ändå med den rätta bröllopskänslan. Beror ju på vad man vill lägga pengarna på :). Hur ser ni ut och vad ska ni ha för klänningar? Själv e jag 162 cm lång och överviktig, så det blir typ en klänning som e vid nertill och lagom upptill, om ni förstår :).

• Örebroare

Nyfiken brud,
    vad är det för mässa då? Finns det någon websida som kan kan kolla på och få lite information, för det vore verkligen jättekul att gå på en sådan mässa! (Vem vet, då kanske vi ses där?)

• Örebroare

Trollungen,
    Det kan nog bli väldigt mysigt med bara 30 personer! Är det bara släkten eller bara närmaste vännerna eller lite både och?

Jag har bara funderat på klänningar och surfat runt på nätet, inte provat något än. Du undrar hur vi ser ut, jag är kort, 156 cm och ganska smal.Jag vill ha en tajt klänning upptill, som framhäver formerna, kanske halterneck, kanske lite draperingar och mycket vidd i kjolen med långt släp! Så tänker jag nu iaf, men man kan ju hinna ändra sej många gånger.

Alfred Angelo brudklänning i stl 34-36, som finns här på BT under Köp och Sälj tycker jag är fin, vad tycker ni?

• Duchess

Vårt första budgetutkast slutade på 119 000.. huvva! Så nu sitter vi och funderar på var vi ska dra ner på kostnaderna. Det är inte kul, men nödvändigt.

Å andra sidan påstår en vän till mig att vi nog hamnar på en så hög siffra delvis pga att jag verkligen räknat med alla kostnader jag kan tänka mig: allt från porto till inbjudings- och tackkort, manikyr och ansiktsbehandling innan bröllopet, förlovningsringar (och vigselring), liten bröllopsresa....

• 7804

Tjena.. här kommer en till julibrud. Vi gifter oss iof den 28:e, men ändå.
    Vi har inte kommit så mkt längre än att boka festlokal. En liten festplats söder om stan, nu under semestern ska vi leta efter kyrka.
    Hmm.. 80 personer ska den rymma och ligga i Stockholm. Några förslag?

Svar på tråden 14 juli 2007