• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • An1

Jag har varit utan bredband i 2 veckor, men nu är jag tillbaka. Lägger till:

Örebroare, 21 år, Örebro, tillsammnas i drygt 6 år, förlovade i drygt 3 år, Fellingsbro kyrka, Dylta festmagasin.

Catte, 30 år, Västerås, tillsammans i 6-7 år, förlovade i 6 månader, Skerike kyrka, Elite stadshotell.

Gabbies, 24 år, Västerås, tillsammans 4 år, förlovade 2 år och 6 månader, Skerike kyrka, Finska föreningens lokal Lövudden

Lightfish 27 år, Stockholm. Tillsammans i ganska exakt 2.5 år, förlovade i snart 3 månader. Gustaf Adolfskyrkan, Kungliga Borgen.

Duchess, 36 år, Umeå. Tillsammans drygt ett år, förlovade i 2 månader. Vigsel i Veta Kyrka (Lkpg), bröllop Sålla kvarn.

Aoua, 25 år, Mjölby. Tillsammans i 10 år (gifter oss på 11-årsdagen) Förlovade i 6 år. Vigsel i Blåviks kyrka, festen Lugnalandet

*Candy_lover*, 25 år, Härnösand. Tillsammans i 2 år, förlovade i 1½ månad. Vigsel i domkyrkan i H-sand, fest hemma på gården.

ELisabet hjärta Christian, 24 år, Eskilstuna.
    Tillsammans i snart 6 år, förlovade i drygt 3år.
    vigselplats inte bestämd, men det blir utomhus, festen på "logen i Lund"

Klotjohanna, 24 år, Karlstad. Tillsammans i 3 år och 3 månader, förlovade i 3 månader. Vigsel i Beatebergs kyrka och fest på Gammalruds brygga.

An1, 28 år (han 31), Södra Jämtland. Tillsammans i 4.5 år. Förlovade i ca 2 månader. Vigsel i Bergs Kyrka och fest i lokal bygdegård.

• An1

OCH! Jag har provat klänningar. Det var det bästa jag gjort på länge! SÅ KUL! Tyvärr var alla för stora, de har inte storlek 34, så jag badade mest i alla klänningarna, men superkul ändå :)

• Duchess

Kul att prova klänningar! För mig blev det ju så att jag köpte den första kläninngen jag prövade... Jag ångrar inte det, men det känns lite snopet att inte ha gått runt och provat olika klänningar, bara för att få se hur man sett ut....

Jag kanske får smyga iväg på nån affär och prova ändå. Risken är ju dock att jag hittar nåt för 15 000 som jag förälskar mig i :)

• Örebroare

Jag ska också snart iväg och prova klänningar igen! Det ska bli så himla roligt!!!

Imorgon ska jag gå och kolla på frisörer, jag har ingen aning om vad jag ska välja så jag tänkte gå runt och höra mej för. Har ni bestämt var ni ska göra frisyren och vilken frisyr ni ska ha?

Har jag förresten sagt att jag har börjat på ett nytt jobb? Det här är min 4:e vecka på ett dagis här i Örebro. Jag är på en småbarnsavdelning och det är så himla roligt!!!! Älskar de små sötisarna!

Hoppas allt är bra med er tjejer!

• Elisabet hjärta Christian

Örebroare: vad kul!!! jag har bestämt frisyr (tror jag) jag har långt lockigt hår, så jag ska ha det i en halvuppsättning med det översta upp och långt hängde på ryggen, oj så svårt att förklara

• catte

Elisabet hjärta Christian:

Åh, det har jag också tänkt... har dock inte så superlångt nu så jag håller på att spara för fullt... ska även fylla på med förlängning så jag får den längd jag vill ha!!!

Klänning har jag inte ens börjat titta på än, väntar ett tag tror jag... efter nyåret tror jag!

• Örebroare

Elisabet hjärta Christian :
    har du någon bild? vore kul att se hur du har tänkt mej. jag hade lite så på min bal, du kan få se kort om du vill! Ge mej din mailadress isf.

Jag tror att jag kommer att ha allt uppsatt, inte minst pga att det kan vara stekande värme den 14 juli... och mitt hår är jättetjockt och VARMT!

Örebroare : mitt är också jättetjockt och varmt.... har inte tänkt på det...

• Örebroare

Men det kan vara väldigt fint med hel uppsättning också! Jag har klippt av mitt hår lite nu så att frisören ska ha någonstans att göra av allt i uppsättningen...

Örebroare: jag har alltid tänkt mig en halv uppsättning, så det kommer nog att bli det iaf. om inte frisören får någon annan uppenbarelse...

Svar på tråden 14 juli 2007