• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • LidaM

Har någon tittat eller provt klänning från aspera. har någon redan köpt sin klänning. Jag har nästan bestämmt mig vilken jag vill har men ej provat den. Hur mycket ska en klänning koste?

Hjälp?

• LidaM

Har bokat bröllopssviten. är så glad att vi fick det hotell som ligger i min hemstad. ska sova över havet. Längtar

• Duchess

lightfish:
    Men det måste väl vara ett angenämt problem - alltså att hitta fler personer att bjuda in till festen? Vanligtvis brukar man ju ha problem åt andra hållet... :)

LidaM:
    Angående priser på klänningar: om du kan tänka dig att köpa en begagnad klänning så kan du ofta få den för 50% (eller mindre) av nypriset. Så det är mitt bästa tips! Själv fyndade jag för halva priset.

• Elisabet hjärta Christian

An1: www.nixa.se modell 458 är min, eller ja jag har ju inte beställt den ännu men det lutar åt det

• lightfish

Ett tips till er som INTE hittat drömklänningen ännu :)

Nixa och Lilly har en hel del till VÄLDIGT bra priser men deras klänningar gör sig inte alltid så bra på bilder så rådet är att PROVA...prova massor och flera gånger :D

Jag provade min Lilly tre gånger innan jag till slut bestämde mig ;)

• lightfish

Duchess

Jag håller med dig om att det KAN vara ett ganska angenämt problem men nu är det ju så att de där ca 40 personerna är de som vi känner verkligen vill vara där för att de bryr sig om oss och att vi får en toppen dag! Skulle kännas surt att bjuda folk bara för att... ;)

LidaM
    Gå tillbaka lite i tråden så ser du hur långt vi alla kommit i planeringen :) De allra flesta har sånt klart som inte kan vänta: som kyrka, festlokal och fotograf..

Dock har jag och min blivande lyckats glömma bort det här med tårta...:D

• Gabbies

Idag har vi bokat fotograf. Hon kommer att vara med oss hela dagen. Alltså från frissan till en bit in på festen. Ta porträtt korten och fota i kyrkan.. är underbart nöjd!

• Duchess

Gabbies:

Så skönt det låter att ha den biten avklarad! Vi har inte börjat rekognocera på fotografmarknaden ännu - det känns som en tung bit. Har er fotograf en sida på nätet, så att man kan kika på bilder? :)

• lightfish

Gabbies

Ah...skönt att höra! Vi ska också ta tag i den biten liksom tårt-historien...

Fråga till ALLA här:
    Har ni fixat tårta än? Alltså vem ni ska beställa den ifrån?

Själv vill jag ju väldigt gärna ha en tårta med sugarpaste och laktosfritt innehåll. Tittat lite på ställen som har sidor på webben men de använder sig av saker med laktos eller vanlij som jag inte äter så jätte gärna.

• LidaM

Har någon av handlat på brud i centrum? Vad är med man ska har förutom klänningen?Menar alltså underkjol och stay upp? Har någon tips på snygga och bekvämma skor med lång klack. För min sambo är 198cm och själv bara 169.

Svar på tråden 14 juli 2007