• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Örebroare

Duchess:
    Nej, när man ska göra en budget för alla tusen olika utgifter man kan tänkas ha för bröllopet så får man ju chansa ganska ofta, därför kan jag gissa att min budget kommer att ändras en hel del från den första verisionen till den sista! Men jag har tagit i ganska mycket när jag gjorde vår budget, så jag hoppas att vi ska slippa otrevliga överraskningar på slutet!

LidaM och Magicalice: Välkomna hit!

• Elisabet hjärta Christian

Här har det varit tyst väldigt länge tycker jag!

Hur går det för er?

• lightfish

Här går det bara bra men jag försöker ta det lite...eh..lugnt. Jag ska i och för sig till Lillys skräddare på tisdag för att lägga upp kjolen så det är gjort. Sen hänger den klar att användas :)

Vi har hittat festlokal: www.borgenrestaurang.com/

Så den är bokad till den 14/7 nästa sommar :)Så allt ingår där, ev. kommer jag anstränga mig och sy överdrag till stolarna men vi får se... ;)

Fått veta att blivande svärisarna ger oss ett bidrag till bröllopet: känns helt...ofattbart!

lightfish: vilken häftig lokal, eller iaf verkar den vara det utanpå

• lightfish

Jag tycker den är hur fin som helst :) Den ligger bara ett stenkast från Kaknästornet :)

Så nu har vi allting nära hemmet och det känns ganska lugnande :)

Sen har jag även kollat upp att blomsteraffären nära oss gör buketter och att de inte har semester den dagen :) Så snart är det oxå bokat och fixat!

Hur går det för dig?

VI har bokat lokal och vigselförrättare, de två trånga sektionerna, vi har antagligen också valt cateringfirma.

jag har hittat klänning, som jag ska beställa i slutet på vintern. (om jag inte hittar någon annan innan dess)

Hur många gäster ska ni ha?

• lightfish

Vi kommer ha ca 60 gäster för det är vad vi åker på att betala för i alla fall, enligt deras deal.

Vi har bokat kyrka med präst och festlokal då och sen har vi bara fotograf kvar :)

Hur många gäster kommer ni att ha?

• Duchess

lightfish:

Vilken fin lokal ni verkar ha hittat! Köper ni mat och dryck från dem också, eller har ni catering?

Jag och m2b planerar mest för flytt just nu (han flyttar hit till mig om tre veckor - jippi!), men det blir lite bröllopsplanering i helgen trots allt. Jag åker ner till Linköping, och vi har bokat en träff med cateringfirman. Dessutom ska vi kika på kyrkor, och hoppas kunna bestämma oss för en av dem. Blir det tid över så kanske jag springer runt i bröllopsbutiker och kikar på skor, vem vet? :)

• Örebroare

Trollungen:
    Ja, det var längesen vi hörde nåt ifrån dej. Är allt bra? Om du vet hur du vill ha det så har du kommit väldigt långt på vägen! Det är ju det svåraste tycker jag, alla beslut! Det finns ju så mycket som är fint!

lightfish:
    Vad kul att ni har hittat festlokal! Ska ni ha rosa tema också?

Svar på tråden 14 juli 2007