• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • lightfish

Hej brudar!

Idag har jag detta klart:
    Kyrka, Gustaf Adolfskyrka
    Preliminär festlokal, Kungliga Borgen
    Brudkläder
    Slöja
    Skor

Köpte även en stämpel igår när jag var ute på promenad med chilianna, som redan blivit fru, på Panduro. Ett hjärta med en del snirkler i... Får se om vi använder det till våra inbjudningar, kyrkoprog. samt till festmeny... :)

Känns helt ofattbart att saker och ting börjar falla på plats!!! Nu är det bara fotograf och små fix kvar :)(om man inte börjar spåna på bröllopsresa...)

• Duchess

lightfish:

Du har hunnit med mycket! Ska nog be m2b att sätta lite fart med fotografbokningen (det ligger på hans lott). Vi ska fixa kyrka också, men eftersom vi har kantor och präst själva så känns det inte lika akut.

Tänker alla 070714-brudpar åka på bröllopsresa till andra sidan jorden? Vi nöjer oss nog med en bilsemester några dagar i Sverige... :)

• lightfish

Duchess

Åh... Nja...det står stilla här hemma ganska mycket med en hel del bröllopsplanering för det mesta men idag tog vi oss i kragen och bokade och smygkika lite på lokalen. De hade ett bröllopssällskap som åt..ville ju inte störa. Det ligger så fint här i närheten vid Gärdet ( ganska nära Kaknästornet ).

Om andra sidan jorden.. Nej, vi ska nog inte det. Vi funderar på att åka till Kalabrien i Italien eller möjligtvis något annat land i Europa. Jag har problem med ryggen också så om den inte är ok tills dess så vill inte jag flyga för långt. Sen tycker jag det är hur jobbigt som helst med jet-lag... För jag blir verkligen _slut_!!! Era planer låter strålande, jag tycker att man ska göra det som passar en själv! Det kanske slutar med att vi hamnar ute på landstället i skärgården ;)

• lightfish

Duchess

Förresten, vilka skor är det du tittat på? Alltså på Davids Bridal?

Vi skulle egentligen ha åkt till USA i sept-okt men det blev inställt. Men då hade jag planerat en tur till just Davids Bridal!

• lightfish

Duchess

Fiiiina :) De ser ganska bekväma ut trots klacken men jag förstår vad du menar ;)

Själv har jag köpt ett par ballerina skor :)Finns på La Redoute för 369kr (nu är de på rea för 313kr el. nåt) De är vita i skinn. De är superbekväma :D

• Gabbies

jag har också köpt ett bar ballerina skor.. fast mina är i tyg och kostade bara 180 kr..

• Duchess

Gabbies och lightfish:

Rekommenderar ni ballerinaskor? Och har ni några bra länkar till bilder på ballerinaskor?

I mitt fall är det så att jag sällan har klack på skorna, men eftersom jag är 162 cm och m2b är 190, så tänkte jag att det vore kul att komma upp några centimeter på bröllopsdagen... :)

• lightfish

Duchess

För mig är ballerina skor det ultimata eftersom jag är ganska bekväm av mig. Om jag hade gått på det som jag alltid sagt: gifta mig i gympadojor tror jag att jag hade ångrat mig ;)

Nu har jag min kompromiss: sköna skor för ca 8 timmar (eller vad det blir) och skor som jag kan använda vid ett annat tillfälle :)

Jag har inte några länkar till enbart ballerina skor men www.laredoute.se har en del ballerina skor samt andra skor. Då har du ju möjligheten att pova hemma och skicka tillaka om de inte är sköna/passar.

• Gabbies

jag är längre än min M2b så att ha skor med klack var inget alternativ.. plus att jag e så ovan att gå i skor med klack och jag vill ju inte få ont i fötterna..

Svar på tråden 14 juli 2007