• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Duchess

Hej An1 - kul att du hittat hit! :)

Det är kanske dax att uppdatera vår lista? Så här såg senaste versionen ut:

Lightfish, Stockholm, Gustaf Adolfskyrka, 14:30
    Gabbies, Västerås, Skerike kyrka
    Duchess, Linköping, ev. Veta kyrka
    Örebroare, Örebro, Fellingsbro kyrka
    Pebbles, Stockholm, Seglora (prel.bokat i väntan på rätt festlokal...)
    Bruden2007, Tygelsjö (utanför Malmö Tygelsjö kyrka
    E h C, Lund, borgerligt utomhusbröllop

• Duchess

För min del blir det osynkat med Bröllopsmässan i Linköping, tyvärr. Jag är där på besök helgen före... :(

Ni andra får spana ordentligt och rapportera tillbaka till oss som inte kunde åka! :)

• Bröllopstokiig

Fyller på listan.
    Lightfish, Stockholm, Gustaf Adolfskyrka, 14:30
    Aoua, Mjölby, Blåviks kyrka

• aoua

Jag tänkte höra med er som ska på bröllopsmässan i Linköping.
    Är den på konsert & kongress eller vart är den någonstans?

• Duchess

Jag har för mig att den ska vara på Livgrenadjärsmässen, men någon annan kanske vet mera?

• Örebroare

Hej tjejer, värst vilken aktivitet det blev här bara för att jag sa att det inte var det!!!

Ja, det stämmer, mässan är i Linköping den 24 september och för er som vill veta mera finns det en reklamannons på BTs startsida!!! Men det har inte kommit upp så mycket info där heller tyvärr, men men. Jag ska iaf åka dit, då kanske vi ses Elisabet hjärta Christian !

Är det någon mer som ska dit?

Mitt brudfölje:
    Min bästa väninna och min äldsta lillasyster kommer att vara tärnor och tillsammans med M2bs två bästa kompisar, som ska vara marskalkar, kommer de att gå in först och ställa sig där framme på varsin sida.

Sedan öppnas portarna och då kommer min minsta lillasyster gå in först och strö ut rosenblad i altargången och sedan kommer jag och M2b. Min minsta lillasyster kommer alltså inte ha någon bukett och kan då hålla min när vi ska byta ringar och hålla ordning på mitt släp som förmodligen kommer vara ganska långt och krångligt!

• Duchess

Släp, ja... Jag har valt en klänning utan släp. Det kan vara jättefint, men jag har ändå prioriterat att kunna röra mig obehindrat under dagen :)

• Örebroare

Duchess :

jag vet, det är inte helt enkelt att röra sig i den klänningen. Men den är helt otroligt fin den klänningen och jag har aldrig kännt mej så vacker...

Så det är mödan värt!

• Duchess

Jo, jag har ju kikat lite på din klänning, och den är snygg :) Nästan lika snygg som min.. :D

• An1

Fyller på listan.
    Lightfish, Stockholm, Gustaf Adolfskyrka,
    Aoua, Mjölby, Blåviks kyrka
    An1, Rörön, Bergs Kyrka

Svar på tråden 14 juli 2007