• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Örebroare

lightfish:
    Jo, det är klart det viktigaste är att våra nära och kära är där. Men jag tycker också det ska bli kul med presenter!

• Duchess

Vi ska försöka trycka ihop våra prylar på 85 gemensamma kvadratmeter i oktober - det blir inte lätt. Myrorna och Blocket lär få rätt mycket saker :)

Jag har bott hemifrån i 20 år (flyttade när jag var 16, nu är jag 36). M2b har bott själv lite kortare tid eftersom han är några år yngre, men har efter drygt 10 år samlat på sig massor av prylar han också.

En plan som jag har är att försöka sälja en hel del av prylarna, och låta pengarna gå till bröllopet. Jag menar, vi kan ändå inte ha två soffgrupper, två datorbord, två köksbord, åtta stolar... :)

• Elisabet hjärta Christian

Duchess: Bra idé tycker jag

vi har itne diskuterat om vi ska önska oss grejer eller pengar till bröllopsresan, det kanske blir både och.

• Örebroare

Duchess, du säger att du bott hemifrån i 20 år, lite skillnad mot mej då som bott hemifrån i 2 år!!! *fniss*

Vi kanske är lite olika situationer då!!!

• MillonTrillon

NÄ MEN VA KUL!!! samma datum...kul grej...*ler som solen* Det datumet ploppade upp i huvudet på mig och gubben tyckte det var ett helt ok datum så jeep...14 Juli i Finland.

• Örebroare

MillonTrillon :
    Välkommen hit till tråden! Vad roligt att du också ska gifta dej den 14 juli! I Finland säger du, vad spännande. Bor ni där eller har ni släkt därifrån?

Hur långt har du kommit med planeringen annars då?

• Duchess

örebroare:

Jag flyttade hemifrån när jag började gymnasiet. Jag gick musiklinjen, och mina föräldrar bodde ute på landet med dålig kollektivtrafik. Så jag och två tjejkompisar delade en lägenhet inne i stan. Sedan dess har jag bott själv, och hunnit skaffa alla saker jag behöver. Hade jag bott hemifrån i två år hade jag med största säkerhet också önskat mig saker till hemmet.

MillonTrillon:
    Välkommen hit! Kul med någon som ska gifta sig i Finland - jag gissar att det finns en del traditioner kring bröllop som är annorlunda där?

• pruppa

har inte skrivit på ett tag men jag förflyttar mig nu för kyrkoruinen va uppdagen den tid vi ville ha o datumet är inte så viktigt så vi tog ett annat datum.
    lycka till med allt nu!!!

• aoua

Hej på er,

Här är en till som ska gifta sig den 14/7.
    Har läst tråden och det låter som ni har kommit långt i planeringen. Det enda vi har gjort än så länge är att boka kyrka och festlokal.

• Duchess

pruppa:

Lycka till med planeringen på det nya datumet, och kika gärna in här någon gång ibland och säg hej :)

aoua:

Välkommen! Kul att du hittat hit. Var ska ni gifta er?

Svar på tråden 14 juli 2007