• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Elisabet hjärta Christian

Duchess: Vi letar vidare, det blir någon rockballad antagligen. Känns som hela vårt bröllop kommer att vara otraditionellt

Duchess: jättefin klänning

• Duchess

Tack :) Jag vill ha en enkel klänning, och den här fastnade jag tidigt för. Och så hade jag tur...

Jag råkade se en bild på Gabbies klänning (den röda) i tråden för 070707-brudarna, och även om jag inte är så mycket för stora klänningar så blev jag helt betagen! Jag har dock inte sparat bilden/länken. Kanske Gabbies kan kika in här och visa oss?

E h C: Har ni hunnit långt i planeringen? Jag har missat några inlägg i mitten av tråden, så du kanske har berättat tidigare. Var och när och vem och hur och varför? :)

Duchess: nä vi har inte kommit så långt, vi har tittat på festlokal och har antagligen bestämt oss för www.logenilund.nu
    vigseln ska vi antagligen ha utomhus i någon fin trädgård eller park, det är vl vårt störrsta problem nu....
    Vi bor i eskilstuna men ska gifta oss i skåne där vi båda kommer ifrån.
    när: je eftersom jag är i dena tråden så tror jag 14/7 2007

Ni då?

• Duchess

Dels gillar jag det rustika stuket på er tilltänkta lokal, men kanske ännu viktigare: deras hemsida ger ett seriöst intryck. Skriftliga överenskommelser, klart och tydligt med priser och vad som ingår osv. Det är goda tecken!

Just nu bor jag i Umeå och m2b i Linköping, men han flyttar upp hit i oktober. Av flera olika skäl har vi dock valt att gifta oss i Linköping. Lokalen är bokad, likaså cateringen, men vi har inte definitivt bestämt oss för kyrka ännu. Men det löser sig.

En av våra värdar/toastmasters är präst i Eskilstuna, faktiskt. Jag har tipsat en E-tunatjej om honom (hon gifter sig några veckor efter mig).

duchess: japp vår lokal känns bra, så bra att jag faktiskt ringde precis och preliminärbokade så nu är det vår lokal för den 14/7 2007

problem just nu är också att hitta igselförrättare, och se om någon vill jobba en lördag i juli. det kan vara lite halvtrixigt. håll tummarna. annars måste vi byta datum.

• Rya2007

Hej igen!
    Som svar på din fråga Örebroare:
    Jo jag gifter mig i Rya kyrkoruin i norra skåne. Om vädret håller sig på min sida villsäga. Annars blir det Rya kyrka.

Jag har även hunnit med att köpa klänning (fast får den inte förrän i maj), boka catering och övernattningsstugor till gäster som har lång väg att åka. Frisören är också klar... Har en hel del kvar på min lista, fast en del väntar jag med till våren.
    Kul att se vad alla ni andra hinner med!!

Ni har ju gott om tid till kyrkan, lokalen är ju alltid värre eftersom det bara kan vara ett par per lokal.

Alla ni 14/7 brudar. har ni tänkt på vilken tid på dagen ni vill ha vigseln?

Vi (läs, JAG, har inte ens diskuterat saken med m2b ännu ) vill inte ha för tidigt, är rädd att festen ska vara slut innan den börjar om det är för tidigt. vi siktar nog på vigsel klockan 16-17 transport till lokal, brudskål och mingel. middag vid 19. Dans vid 22-02 lite nattamat vid någon band paus.

• Rya2007

Vår vigsel ska vara kl 15.00. Tror festen håller på till musiken tystnar ändå (till kl 01.00 då alltså)!!

• Örebroare

Jag tror också vi kommer att ha vår vigsel kl 15.00, det känns lagom. Det kan iof vara riktigt varmt då den 14 juli... men men.

Jag tycker inte det spelar nån roll om bröllopet t.ex. skulle hålla på mellan 15 och 24 eller 16 och 01.

Vi kommer inte ha en bestämd tid när festen är slut, utan vi kommer köra så länge folk orkar , vi hyr lokalen i tre dygn, så det är inga problem!

Men vår förhoppning är att det blir mycket sång (vilket vi kan påverka till viss del, och det ska vi, för vi älskar sång och musik båda två!) spex, tal och annat kul under middagen vilket isf gör att middagen tar ganska lång tid. Efter nån paus och tårta kommer vi att avrunda middagen och låta trötta och gamla gäster åka hem, för dom som vill börjar dans och fest på övervåningen!

Så har vi tänkt...

Svar på tråden 14 juli 2007