• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Örebroare

Vi hade ju funderat på att ha festen i en loge på en Bergsmansgård, jättemysigt! Min pappa känner en jätteduktig kock här i Örebro som skulle ställa upp för pappa när jag jag gifter mej! (Han kommer ju ta bet., men förhoppningsvis ger han oss riktgit bra priser!)

Vi hade ju tänkt att han skulle laga maten till oss om vi valde logen, men nu visar det sej att köket inte är tillräckligt utrustat i kaffestugan bredvid, så alternativen är kall buffé eller otroligt dyra matkostnader om vi vill ha trerätters då han måste hyra in varmluftsugnar och allt möjligt.

Hm, inte som vi har tänkt oss. Nu blir det svårt igen! Jag vill verkligen ha en lyxig, god och sittande trerättersmiddag! Men det känns inte som om det blir bra på det här stället!

Åh, vad jag längtar tills allt det här med lokal och mat är ordnat, det är så många turer fram och tillbaka och det känns som om det aldrig blir bra!!! *suck*

• pruppa

örebroare - va jobbigt att det inte gick att få till som ni ville.
    loge skulle nog va mysigt men ni måste ju känna efter villket som är viktigast mat el lokal, om ni nu inte har turen o kunna kombinera båda. tur att vi har lite tid på oss än så länge.

• Örebroare

Från början ville jag ha en jättefräsch, modern och lyxig festlokal, typ något hotell eller så. Sen hittade vi den här logen som vi tyckte va så himla mysig! Det fanns ju några minus redan innan, lokalen är ganska mörk och det finns inga bra toaletter, jag är rädd att klänningen (släpet) repas upp av golvet som inte såg ut att va helt nypolerat! Men nu det största problemet då : maten!

Fy vad svårt det är!

• Mathias älskling

Hej!

Har inte läst hela tråden men jag ska oxkså gifta mig 070714!!!

• Örebroare

Hej Mathias älskling! Välkommen hit! Hur långt har du kommit med din planering?

• Örebroare

PS jag förstår att du inte orkar läsa hela tråden!!! Här är det full aktivitet!

• Elisabet hjärta Christian

mathias älskling: välkommen till 14/7 tråden.

• Duchess

Kul att det börjar bli många här! Jag ska iväg och fixa litegrann ikväll, sen tänkte jag skriva lite mer här :)

• Rya2007

Hej hej!
    Har inte hängt med i era diskussioner, men var bara tvungen att säga att 070714 även är min och min älsklings dag!!

Idag fick jag göra ännu en bock i listan, solisten till kyrkan är bokad...

• Örebroare

Rya2007:
    Hej, och välkommen hit! Vad har du mer hunnit med förutom kyrkan och solisten? Och vart gifter du dej nånstans?

Svar på tråden 14 juli 2007