• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Örebroare

Ja, jag håller med. Jag har tre yngre syskon, den minsta är 11 år (och vi är helsyskon allihop!)

Jag tycker också det är intressant med barn, men jag är nog mer intresserad av mindre barn, har nog tänkt att jobba med dom i framtiden!

ja, det känns jättekul med bostadsrätten, den ligger väldigt fint också med nära till skogsområde, motionsslinga och området omrking är mkt nybyggda, designritade hus och så! Dessutom är det bara 15 min till centrum om man promenerar!

Men det blir mycket beslut, tapeter, alla tillägg och möjligheter till förändringar i lgh och sen alla nya möbler vi vill ha förstås!!! Precis som om man inte redan hade beslutsångest över alla miljoner beslut man måste ta med bröllopet!!!

Men det är härligt!

• Örebroare

Hur går det för alla blivande brudar? Vi har inte hört av Duschess, Trollungen, Gabbies mfl på ett tag! Hur har ni det?

• Gabbies

jag har varit bortrest och kom hem igår men då va jag jäklans trött men nu e jag tillbaka.. men inte mkt har hänt på bröllopsfronten här..

• Duchess

Vi kom hem från Grekland igår kväll, nyförlovade och lagom bruna :)

Idag har vi massor av ärenden som ska göras, men ikväll ska jag sätta mig och lägga ut några bilder på nätet, bl a av våra ringar. Återkommer senare- ska läsa ikapp ordentligt då också!

• Gabbies

Duchess grattis till förlovningen!

• Örebroare

Gabbies: vart har du varit, på semester?

• Örebroare

Duchess :
    Välkommen tillbaka! (både hem och hit! ) Har ni haft det bra? Du måste berätta allt om förlovningen, blev det som ni hade tänkt er? Och visst var ni där med era familjer, inga släktfejder???

• lightfish

Duchess

Grattis till förlovningen, visst är det underbart i Grekland? :) Vart i Grekland var ni? Vi var på Kreta, 7km utanför Chania för ca 1 månad sen :)

• Duchess

Hej igen allihopa, och tack!

Vi har haft det jättebra i Grekland - närmare bestämt i byn Platainas utanför Chania. Resmålet valde vi inte själva, det var m2b's föräldrar som bokade åt sig själva och alla barn, barnbarn och respektive. Vi var totalt 21 personer i sällskapet, och vad jag vet så blev det inga slagsmål :)

Jag har postat en länk till några bilder på våra ringar i en separat tråd, men jag kan lägga ut den även här:
    www.flickr.com/photos/duchessa/tags/rings/

Idag har vi varit och kollat på alternativa bröllopslokaler. Det blir inte den vi först har tänkt oss (lång historia), men den vi kikat på idag är faktiskt ännu bättre. Vi får veta imorgon om vi får det datum och den lokal vi vill, så håll tummarna!

• lightfish

Duchess

Jag vill just nu bara skicka min dator ut genom fönstret men biter ihop :( Jag har skrivit två jätte långa inlägg som bara bestämt sig för att försvinna... Aaahhh... :( Nåja....

Here goes...
    Platinas ligger bara en bit från där jag och den blivande mannen var. Vi var i Kato Stalos, eller Stalos som grekerna själva sa. Kreta är riktigt fint och jag trivs verkligen när vi är där! Var ni inne i Chania eller stannade ni i Platanias?

Det enda som jag inte kan med är den läskiga bussresan från och till flygplatsen! USCH!!!

Hur som helst, era ringar är jätte fina!!!

Vi var inne på att ha titan först men så insåg jag hur mycket jag verkligen ville ha min drömring så det blidde den :)

Svar på tråden 14 juli 2007