• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Elisabet hjärta Christian

Örebroare: har ingen aning om vart vi ska ha "tältet", måste bestämma det snart dock.

• Örebroare

Vi ska ha trerättersmiddag, massa underhålllning och sen tårta. Men vi funderar på om vi sen (det kommer nog ändå va ganska sent) avrundar middagen och låter äldre, trötta, små gäster åka hem om de vill. Sen röjer vi lokalen ohc så blir det dans och fest för de som vill och orkar! Vad tror ni om den idén?

• lightfish

Örebroare

Det låter som en strålande idé! Vi är lite veliga när det gäller tiden eftersom vi ska ha en del små gäster som kommer vara ganska kinkiga efter kl 22 på kvällen, om inte sovande ;) Så jag tycker eran plan låter bra :)

• Örebroare

ja, ingen borde ju ta illa upp eftersom det är frivilligt att lämna festen, men de som känner att de behöver åka hem får inte dåligt samvete för det!

• Örebroare

lightfish:
    Ska du iväg och prova klänningar idag? Vilka butiker ska du till isf?

Och vad ska du börja plugga?

• lightfish

Örebroare

Jag ska till Bröllopsbutiken, Bröllopskällan och några till. De ovan nämnda har två klänningar som jag kan tänka mig är drömklänningen, enkel med spets utan en massa pärlor och strass.

Jag hoppas på att komma in på sjuksköterske utbildningen till våren då jag tar mitt sista ämne jag behöver, Ma B i höst. Så den är ju heltid i 3 år.

• Örebroare

Håller tummarna för dej då! Både för att du ska komma in på utbildningen och för att du ska hitta din drömklänning!!!

Får man fråga hur gammal du är? Det är alltid intressant att veta, när man skrivere så här med folk tror man att man är så lika med allt, fast det är man ju oftast inte!

• lightfish

Jag är 27 år, liksom blivande mannen. Hur gammal är du själv? :)

Vi bor ju här i Sthlm, i en 3:a och håller just nu på att fixar eftersom lägenheten inte blivit fixad på nästan 20 år.. :D

Just nu jobbar jag i tunnelbanan och trivs just nu ganska bra. Min blivande jobbar som systemutvecklare/programmerare.

• Örebroare

Jag är 21 och min blivande också. Han jobbar som IT-tekniker på ett företag här i Örebro, men har haft kontakter med ett företag i USA. Den första sept börjar han jobba för dom istället och ska bli Europaansvarig!!! Häftigt!

Och vi har nyss köpt vår första bostadsrätt, känns så himla spännande. Dom har inte börjat bygga än, men det är prel. inflyttning 1 februari, så vi har mycket att se fram emot nästa år!!!

Ibland kan man ju sitta och skriva inlägg och känna att "vi är nog ganska lika" och så plötsligt skriver hon "Ah, jag blir galen på min 14-åriga dotter, hon går mej på nerverna! Har du barn?"

Det är ju häftigt att man kan prata med så olika folk, men det är ju skönt som med dej när man är i ungefär samma ålder och ungefär samma fas i livet!

• lightfish

Åh, jag vet vad du menar. ;) Fast å andra sidan tycker jag att det är jätte spännande att diskutera 14-åriga bångstyriga ungar. Fast det kan kanske i sin tur bero på att jag har 4 systrar i varierande åldrar samt att jag ofta pratar barn med kollegor på jobbet trots att jag inte har några egna.

Kul med bostadsrätten! Själva bor vi i en hyresrätt på 109 kvm med öppen spis. Och det är den som vi håller på att fixa.
    Om vi inte kunnat få en hyresrätt skulle vi nog kanske tänkt på att köpa men...

Kul för din blivande med jobbet! Min hade också världens tur som fick jobb innan han var examinerad från KTH :)

Svar på tråden 14 juli 2007