• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • lightfish

Ja, Karlstad är ju inte så litet så visst borde det finnas nån till.. :D Men annars är det ju bara att ta buss eller tåg till närmaste större stad! :) Det kan det vara värt!

• Duchess

Nu ska vi åka iväg för att dels försöka göra klart med lokal och catering för bröllopet, samt kolla på en klänning. Jag har hittat en begagnad Nixa här i stan (Linköping), precis den modell jag vill ha! Så har jag tur är det flera saker som löser sig idag...

Jag tycker att det är märkligt att man inte blir väl bemött i bröllopsbutiker. Oavsett NÄR man ska gifta sig, så borde väl personalen inse att man är en potentiell kund (som man kan tjäna pengar på). Att vara snorkig eller nonchalant i det läget tjänar ingen på.

• Örebroare

Duchess!
    Vad härligt att ni har haft det bra, och vad häftiga era ringar va! Jag har också varit på Kreta, två gånger, i Grekland sammanlagt sju gånger tror jag, älskar det landet!

Hade ni varmt? Förra året när vi åkte i juli hade vi runt 40 grader på dagarna, i skuggan! Men den här sommaren har vi ju nästan haft så varmt i Sverige!!!

Men, vad hände med lokalen? (Den långa historien) Jag vill gärna höra, man vet ju själv hur många turer det är fram och tillbaka innan det blir bestämt! Och berätta vad ni har hittat för lokal nu!

• Örebroare

klotjohanna:
    Fy, vad tråkigt! Här i Örebro har dom varit jättegulliga!

Men när jag gick in i den första bröllopsbutiken sa jag först bara att jag ville titta på bröllopsklänningar, sen provade jag och allting innan de ens frågade om datumet! Men dom var verkligen hur gulliga som helst! Hoppas dom är trevligare i nästa butik du går till, ge inte upp!!!

• Duchess

Örebroare:

Vi hade det varmt, men inte olidligt varmt. Med hjälp av en skön havsbris och en siesta mitt på dagen så blev temperaturen alldeles lagom. Drygt 30, skulle jag gissa på.

Lokalen, ja. Det visade sig att det finns en del mindre roliga historier i relationerna mellan den tilltänkta lokalens ägares make och min blivandes föräldrar. Det kändes inte bra för oss att välja ett alternativ där det skulle ha varit obekvämt för den delen av familjen.

Men det vi har bokat idag känns faktiskt helt ärligt som ett ännu bättre alternativ! Vi kommer att ha bröllopsfesten på ett ställe som heter Sålla kvarn, någon mil utanför Linköping. Catering tar vi via P2 Golfinn här i Lkpg. Du kan se mer här (klicka vidare till Sålla kvarn): www.p2golfinn.se/sidor/start.htm

Mycket trevliga människor att ha att göra med - och ruskigt bra priser! Vi får dessutom ta med egen alkohol till festen, vilket får vår budget att ta glädjeskutt. Det blir alltså både billigare och bättre.

Som lök på laxen har jag kikat på en brudklänning idag, och bestämt mig för att köpa den. Det är en Nixa 787, som jag får köpa för 1800. Eftersom den finns här i Linköping har jag kunnat prova den. Det blir dessutom ingen fraktkostnad. Så nu har vi uträttat storverk på bröllopsfronten :)

• Örebroare

Åh, vad härligt! Både med lokalen, alkoholen och klänningen!

Vad kostar lokalen att hyra då? Och vad får ni bet för kuvert och för catering? Alltid kul att ha priser att jämföra med!

Vi har också hittat en fin lokal, men inte bestämt oss hundra än, det finns ju ingen lokal som är perfekt... Men jag kan maila bilder!

Klänningen var jättefin, ganska enkel, men det är väl så du vill ha det? Ska du ha slöja till?

• pruppa

vi har precis bestämt bröllopsvalsen, det blir båtlåt med broberg, vi har ju precis köpt segelbåt o nästa sommar blir första sesongen ute på böljan blå!!!

örebroare -jag bor norr om stockholm men du kanske har nåt tips på nån bra lokal ändå
    nä det blir i byggdegården,
    men skulle nån vilja bygga en loge här för att hyra ut så blir ja ju glad

• Örebroare

Ja, det där med lokal är ju ett himla svårt val. Det känns så viktigt! (precis som allting annat med bröllopet iof )

Båtlåten är mysig, ska ni ha liveband?

• pruppa

nää... det hela kommer va ganska enkelt, många gäster men enkel tillställning, buffe o stereo... man bor ju på landet o är lolla men jag ska va snyggast i landet den dagen... eller vi kan ju slåss om saken

Svar på tråden 14 juli 2007