• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Duchess

Örebroare:

Vår lokal kostar 5500 i lokalhyra. Den mycket goda buffé vi vill ha kostar ca 220 kr/person. Då tillkommer kostnad för serveringspersonal och lite annat. Men det finns möjligheter att lägga till och dra bort saker. Vi hade budgeterat för ca 500 kr/kuvert (dricka, mat och lokal) och det tror vi att vi kan hålla.

Det såg dystert ut för budgeten med det förra alternativet, eftersom vi då var tvungna att köpa alkohol via de som skötte vår catering. Nu när vi får fixa det själva så jublar vi och budgeten :) Min m2b har dessutom en bror som bor i Frankrike, och han har redan erbjudit sig att ta hem bubbel till brudskålen och lite finare saker till baren senare på kvällen. Nu när vi börjat berätta om planerna verkar alla vilja hjälpa till, vilket är både roligt och härligt!

• pruppa

kan ju bara berätta att vår lokal kostar 250:- dygn, vi hyr i 3 dygn (förberedelse, fest o städ)
    o buffen går på 85:- per person,
    verkar som vi kommer undan snuskigt billigt.
    tror jag kommer baka tårtan själv i förväg o frysa in, o så får tonåringarna som ska servera dekorera tårtan med grädde o grejs medans vi andra avnjuter buffen. för 100 pers räknar vi med att komma under 35 000:-

• Duchess

pruppa:

Det verkar som om ni hittat ett bra och billigt alternativ!

Räknar ni med 100 personer på bröllopet? Vi skulle gärna bjuda så många, men lokalen sätter stopp vid 85...

• Elisabet hjärta Christian

halloj.

Jag har inte haft några problem med att testa klänningsar såhär tidigt. det är ingen som har höjt på ögonbrynen.
    klotjohanna: du får komma till Eskilstuna, här är alla så trevliga

Hur stor budget har ni totalt / person?

Vi ska bjuda ca 80 personer och räknar på att lägga ut ca 60000. så då blir det 750:-/person

• Örebroare

Duchess :
    Det låter ju kanon med priserna! Men hur är lokalen då? Är den fin och så? Och 85 är väl ganska lagom egentligen? Det svåra är väl hur många man ska bjuda, om man ska räkna med att några tackar nej, eller om jag ska göra en B-inbjudan? Känns kanske lite tråkigt om det kommer fram...

Vår lokal (vi har ju inte bestämt, men den det lutar åt!) kan ta 300 pers, så vi behöver inte skära ner på gästlistan av den anledningen iaf!

Fick du mitt mail?

• Örebroare

Jag förstår inte hur ni kan få ner era budgetar så himla mkt!!! vore kul att se nåns mer specifika budget???

Om man inte räknar med smekmånaden kommer själva bröllopet ändå gå på över 100 000 kr för vår del, då har vi iof räknat lite högt på vissa poster, men ändå!

• pruppa

vår budget ser ut så här:

våra kläder o förberedelser:
    12'000:-

festen
    10'000:-

fotograf
    5'000:-

övrigt
    5'000:-

totalt 32'000:-

o då har vi verkligen tagit i på de flesta kostnader!

smekmånad blir utan för men det blir att segla i stockholms skärgård med vår nya segelbåt!

nån annan som vill dela med sig av sin budget?

• Örebroare

Intressant pruppa!

Våran ser ut så här: (skriver samma poster som du!)

Våra kläder och förberedelser:
    17 500 kr

Festen:
    70 000 kr

Övrigt:
    30 000 kr

Och sen bröllopsresan då, som vi har en budget på 50 000 kr för.

• Duchess

Jag har ett hemmagjort excelblad där jag har min budget för alla poster i detalj, och sedan en spalt bredvid där jag för in de faktiska kostnaderna.

Budgeten revideras ungefär en gång i månaden, då jag lägger till och drar bort poster. Om någon är intresserad så kan jag maila över det: jag lovar att det är både enkelt och användbart!

• Duchess

örebroare:

Japp, jag fick ditt mail. Kanonfin lokal - den tycker jag att ni ska boka så snart som möjligt! :)

Svar på tråden 14 juli 2007