• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Örebroare

Vi har inte bestämt budget än, jag gjorde en lite snabbt på BT, inklusive bröllopsresa hamnade det på runt 200 000 kr.

Men vi ska väl snart sätta oss ner och fundera på hur mycket vi vill lägga på bröllopet, mina föräldrar har sagt att de ska ge ett "rejält bidrag", vad nu det betyder? Men som sagt, vi får fundera lite. Vi ska dessutom köpa bostadsrätt nästa år, vi flyttar in i februari och den var inte helt gratis heller...

Ang klänningen så kommer jag förmodligen hyra den om jag väljer just den Eddy K, man får hyra för 4500 kr och då ingår småändringar och kemtvätt. tänker du köpa din klänning? Och isf, ska du ha kvar den eller sälja den efteråt?

• Gabbies

jag har redan köpt en klänning som jag dock sålt igen då den inte passade plus att jag har hittat en annan som jag verkligen fastnat för..
    detta är den nya klänningen:groups.msn.com/GabriellaoChristian/klder.msnw&PhotoID=45

fast jag ska ha den i ivory och ändra den där uppe vid brösten, vill inte riktigt att den ska vara så avslöjande..

Jag beställer från Kina men denna tänkte jag beställa senare i höst..

• Elisabet hjärta Christian

Örebroare: japp hittar jag en för 2900 så jkan jag lika gärna köpa den, sen får jag se omjag vill behålla den eller försöka sälja den efteråt.

Vår bröllopsresa är inte ikluderat i vår budget. Vi vet inte var vi vill.

Gabbies: jättefin
    ska du ha i vinrött? och får jag fråga vad det kostar att köpa från kina?

Åh jag är så glad, vi ska ha utomhusbröllop /(hoppas vädret tillåter och nu har jag kommit på att jag ska bygga ett "tält" se: www.familjeliv.se/hem/ceen/galleri.php

fat det kommer nog vara platt uppe på också, sen köpa tyllltyg på metervara från ikea och klä den med!!!

• Örebroare

Gabbies:
    Klänningen var verkligen helt otroligt fin! Jag gillar speciellt kjolen... wow!

• Gabbies

tack för alla komplimanger om klänningen! ja som sagt det e ju kjolen jag gillar mest också, det e därför jag ska ändra överdelen..

Nej jag ska ha den i ivory..

• Örebroare

Jag tyckte iof den var häftig i röd, men jag förstår om du vill ha den lite mer klassisk!

• Gabbies

ja den e jäkligt häftig i vinrött, men jag vill som du säger ha något mer klassiskt.. tanken på en röd klänning har aldrig funnits i bröllopstankarna, det passar inte mig och min stil..

Svar på tråden 14 juli 2007