• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Duchess

Tårtfrågan, ja...

M2b var på ett bröllop förra året där bruden var från Norge. Där är det tydligen rätt vanligt att man har en tårtbuffé, vilket det var på bröllopet han besökte. Vi tänkte kidnappa den idén! Vi kommer alltså att köpa ett antal olika "vanliga" tårtor, så att gästerna kan välja själva vilken de vill äta.

En god vän till oss är utbildad konditor, men kan inte jobba med det pga reumatisk värk. Hon har dock erbjudit sig att göra en bröllopstårta till oss, dvs en speciell tårta som vi sätter en caketopper på, dock i normalstorlek (typ 12 bitar). Så vi är lyckligt lottade :)

• An1

En släkting ska göra vår tårta, hon är superduktig, och har gjort så många fina och goda tårtor till dop osv förut, så jag har fullt förtroende för att vi får en fantastisk tårta.

• Örebroare

Idag har jag bokat bröllopssvit på Elite Stora hotellet här i Örebro! Känns jättebra! Bröllopsplaneringen har legat nere ett tag för min del (ja, för M2b engagerar sig inte än, han har bara varit med när vi har kollat på festlokaler)så det känns jättekul att kunna bocka av en grej på listan nu!

Vi fick ge 1995 kr för en natt i en svit, då ingår frukost på rummet, sen utcheckning, 1 liten flaska mousserande vin, choklad, färsk frukt och morgonrockar. Har ni andra börjat fundera på bröllopsnatten än?

• Örebroare

Ang. tårtan som lightfish undrade över, det har vi inte funderat på alls!

M2b och jag vill gärna ha en tårta med choklad, men jag är ju mycket för det ytliga också (haha) så jag vill ha en vit tårta med rosa blommor på.

För jag har nämligen bestämt färgtema också! (tror jag...) Det blir vitt och rosa. Ev guld också om jag ska ha den klänningen som jag pratade om förut, Eddy K, men det är ytterst tveksamt...

• lightfish

Örebroare

Fin tårta :)

Jag vill ha en tårta där våningarna står på varandra och det ska vara en ren tårta utan alltför mycket rosor och grejer. Vill ha sugerpaste och att den ska vara HELT laktosfri... Det verkar dessvärre smått omöjligt.... :( Men skam den som ger sig.

Skulle vilja ha passionsfrukt och hallon eller nåt liknande i den :)

• praline

Hej! Jag ska gifta mig den 14 Juli, är i full gång med planering, min blivande man friade för två veckor sedan.

• lightfish

praline

Välkommen hit och GRATTIS :)

Hur har du tänkt dig allt hitills?
    /Lighten

Svar på tråden 14 juli 2007