• An1

14 juli 2007

Här är en till som ska gifta sig 14 Juli 2007 :)

• An1

Fyller på listan.
    Lightfish, Stockholm, Gustaf Adolfskyrka,
    Gabbies, Västerås, Skerike kyrka
    Duchess, Linköping, ev. Veta kyrka
    Örebroare, Örebro, Fellingsbro kyrka
    Pebbles, Stockholm, Seglora (prel.bokat i väntan på rätt festlokal...)
    Bruden2007, Tygelsjö (utanför Malmö Tygelsjö kyrka
    E h C, Lund, borgerligt utomhusbröllop
    Aoua, Mjölby, Blåviks kyrka
    An1, Rörön, Bergs Kyrka

• An1

Tack för era välkomst-meddelanden :)

Rörön är en mini-by som ligger i Jämtland. Egentligen så bor vi bara är temporärt, vi har just flyttat till Sverige från England, jag och min sambo. Men vi har inte kommit på vart i Sverige vi vill bo än...hihi..

Så långt i planeringen har inte vi kommit direkt, eftersom det bara var ca 1 månad sen han friade, så förra veckan bestämde vi datum och plats. Så kyrka är bokad, och lokal. Ska kolla på klänningar nästa helg, bara läääääängtar! Vi trodde att vi hade ordnat med catering, men tjejen vi hade frågat ändrade sig. Tur att det är tid kvar att ordna nåt annat.

Så mycket att göra, så roligt!

Grattis på födelsedagen Duchess!

Nu ska jag vara duktig och läsa igenom hela den här tråden så jag kan "lära känna" er alla :)

• An1

Hihi, nu har jag läst hela tråden :) Visst är jag duktig?

Oj vad några av er har kommit långt i planeringen. Helt fantastiskt. Jag satt och lekte med vår budget, lite på skoj bara, och den hamnade på 63.000 för 114 personer. Men vi är inte färdiga med gästlistan än. Och säkert har jag räknat mycket fel många gånger :P

Det är mest jag som planerar vårt bröllop, min sambo är så rar, han bara nickar och håller med. Hela hans stackars släkt och vänner måste åka hela vägen från England för att komma på vårt bröllop. Vi blir riktigt hedrade om de kommer.

Vi berättar för så många som möjligt att vi ska gifta oss den 14 Juli, för våra släkter och vänner måste man meddela låååååångt i förväg. Sen skickar vi inbjudningarna lite senare, så det blir officiellt.

Hmm, vad mer, vi är 28 och 30 år.

Har bestämt brudtärna, och best man. Toastmaster och toasmadame. Har svårt att hitta värdpar, har frågat mamma om hon och pappa vill vara, men inte säker på att det blir så bra. De blir lätt så stressade. Så det är ett litet problem just nu. Vi har fotograf. Catering gick det inte så bra med, så måste börja om där. Tårta är bokad. Ska sätta mig och försöka göra egna inbjudningskort osv, men jag är så himla talanglös och min kreativitet är lika med noll. Så, det slutar nog med färdigtryckt. Vi ska ha liveband och dj. Dans hela natten lång, vi får ha lokalen flera dar. Osv osv osv. Visst är det härligt att planera bröllop? Jag är hel-lycklig :)

• An1

Oj va långt det blev, förlåt! Ska skriva kortare nästa gång...

• An1

Örebroare:
    Nej, min sambo är engelsk medborgare, han har aldrig bott i sverige förut. Jag åkte till England för att jobba och täffade min sambo första dan på jobbet :) 4.5 år fick räcka för mig där borta. Vi sålde huset i Juli och flyttade.

Vi har bokat en hembygdsgård, som tar 120 pers i stora rummet tror jag. Vi kommer bjuda säker 30 barn också, men de får vara i ett separat rum.

Ska försöka göra klar vår hemsida en vacker dag också...:)

• An1

Duchess,
    De skorna är jättefina. Precis såna som jag hade tänkt mig själv. Men mitt sko-inköp kommer dröja, måste hitta klänning först :)

Vi skulle allra helst åka till Nya Zealand på bröllopsresa, men vädret där i Juli är inget att hänga i julgranen direkt. Så kanske blir det Safari i Arika istället...det står högst på min sambos önskelista i alla fall.

Ang. catering. Min mamma sa i helgen att hon ska fixa all mat! Till mer än 120 pers! Tur att hon har många systrar :) Goa mamma!

• An1

Örebroare:
    Ingen budget alls just nu. Vi är bara i tankestadiet än så länge.

• An1

Halloj allihop!
    Jag beställde massa skoj från Panduro idag, så nu ska jag börja pyssla. Jag - som inte har en enda pysslig gen i mig...haha!
    Skulle ha provat klänningar i lördags, men fick istället ordna till ett 40års kalas för min bror! Så, om man kan ställa till med ett 40års kalas på 24 timmar, så kan man säkert planera bröllop på 10 månader, eller vad tror ni? :) Jag är inte det minsta stressad, känns som jag har all tid i världen ;)

Vad ska ni andra ha för slags klänning? Vita (eller vitaktiga) eller andra färger? Vilken stil? Enkla eller riktigt med tyg och elegans? (menar alltså inte att enkla inte är eleganta...äh, ni förstår vad jag menar eller hur?)

• An1

Duchess:
    Jo det håller jag med om, jag ser mest axelbandslösa också. Och det kan jag helt enkelt inte ha, jag skulle spendera hela dagen med att dra upp klänningen. Jag vill också hitta min drömklänning - can't wait!!!

• An1

Lightfish:
    Vilken härlig klänning, Lilly har faktiskt ganska många fina. Ska kolla lite närmare på dem :) Tack för tipset.

• An1

En släkting ska göra vår tårta, hon är superduktig, och har gjort så många fina och goda tårtor till dop osv förut, så jag har fullt förtroende för att vi får en fantastisk tårta.

• An1

Jag har varit utan bredband i 2 veckor, men nu är jag tillbaka. Lägger till:

Örebroare, 21 år, Örebro, tillsammnas i drygt 6 år, förlovade i drygt 3 år, Fellingsbro kyrka, Dylta festmagasin.

Catte, 30 år, Västerås, tillsammans i 6-7 år, förlovade i 6 månader, Skerike kyrka, Elite stadshotell.

Gabbies, 24 år, Västerås, tillsammans 4 år, förlovade 2 år och 6 månader, Skerike kyrka, Finska föreningens lokal Lövudden

Lightfish 27 år, Stockholm. Tillsammans i ganska exakt 2.5 år, förlovade i snart 3 månader. Gustaf Adolfskyrkan, Kungliga Borgen.

Duchess, 36 år, Umeå. Tillsammans drygt ett år, förlovade i 2 månader. Vigsel i Veta Kyrka (Lkpg), bröllop Sålla kvarn.

Aoua, 25 år, Mjölby. Tillsammans i 10 år (gifter oss på 11-årsdagen) Förlovade i 6 år. Vigsel i Blåviks kyrka, festen Lugnalandet

*Candy_lover*, 25 år, Härnösand. Tillsammans i 2 år, förlovade i 1½ månad. Vigsel i domkyrkan i H-sand, fest hemma på gården.

ELisabet hjärta Christian, 24 år, Eskilstuna.
    Tillsammans i snart 6 år, förlovade i drygt 3år.
    vigselplats inte bestämd, men det blir utomhus, festen på "logen i Lund"

Klotjohanna, 24 år, Karlstad. Tillsammans i 3 år och 3 månader, förlovade i 3 månader. Vigsel i Beatebergs kyrka och fest på Gammalruds brygga.

An1, 28 år (han 31), Södra Jämtland. Tillsammans i 4.5 år. Förlovade i ca 2 månader. Vigsel i Bergs Kyrka och fest i lokal bygdegård.

• An1

OCH! Jag har provat klänningar. Det var det bästa jag gjort på länge! SÅ KUL! Tyvärr var alla för stora, de har inte storlek 34, så jag badade mest i alla klänningarna, men superkul ändå :)

Svar på tråden 14 juli 2007