Inlägg från: lightfish |Visa alla inlägg
  • lightfish

14 juli 2007

Inser att jag måste sålla mig till den skara efter att troget hängt i 070707-tråden. Efter lite om och men var vi smått tvungna att byta datum och då blidde det 14/7, två dagar innan det är 4 år sen vi träffades för första gången.

Så, jag är 27 och blivande mannen är jämngammal. Vi bor tillsammans här i Sthlm och är förlovade sen den 5/7, i år,ute i skärgården.

Planerar att försöka gifta oss i närheten av där vi bor, i Sthlms innerstad och har inte bokat allt så.... :D

• lightfish

....nåväl, stannar väl i 070707-tråden...

• lightfish

Hej brudar ;)

Eftersom det var så många som skrev och bad mig stanna så gör jag det, tack tjejer!

Jag _valde_ inte egentligen... Det visade sig bara att det var ett annat par i släkten som var snabbare att förlova sig och sen göra datumet offentligt... Visserligen har det varit några turer med det paret vilket troligen betyder att 070707 är ledigt igen...men nu har vi liksom förlikat oss med 070714 så vi kör på det :)

Just nu försöker vi se till att vi hittar en kyrka som vi verkligen är nöjda med.Har bokat en men vet att de ska renovera fönster då så.... :(

Annars letar jag brudklänning eftersom jag lätt känner mig stressad och vill gärna ha så mycket som möjligt klart så snart som möjligt.

• lightfish

Örebroare

Japp, kontrollfreak det är jag det :D Men jag hymlar inte med det, längre ;) Hur som helst, har jag hängt här sen i februari i år. Vi hade tänkt förlova oss i våras men efter att ha haft så förbaskat svårt att hitta min drömring blidde det en förlovning den 1/4 och sen ringar den 5/7... :)

Datumet, tja...det är ett datum och vi vill gifta oss på sommaren. Men visst, eftersom vi blev tillsammans ett trippeldatum hade det varit skoj att kompletera med 070707. Nu får vi dock gifta oss två dagar innan dagen vi sågs för, då, 4 år sen och det är inte helt fel.

Nu vet ALLA mina vänner så om någon planerar bröllop, tja...då vet jag ju vem de apar efter :D Hur som helst har jag få nära vänner och en av mina närmaste är redan gift ;)

Nu är det dax att natta efter att ha firat min blivande i flera timmar på hans födelsedag :) Hörs snart igen!

• lightfish

God kväll brudar ;)

Hur går det för er i sommarvärmen? Själv går det framåt även om jag blev lite ställd idag när både blivande svärfar/mor tog upp varför just mitt i juli.... Nu hade vi visserligen svar på det efter lite om och men...men ändå.

På torsdag ska jag i alla fall i väg och titta/prova två klänningar som ligger på eventuellt möjliga klänningar för att få drömklännings kriteriet uppfyllt för min del :D Enkla modeller med spets ;) Ska få med mig svärmor och eventuellt kanske en god vän möter upp för att agera smakråd. Sen ska man ju självklart kolla lite priser för det är inte gjort...

Samma torsdag ska jag även traska iväg vid kl 11 för att kolla in ena kyrkan som vi kan tänka oss. Den ligger nära oss plus att det ligger fint. Sen får den blivande mannen snällt gå iväg i helgen och okeja den med om jag vill ha den efter torsdag.

Efter det är det bara leta festlokal.... Som bara den... Känns som tiden rinner iväg... :( Jag tyckte jag hade så god tid och snart är det 11 månader kvar!

Hur går det för er andra?

• lightfish

Örebroare

Nja...i Sthlm har jag förstått att 11 månader inte är så länge när man ska boka kyrka, festlokal samt fotograf. Men sen så kan jag tillägga att jag troligen börjar plugga heltid från och med januari så jag har egentligen "bara" 4 månader att fixa allt. Sen kommer jag att ha fullt upp ;)

Vi har väl inte tänkt oss något jätte lyxigt utan något som är fräscht, rent och modernt eller klassiskt. Vi har troligen tänkt oss upplägget: sittande förrätt, buffé som varmrätt och sedan tårta, kaffe osv :) Vi har inte riktigt bestämt oss men men... Den blivande mannen pushar för ett tidigt bröllop medans jag gärna gifter mig senare på dagen. Dock kommer vi ha en del små gäster så det mest praktiska är ju att ha det tidigare.

Imorgon ska jag i alla fall så iväg och prova brudklänningar igen och titta på en kyrka som vi kanske kan tänka oss :)

• lightfish

Örebroare

Det låter som en strålande idé! Vi är lite veliga när det gäller tiden eftersom vi ska ha en del små gäster som kommer vara ganska kinkiga efter kl 22 på kvällen, om inte sovande ;) Så jag tycker eran plan låter bra :)

• lightfish

Örebroare

Jag ska till Bröllopsbutiken, Bröllopskällan och några till. De ovan nämnda har två klänningar som jag kan tänka mig är drömklänningen, enkel med spets utan en massa pärlor och strass.

Jag hoppas på att komma in på sjuksköterske utbildningen till våren då jag tar mitt sista ämne jag behöver, Ma B i höst. Så den är ju heltid i 3 år.

• lightfish

Jag är 27 år, liksom blivande mannen. Hur gammal är du själv? :)

Vi bor ju här i Sthlm, i en 3:a och håller just nu på att fixar eftersom lägenheten inte blivit fixad på nästan 20 år.. :D

Just nu jobbar jag i tunnelbanan och trivs just nu ganska bra. Min blivande jobbar som systemutvecklare/programmerare.

• lightfish

Åh, jag vet vad du menar. ;) Fast å andra sidan tycker jag att det är jätte spännande att diskutera 14-åriga bångstyriga ungar. Fast det kan kanske i sin tur bero på att jag har 4 systrar i varierande åldrar samt att jag ofta pratar barn med kollegor på jobbet trots att jag inte har några egna.

Kul med bostadsrätten! Själva bor vi i en hyresrätt på 109 kvm med öppen spis. Och det är den som vi håller på att fixa.
    Om vi inte kunnat få en hyresrätt skulle vi nog kanske tänkt på att köpa men...

Kul för din blivande med jobbet! Min hade också världens tur som fick jobb innan han var examinerad från KTH :)

Svar på tråden 14 juli 2007