• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Örebroare

Det var egentligen så att det var en speciell präst vi ville ha. M2b och jag träffades det året vi skulle fylla 15 på ett konfaläger, det var där vi lärde känna varandra och blev ett par ett halvår senare.

Därför vill vi gärna ha den prästen som höll i vår konfa och eftersom han har läger även nästa år fick vi vänta till 14 juli, det passade bäst för honom!

Är 14 juli ett speciellt datum för er?

• Duchess

Nej, det råkade bara bli så. Vi funderade över när våra semestrar kan tänkas ligga nästa år, och sen pratade vi också med våra värdpar/toastmasters och kollade olika datum med dem. 14 juli var ett datum som verkade passa bra för alla som hittills är inblandade :)

När man som vi har många gäster som måste resa långt (från Västerbotten till Östergötland) så tror vi också att det passar bra att lägga bröllopet när de flesta har semester.

• Snö brud

Ja det där med datum...
    Först ville jag ha ett vinterbröllop, men kom på att snö kan man inte lita på i Sthlm.
    Sen var jag inne på ett höstbröllop, men kändes inte helt hundra.
    Och nu känns det super med ett sommarbröllop

Det datumet som blev, ja det är pga semestrar mm.

• Duchess

Nyfiken brud:

Vi hade faktiskt funderat på 28/7, men så insåg jag att min mor fyller 60 dagen efter, och har sagt att de kommer att resa utomlands då. Så vi strök det alternativet :)

• Snö brud

Duchess
    Ja det kan jag förstå att ni tog ett annat datum, blir lite tajt annars.

• Örebroare

Det enda som är dumt med 14 juli är att det är Arvikafestival då,inte för att jag brukar åka, men några av mina kompisar!

Men dom kommer nog ändå (annars får dom med mej att göra) och jag tycker att 14 juli känns som ett jättebra datum! Vi kollade smhi också innan vi bestämde oss och det datumet har väldigt bra väderstatestik!!!

• Trollungen

Hej!
    Här är en till brud som ska gifta sig 070714 :). Det finns en tråd innan om ni vill läsa, kan vara kul ju fler vi blir.

• Trollungen

Här e den:

Våran dag 070714

• Trollungen

Sorry!
    De har stängt den tråden, antagligen för att vi inte skrev så flitigt. Så nu är jag här :). Att vi ska gifta oss den 14:e juli är en lååång historia :).
    Vi satt och planerade i början på året och tittade i almenackan att den 13:e var en fredag (våran förlovningsdag), men då jobbar ju folk??!! Så då fick det bli den 14:e bara för att det är på en lördag. Inte en tanke på att det är mitt i semestertider, så vi kunde tagit den 13:e. Så är det när man e snabb ;).

• Örebroare

Hej Trollungen, välkommen hit!

Vart kommer du ifrån då och vart ska du gifta dej?

Svar på tråden 14 juli 2007