• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Örebroare

Åh, vad spännande! Jag kommer aldrig glömma minen på våra föräldrar när jag om M2b berättade för dom. Så himla roligt!

Bor ni själva i Linköping också?

• Duchess

Hälften av oss :) Min blivande bor där några månader till, sedan flyttar han upp till mig i Umeå.

Vi bestämde för rätt länge sedan att vi skulle gifta oss där vi inte bosatte oss, eftersom vi kommer från olika delar av landet. Det känns helt okej, även om traditionen ju säger att man ska gifta sig i brudens hemförsamling.

Bor ni på samma ställe som ni ska gifta er?

• Örebroare

Nyfiken brud: Vart ska ni ha er fest då? Hur ser lokalen ut och vad skulle det kosta?

• ciiza

Vi gifter oss också 280707 :) kyrkan har vi ännu inte bokat men vi vet vilken vi skall ha, och det är inte på någon stor ort så det borde inte bli något problem. Festplatsen är också klar. kläder har vi inte alls funderat på ännu..måste vänta tills september med klädfunderingen för vår brudnäbb skall födas först :)vi kommer att ha ganska stort bröllop närmare 200 pers....

• Örebroare

Oj, till umeå, ja det är ju en bit upp i landet!

Vi bor i Örebro men kommer båda från två små samhällen utanför, vi ska gifta oss i Fellingsbro, där jag kommer ifrån. Anledningen är framför allt att det är den vackraste kyrka jag någonsin sett!

• Örebroare

ciiza, 200 pers är verkligen stort! Det krävs ordentligt med organisation och vart får ni alla pengar ifrån???

• Snö brud

Vi gifter oss utanför Sthlm, kan inte säga exakt vad stället heter eftersom det finns vänner som snokar här inne

Det kostar 1000:- per person men då ingår det:
    *Brudskål 1glas + påfyllning
    *Chokladdoppade Jordgubbar
    *Bröllopsmiddag
    *Vinpaket (1glas förrätt 2glas varmrätt 6cl avec?)
    *Bröllopstårta med kaffe
    *Förfriskningsbuffé (läsk, mineralvatten, juice, godis, snacks och fruktfat, obegränsad åtgång)
    *Vickning (korvbuffé)
    *Lokalhyra
    *Personal
    *Blommor (Fina blomsterarrangemang ingår och ni får tala om vilka färger ni vill ha)

• ciiza

jo jag vet det är stort...suck....Men det skall nog gå!! festplatsen som vi har valt så har eget kök så vi skall hyra in två kockar som är familjebekanta, så vi behöver bara köpa in själva råvarorna, så fixar de resten. serveringen sköts av mina kollegor(då jag berättade att vi skulle gifta oss föreslog de själva att de skulle ställa upp!). vi kommer att ha dansbröllop och pappa är polare med en orkester så de kommer mer eller mindre att spela på talko. min fars kusin är trädgårdsmästare så bara vi bjuder honom så kommer vi att få utsmyckningen av lokalen gratis... det gäller bara att ha hjärta att utnyttja hela släkten :)

• Örebroare

Ja, det är en konst att involvera många, både för att spara in pengar och tid!

• Duchess

Örebroare:
    Varför blev det just 070714 för er? Är det något speciellt med datumet, eller passade det bara bäst att lägga bröllopet den dagen?

Svar på tråden 14 juli 2007