14 juli 2007
MillonTrillon :
Välkommen hit till tråden! Vad roligt att du också ska gifta dej den 14 juli! I Finland säger du, vad spännande. Bor ni där eller har ni släkt därifrån?
Hur långt har du kommit med planeringen annars då?
MillonTrillon :
Välkommen hit till tråden! Vad roligt att du också ska gifta dej den 14 juli! I Finland säger du, vad spännande. Bor ni där eller har ni släkt därifrån?
Hur långt har du kommit med planeringen annars då?
Hej aoua, välkommen hit!
Och pruppa: Vilket datum har ni valt istället? *lite nyfiken*
Elisabet hjärta Christian :
Hej, det är bra att du skriver!!!
Hur tidigt vaknade du egenligen? Du har ju hunnit med massor på er sida!
Men du, jag försökte skriva ett inlägg i din gästbok, men det gick inte att "posta" meddelandet, finns ingen knapp där man kan klicka när man har skrivit klart meddelandet...
Duchess :
Usch, det måste vara jobbigt att pendla!
Vad härligt att du har fått din klänning, känner du dej nöjd? Det lär du ju göra, med det priset och allt!
har du haft det bra i helgen då?
Hur går det för alla blivande 14juli-brudar? Tycker att det är lite dålig aktivitet här!
Är det någon som ska åka till Linköpings bröllopsmässa? Det ska jag och det ska bli så himla roligt!
Hej tjejer!
Jag har några nyheter att meddela er! Jag har nu tillfrågat mina tärnor och alla svarade JA, dom blev jätteglada allihopa! Dessutom har vi nu en toastmaster, en toastmadame och en marskalk som vi hoppas ska få sällskap av en annan kille (som vi inte frågat ännu)
Det känns så himla roligt!!! Hur har ni tänkt med brudfölje?
Jag håller med om att bröllopstidningarna innehåller lite samma saker... men jag har hittat MIN bukett i en tidning iaf, precis så som jag vill ha den, jag hittade dock bilden i en gammal Aftonbladet med bröllopssidor med systrarna graaf (urk) som låg och skräpade hos min M2bs föräldrar!!!
Hej tjejer, värst vilken aktivitet det blev här bara för att jag sa att det inte var det!!!
Ja, det stämmer, mässan är i Linköping den 24 september och för er som vill veta mera finns det en reklamannons på BTs startsida!!! Men det har inte kommit upp så mycket info där heller tyvärr, men men. Jag ska iaf åka dit, då kanske vi ses Elisabet hjärta Christian !
Är det någon mer som ska dit?
Mitt brudfölje:
Min bästa väninna och min äldsta lillasyster kommer att vara tärnor och tillsammans med M2bs två bästa kompisar, som ska vara marskalkar, kommer de att gå in först och ställa sig där framme på varsin sida.
Sedan öppnas portarna och då kommer min minsta lillasyster gå in först och strö ut rosenblad i altargången och sedan kommer jag och M2b. Min minsta lillasyster kommer alltså inte ha någon bukett och kan då hålla min när vi ska byta ringar och hålla ordning på mitt släp som förmodligen kommer vara ganska långt och krångligt!
Duchess :
jag vet, det är inte helt enkelt att röra sig i den klänningen. Men den är helt otroligt fin den klänningen och jag har aldrig kännt mej så vacker...
Så det är mödan värt!
Hej An1, välkommen hit! Rörön, vart ligger det? Hur långt har du kommit med planeringen?
Hej Duchess!
Nej, inte så värst, förutom att jag bett mina systrar att vara tärnor som jag berättade om tidigare. Min minsta lillasyster blev helt till sig och lite senare frågade hon "Ska ni åka på bröllopsresa sen?" Det svarade vi att vi skulle. Då frågade hon: "Får tärnorna följa med då?"...
Annars väntar vi mest på att kocken ska ge klartecken att köket på Dylta är tillräckligt stort, det är bara att hålla tummarna! Sen ska vi boka!!!
Duchess, jag kan gärna kolla på buketterna! Vad var adressen nu igen?
Är det några av er som börjat fundera på inbjudningskort? Vad ni vill ha för färger, om ni ska göra det själva eller köpa färdigt?