Inlägg från: Örebroare |Visa alla inlägg
  • Örebroare

14 juli 2007

Hej Duschess!
    Ja, jättetråkigt! Men jag har precis börjat jobba på dagis, har bara jobbat en vecka så det är kanske inte så konstigt att man blir sjuk med alla nya baciller, nästan alla ungar var förkylda när jag började... så det var nog sötisarna som smittade mej så jag inte kunde åka på mässan...

Jag chattar lite med en tjej som var på mässan och hon säger att det inte var så speciellt.

• Örebroare

Välkommen till tråden *Candy_lover*! Som sagt vart ska ni gifta er och hur långt har ni kommit med planeringen?

Duchess, jag älskar halterneck!!! Men jag kommer nog inte ha en sådan brudklänning ändå.

• Örebroare

Näe, precis, jag har ju lagt handpenning på min klänning men ska fortsätta leta!

Här i Örebro får dom in nya klänningar i oktober, undrar hur det är i butikerna i Stockholm?

• Örebroare

Är det nån av er tjejer som hänger på Familjeliv?

• Örebroare

Vad kul Gabbies, har du någon bild? Eller annars kanske du kan beskriva dom?

• Örebroare

Ja, gärna, jag har nog inte tänkt att göra några save-the-date kort eller magneter, men det är ju ändå roligt att se!

• Örebroare

*Candy_lover* :
    Oj, du verkar ha kommit jättelångt! Det låter så iaf! vad avundsjuk jag blir när du nämner alla kontakter, dj, catering och privat sömmerska... inte helt fel!

Min pappa har många kontakter som vi tänkte utnyttja, men vårt bröllop blir svindyrt iaf... förstår inte hur vi bär oss åt... Vi som varit på tråden länge (ja, det var ju jag som startade tråden, så jag har förstsås varit här från början, men det är några av de andra tjejerna som hoppade på tråden tidigt) har diskuterat budgetar förut. Men just nu ser det ut som om vårt bröllop inkl bröllopsresa hamnar på drygt 160 000 kr... det är mycket pengar...

Duschess, hur går det för dig förresten, några drastiska förändringar i din budget? Min största överraskning hittills var att fotografering var så dyrt, men det lär ju bli fler överraskningar... suck.

• Örebroare

catte:
    Välkommen hit till tråden! Alltid kul att bli fler! Vi får väl hoppas att du är en sån som stannar här för som du säger är det ju jättekul att vi har samma datum och kan följas åt med planeringen och så. Det blir kul sen när vi närmar oss bröllopet, och se vem/vika som blir mest hysteriska...

Du ville att vi skulle berätta om oss själva, ja det finns ju massor förstås, vi andra har ju lärt känna varandra lite sedan juli då tråden startades. Men vad sägs om en ny lista med lite info om alla? Då får vi dessutom se vilka som är aktiva här.

Jag gör en smily framför mitt nickname så blir det lättare att se i listan sen, jag skriver min ålder när jag gifter mig,vart vi bor, hur länge vi varit tillsammans när vi gifter oss och resten förstår ni nog! Är det något mer ni tycker vi ska ha med på listan (eller ngt ni tycker vi ska ta bort)?

Alltså, skriv bara in dej på listan om du är eller tänkt vara aktiv på denna tråd:

Örebroare, 21 år, Örebro, tillsammnas i drygt 6 år, förlovade i drygt 3 år, Fellingsbro kyrka, Dylta festmagasin.

Så kom igen tjejer, fyll på listan!

• Örebroare

Min pappa känner en sjärnkock här i Örebro, så det blir nog bättre pris, fast han kommer köpa in dyra råvaror så billigt blir det nog INTE i slutändan ändå... Pappa känner också en vinimportör, vi får köpa "festvin" för 30 kr flaskan... (ni då?) Ev ska jag scrappa trycksaker med min kusin som har det som hobby och är jätteduktig!

Annars får vi nog betala dyrt för det mesta...

• Örebroare

Visst är det roligt att ha lite bättre koll på varandra? Kul att ni fyller på listan tjejer!

Ställer frågan igen, det är ingen av er som hänger på Familjeliv? Jag tänker iof inte skaffa barn än på ett tag (även om jag är himla sugen!) men min bästa kompis har en sida där så nu har jag också en!

• Örebroare

Nähä, ok. Tänkte det kan vara kul, och se lite kort och så, men om du aldrig är där är det ju inte så stor vits!

• Örebroare

Nu har jag skrivit till dej, så då ser du mitt nickname!!!

• Örebroare

Hej tjejer, har ni haft en bra helg? För vår del har det varit släkt för hela slanten... puh...

Imorgon ska vi träffa kocken, han jobbar här i Örebro och ska tydligen vara väldigt duktig! Vi ska diskutera meny och priser och så, vi får se hur det går...

• Örebroare

Klotjohanna:
    det är så klart du ska göra det, men det var länge sen man hörde nåt ifrån dej, hur går det med allt?

*Candy_lover*:
    vad jobbar du med?

• Örebroare

Jag ska också snart iväg och prova klänningar igen! Det ska bli så himla roligt!!!

Imorgon ska jag gå och kolla på frisörer, jag har ingen aning om vad jag ska välja så jag tänkte gå runt och höra mej för. Har ni bestämt var ni ska göra frisyren och vilken frisyr ni ska ha?

Har jag förresten sagt att jag har börjat på ett nytt jobb? Det här är min 4:e vecka på ett dagis här i Örebro. Jag är på en småbarnsavdelning och det är så himla roligt!!!! Älskar de små sötisarna!

Hoppas allt är bra med er tjejer!

• Örebroare

Elisabet hjärta Christian :
    har du någon bild? vore kul att se hur du har tänkt mej. jag hade lite så på min bal, du kan få se kort om du vill! Ge mej din mailadress isf.

Jag tror att jag kommer att ha allt uppsatt, inte minst pga att det kan vara stekande värme den 14 juli... och mitt hår är jättetjockt och VARMT!

• Örebroare

Men det kan vara väldigt fint med hel uppsättning också! Jag har klippt av mitt hår lite nu så att frisören ska ha någonstans att göra av allt i uppsättningen...

Svar på tråden 14 juli 2007