Inlägg från: Örebroare |Visa alla inlägg
  • Örebroare

14 juli 2007

Det var egentligen så att det var en speciell präst vi ville ha. M2b och jag träffades det året vi skulle fylla 15 på ett konfaläger, det var där vi lärde känna varandra och blev ett par ett halvår senare.

Därför vill vi gärna ha den prästen som höll i vår konfa och eftersom han har läger även nästa år fick vi vänta till 14 juli, det passade bäst för honom!

Är 14 juli ett speciellt datum för er?

• Örebroare

Det enda som är dumt med 14 juli är att det är Arvikafestival då,inte för att jag brukar åka, men några av mina kompisar!

Men dom kommer nog ändå (annars får dom med mej att göra) och jag tycker att 14 juli känns som ett jättebra datum! Vi kollade smhi också innan vi bestämde oss och det datumet har väldigt bra väderstatestik!!!

• Örebroare

Hej Trollungen, välkommen hit!

Vart kommer du ifrån då och vart ska du gifta dej?

• Örebroare

Duchess:
    Har ni bestämt värdpar redan alltså? Vilken relation till er har de? Och har ni gjort en lista eller nåt på vad de ska vara ansvariga för?

• Örebroare

Rätt gissat! Jag bor i Örebro, men kommer från ett litet samhälle en bit härifrån och där kommer vi ha själva vigseln.

Jag vet inte riktigt vilka solosånger jag ska ha, men jag har gjort en lång lista med fina kärlekslåtar så det gäller väl bara att välja ut vilka två man vill ha på vigseln, de andra kommer jag att önska till festen.

När kärleken föds sjungs av Shirly Clamp, texten är skriven av Pling. Men är det verkligen en fin kärlekslåt för det är ju en översättning av "It must have been love, but it's over now..." kanske inte passar på vigseln? Annars håller jag med om att låten är jättefin!

• Örebroare

Kärleken förde oss samman är förstås jättefin! Sen tycker jag att "From this moment" är en sång som textmässigt passar perfekt till en vigsel, men sen kan man ju tycka vad man vill om Shania Twain, tyvärr hade min kusin den låten så då vill jag inte ha samma!

• Örebroare

Har du bestämt vem som ska sjunga solo på din vigsel då?

• Örebroare

Det låter smart, jag tror att vi kommer ha två personer som toastmaster/toastmadame, de är nära vänner till mej och M2b, men har inte så mycket erfarenhet av bröllop. Men vi kommer ta mycket hjälp av andra i planeringen.

Vi ska även utse någon som är ansvarig för musikunderhållningen.

Fast vi har inte frågat dom än, hoppas de svarar ja... annars vet jag inte vem vi ska fråga!

• Örebroare

Ja, det låter bra, men vi har ju fortf ett år på oss!!!

Jag måste bara fråga, är din sambo lika involverad i planeringen som du? Så här tidigt?

• Örebroare

Han lyssnar när jag pladdrar och han är alltid omtänksam och förstående, han är den bästa mannen på jorden!

MEN, han tycker nog att det är lite tidigt att börja planera, dessutom han har extremt mkt jobb just nu, han har börjat arbeta för ett företag i USA och kommer kanske bli Europa-ansvarig snart (Och han är bara 21 år).

Jag däremot har alltid älskat att planera och har ett stort kontrollbehov, dessutom har jag sett fram emot vårt bröllop lääänge. Jag har massor med tid och tycker att det är så roligt att vi nu har bestämt ett datum, och verkligen ska gifta oss!

Svar på tråden 14 juli 2007