Inlägg från: Gabbies |Visa alla inlägg
  • Gabbies

14 juli 2007

vi gifter oss i finska förenings lokal på Lövudden här i västerås.. en lokal som ligger precis vid vattnet.. Om man tar buffé genom dom så betalar man ingen lokalhyra, buffén kostar 120 kr/pers (utan alkohol och tårta).. Och för personal som fixar fram maten, plockar bort, diskar osv betalar man 500 kr fram till kl. 24 och efter det tror jag inte att vi kommer att behöva dem..

• Gabbies

Örebroare, vi ska ha 60 gäster..

Alkohol ska bi beställa från internet och det har jag redan räknat på så det blir ca 2500 med frakt, champange (riktig sådan), vin till maten alt. öl.

Vi sparar in på så mycket vi kan så min klänning kommer jag att köpa från ebay för 1800 kr med frakt och den är underbar! Har redan köpt en klänning därifrån men den passade inte så den har jag sålt. Brudskor köpte jag för 180 kr på Din sko, min kusin är utbildad fotograf så hon kommer förhoppningsvis att fota oss, annars en vän här från BT.. osv..

• Gabbies

jag ska gå till ett proffs och bli omhändertagen på den stora dagen, man måste kunna unna sig också.. :)

• Gabbies

nej jag har ingen aning, men dyrt antar jag.. det mest blir ju dubbelt så dyrt så fort man nämner bröllop tråkigt nog..

• Gabbies

denna dukning ska vi ha, fast med lila schizoflor också (har nog inte stavat det rätt) unders..

• Gabbies

idag har vi bokat hottelrum för vår bröllopsnatt och vi skulle reservera rum till våra gäster men den personen som hade hand om sånt var inte där idag..
    Och jag har hitta en vigselring.. :)

• Gabbies

Elisabet hjärta Christian: Jag hoppas att du hittar din klänning idag till ett superpris.. den var jättefin!

Örebroare: Det är en juniorsvit på stadshotellet här i Västerås. den kostade 1195 kr, sviten kostade 1995 kr, därför tog vi juniorsviten istället. så stor skillnad är det inte på rummen och det skiljer 800 kr.. Så fick vi bröllopspaketet med också (det ingår i priset) vilket innebär att man får champange o frukt på rummet..

• Gabbies

jag har redan köpt en klänning som jag dock sålt igen då den inte passade plus att jag har hittat en annan som jag verkligen fastnat för..
    detta är den nya klänningen:groups.msn.com/GabriellaoChristian/klder.msnw&PhotoID=45

fast jag ska ha den i ivory och ändra den där uppe vid brösten, vill inte riktigt att den ska vara så avslöjande..

Jag beställer från Kina men denna tänkte jag beställa senare i höst..

• Gabbies

tack för alla komplimanger om klänningen! ja som sagt det e ju kjolen jag gillar mest också, det e därför jag ska ändra överdelen..

Nej jag ska ha den i ivory..

Svar på tråden 14 juli 2007