14 juli 2007
Duchess
Grattis till förlovningen, visst är det underbart i Grekland? :) Vart i Grekland var ni? Vi var på Kreta, 7km utanför Chania för ca 1 månad sen :)
Duchess
Grattis till förlovningen, visst är det underbart i Grekland? :) Vart i Grekland var ni? Vi var på Kreta, 7km utanför Chania för ca 1 månad sen :)
Duchess
Jag vill just nu bara skicka min dator ut genom fönstret men biter ihop :( Jag har skrivit två jätte långa inlägg som bara bestämt sig för att försvinna... Aaahhh... :( Nåja....
Here goes...
Platinas ligger bara en bit från där jag och den blivande mannen var. Vi var i Kato Stalos, eller Stalos som grekerna själva sa. Kreta är riktigt fint och jag trivs verkligen när vi är där! Var ni inne i Chania eller stannade ni i Platanias?
Det enda som jag inte kan med är den läskiga bussresan från och till flygplatsen! USCH!!!
Hur som helst, era ringar är jätte fina!!!
Vi var inne på att ha titan först men så insåg jag hur mycket jag verkligen ville ha min drömring så det blidde den :)
Duchess
Min ring:
www.bluenile.com/product_details.asp&catid=8&filter_id=0&nav1=band_channel.asp&page=1&col=1&row=3&pos=7&set_shape=
Duchess
Japp, jag har ju den som förlovningsring även om dem inte var lika dyr när vi köpte den. De höjde priset på den bara två veckor efter vi köpt den, den kostade 925 eller 950 dollar. Är verkligen supernöjd med den och kommer älska den lika mycket om 20 år som nu :D
Naturen på Kreta är helt otrolig! Vi hade bil tre dagar förra året när vi var där och då åkte vi rakt över till andra sidan genom bergen! :) Till Paleochra ( vet inte om stavningen stämmer ) Men det var verkligen en upplevelse och när vi stannade och åt i en liten, liten by och beställde på knagglig grekiska var det VÄLDIGT billig mat!
Så du letar också klänning? Jag har bara en sak att säga: prova alla sorters klänningar! Jag hade snöat in mig på en typ av klänning (spets) och provade en som är jätte enkel men var grym på :) Så...allt kan hända ;)
klotjohanna
Vart bor du? Jag letar klänning här i Sthlm. Jag sa bara som det var att jag ska plugga i januari och att jag verkligen behöver ha allt det här praktiska med kläder klart och de var jätte gulliga i två butiker av fyra. I en var de trevliga men inte så att jag kände åh, vad mysigt... Och i en butik behandlade de oss nästan som luft...
klotjohanna
Det låter som det ;) Men ta med dig en god vän eller mamma ;) och en STOOOOR dos självförtroende och självsäkerhet och kräv den service de borde ge :D Inte så lätt när man bara ska köpa en klänning för ett tillfälle och man bara gör det en gång i sitt liv..inte direkt så man har erfarenhet som de har (förhoppningsvis) Hur många bröllopsklännings butiker finns et i Karlstad?
Ja, Karlstad är ju inte så litet så visst borde det finnas nån till.. :D Men annars är det ju bara att ta buss eller tåg till närmaste större stad! :) Det kan det vara värt!
Go kväll tjejer!
Nu har jag köpt klänning till dagen D! Jag är så nöjd och det är verkligen en drömklänning även om det inte var det jag tänkt mig från början :D
Så nu är klänningen och skorna klara, skorna är vita ballerina skor.
Duchess
Det blev en spetstopp från Lilly
www.lilly.dk/kollektion.php&eid=1&id=103
Samt en jätte fin matchande kjol från Nixa med två lager tyll. Kommer ev. ha spetsslöja till :) Billigt kom jag undan också, inte helt fel ;)
Din eventuella klänning är jätte fin! Ska bli så kul att se alla bilder på oss alla för den är ju personen i klänningen som gör det...inte tvärtom ;)Det har jag lärt mig efter att ha provat ca 20 klänningar.
Din festlokal, för du har bokat den?, ser grymt perfekt ut! Jag är riktigt avundsjuk men verkligen glad att du hittat något så perfekt! Kommer verkligen bli superfina bilder därifrån ser det ut som.
Örebroare
Här är det jag som är ett par cm längre än den blivande och jag har ryggproblem så jag ska helst inte ha högre klackar ;)