Inlägg från: lightfish |Visa alla inlägg
  • lightfish

14 juli 2007

Duchess

Svenska bröllopstidnigar är INGEN hit.. De flesta är ganska...eh...billiga om du förstår vad jag menar? Jag saknar lite glamour över det hela även om jag inte vill ha superdyra saker intryckt i den.

Jag har alla svenska som utkommit det senaste halvåret samt en hel del engelska/amerikanska. De bland de utländska som jag verkligen gillat och hittat en hel del i är: Weddings InStyle, Cosmopolitan Bride och You & Your Wedding :)

Japp, jag köpte en Lilly topp och en Nixa kjol som matchade perfekt samt en Lilly slöja med spets runt om, samma sorts spets som det är på toppen

• lightfish

Duchess & Elisabet hjärta Christian

Här är toppen och slöjan, fast det är en fotlång på bilden; jag kommer ha en midjelång.

www.lilly.dk/kollektion.php&eid=1&id=103

Jag kommer troligen ha en handbunden rosbukett med vita och rosa rosor med lavendel samt lavendelfärgat band runt skaften på blommorna. Min tärna kommer ha en bukett som är mindre än min men likadan.

Som det är nu har jag huvudbry hur jag ska fästa slöjan eftersom jag hade tänkt att ha håret utsläppt (starkt önskemål från min blivande man). Idag när jag provade lite så var det såååå fint att ha en knut ("bulle") bak och slöjan satt så fint antingen under eller över knuten.

• lightfish

Oj... Nu glömde jag frågan om brudföljet! ;) Som det ser ut nu kommer jag ha en tärna och killen kommer ha en bestman. Eventuellt så kommer jag ha en tärna till men det är oklart...

Vi kommer troligen bara betala deras blommor eftersom de båda har tagit sitt uppdrag som ett hedersuppdrag och ser det inte som om vi ska stå för kläder och dyl.

• lightfish

Duchess

Japp...ca 10,5 månader :D Men bilder kommer det att bli ;) Ska bli kul att se bilder på dig med :)

Kammarjungfru lät strålande ;) Avis jag blir...mina blir ju "bara" tärnor :D

Längar efter pysslet med inbjudningar samt bordplaceringsgrejer och annat :) Kan ju inte riktigt pyssla nu när vi bor i kartonger :D Nu ska jag i alla fall gå och sova...supertrött efter min matte kurs ikväll! Ha det bra!

• lightfish

Hej brudar :)

Nu har det löst sig med mina bröllops skor som borde dyka upp i nästa vecka. Jag hade lite strul och en väldigt otjänstvillig människa på företagets kundtjänst... Efter en vecka gick min storlek ändå att beställa fast hon sagt att det inte alls skulle komma in några igen.... *morrar*

Det är ett par vita ballerina skor i skinn. Superfina eftersom jag redan har ett par svarta. Så nu har jag handlat brudskor för 410kr inkl. frakt :D En sak till på listan att bocka av ;)

• lightfish

Duchess

Jag tyckte det var super svårt att hitta skor... Så jag valde vägen som heter La Redoute där jag med inte så små fossingar också kan beställa skor. Jag har (dessvärre) begåvats med st. 42 i skor... :D De har ju allt mellan himmel och jord: från fin skor till jogging skor.

Jag har dessvärre inget råd att ge... Men www.bridesave.com har en del :)

• lightfish

Rent generellt så har amerikanska sajter ganska bra priser, problemet är ju bara priset på frakten. För mig har det löst sig ofta genom släkt men om man inte har det så drar ju priset iväg... :(

• lightfish

Duchess

Grattis i förskott då på födelsedagen! :) Hoppas du får lite skoj presenter även om det inte är någon stor dag ;)

• lightfish

Hej brudar!

Idag har jag detta klart:
    Kyrka, Gustaf Adolfskyrka
    Preliminär festlokal, Kungliga Borgen
    Brudkläder
    Slöja
    Skor

Köpte även en stämpel igår när jag var ute på promenad med chilianna, som redan blivit fru, på Panduro. Ett hjärta med en del snirkler i... Får se om vi använder det till våra inbjudningar, kyrkoprog. samt till festmeny... :)

Känns helt ofattbart att saker och ting börjar falla på plats!!! Nu är det bara fotograf och små fix kvar :)(om man inte börjar spåna på bröllopsresa...)

• lightfish

Duchess

Åh... Nja...det står stilla här hemma ganska mycket med en hel del bröllopsplanering för det mesta men idag tog vi oss i kragen och bokade och smygkika lite på lokalen. De hade ett bröllopssällskap som åt..ville ju inte störa. Det ligger så fint här i närheten vid Gärdet ( ganska nära Kaknästornet ).

Om andra sidan jorden.. Nej, vi ska nog inte det. Vi funderar på att åka till Kalabrien i Italien eller möjligtvis något annat land i Europa. Jag har problem med ryggen också så om den inte är ok tills dess så vill inte jag flyga för långt. Sen tycker jag det är hur jobbigt som helst med jet-lag... För jag blir verkligen _slut_!!! Era planer låter strålande, jag tycker att man ska göra det som passar en själv! Det kanske slutar med att vi hamnar ute på landstället i skärgården ;)

Svar på tråden 14 juli 2007