Inlägg från: lightfish |Visa alla inlägg
  • lightfish

14 juli 2007

Duchess

Förresten, vilka skor är det du tittat på? Alltså på Davids Bridal?

Vi skulle egentligen ha åkt till USA i sept-okt men det blev inställt. Men då hade jag planerat en tur till just Davids Bridal!

• lightfish

Duchess

Fiiiina :) De ser ganska bekväma ut trots klacken men jag förstår vad du menar ;)

Själv har jag köpt ett par ballerina skor :)Finns på La Redoute för 369kr (nu är de på rea för 313kr el. nåt) De är vita i skinn. De är superbekväma :D

• lightfish

Duchess

För mig är ballerina skor det ultimata eftersom jag är ganska bekväm av mig. Om jag hade gått på det som jag alltid sagt: gifta mig i gympadojor tror jag att jag hade ångrat mig ;)

Nu har jag min kompromiss: sköna skor för ca 8 timmar (eller vad det blir) och skor som jag kan använda vid ett annat tillfälle :)

Jag har inte några länkar till enbart ballerina skor men www.laredoute.se har en del ballerina skor samt andra skor. Då har du ju möjligheten att pova hemma och skicka tillaka om de inte är sköna/passar.

• lightfish

Här går det bara bra men jag försöker ta det lite...eh..lugnt. Jag ska i och för sig till Lillys skräddare på tisdag för att lägga upp kjolen så det är gjort. Sen hänger den klar att användas :)

Vi har hittat festlokal: www.borgenrestaurang.com/

Så den är bokad till den 14/7 nästa sommar :)Så allt ingår där, ev. kommer jag anstränga mig och sy överdrag till stolarna men vi får se... ;)

Fått veta att blivande svärisarna ger oss ett bidrag till bröllopet: känns helt...ofattbart!

• lightfish

Jag tycker den är hur fin som helst :) Den ligger bara ett stenkast från Kaknästornet :)

Så nu har vi allting nära hemmet och det känns ganska lugnande :)

Sen har jag även kollat upp att blomsteraffären nära oss gör buketter och att de inte har semester den dagen :) Så snart är det oxå bokat och fixat!

Hur går det för dig?

• lightfish

Vi kommer ha ca 60 gäster för det är vad vi åker på att betala för i alla fall, enligt deras deal.

Vi har bokat kyrka med präst och festlokal då och sen har vi bara fotograf kvar :)

Hur många gäster kommer ni att ha?

• lightfish

Hej tjejer!
    Ska svara på era frågor :)

Duchess
    Japp, det är ett helhetspaket med trerätters och sen bestämmer man i vilken prisklass man vill ha drickat ;) Enda nackdelarna just nu är att de inte har så roliga stolar(har vi hört den förr? :D) och att vi måste vara 60 personer för det är det som man får betala för. Som det ser ut just nu har vi bara 45 personer inklusive oss själva.... ;)

Örebroare
    Jag hade funderat redan på att ha rosa som en av färgerna men så rosa som Borgen är...näääe... :D Så inget knallrosa färgtema ;)

Det enda jag funderar på är om det blir för tidigt för alla att starta med bröllopet kl 14:30 eller om man ska ta tiden 16:30?

Jag har hittat en florist också :) Den ligger här två kvarter bort och N:s pappa fick en bukett förra veckan (torsdag) som är lika fin idag som den var när vi gav den så...

• lightfish

An1

Sorry, glömde din fråga om klänning! ;) Här kommer en länk med bild på ungefär hur min ser ut. Min är dock i färgen Ivory men det är fiiiiint :)

www.lilly.dk/kollektion.php&eid=1&id=103

Jag har i och för sig den kortare slöjan samt en annan kjol men bara så du kan se :)

• lightfish

Ett tips till er som INTE hittat drömklänningen ännu :)

Nixa och Lilly har en hel del till VÄLDIGT bra priser men deras klänningar gör sig inte alltid så bra på bilder så rådet är att PROVA...prova massor och flera gånger :D

Jag provade min Lilly tre gånger innan jag till slut bestämde mig ;)

• lightfish

Duchess

Jag håller med dig om att det KAN vara ett ganska angenämt problem men nu är det ju så att de där ca 40 personerna är de som vi känner verkligen vill vara där för att de bryr sig om oss och att vi får en toppen dag! Skulle kännas surt att bjuda folk bara för att... ;)

LidaM
    Gå tillbaka lite i tråden så ser du hur långt vi alla kommit i planeringen :) De allra flesta har sånt klart som inte kan vänta: som kyrka, festlokal och fotograf..

Dock har jag och min blivande lyckats glömma bort det här med tårta...:D

• lightfish

Gabbies

Ah...skönt att höra! Vi ska också ta tag i den biten liksom tårt-historien...

Fråga till ALLA här:
    Har ni fixat tårta än? Alltså vem ni ska beställa den ifrån?

Själv vill jag ju väldigt gärna ha en tårta med sugarpaste och laktosfritt innehåll. Tittat lite på ställen som har sidor på webben men de använder sig av saker med laktos eller vanlij som jag inte äter så jätte gärna.

• lightfish

Örebroare

Fin tårta :)

Jag vill ha en tårta där våningarna står på varandra och det ska vara en ren tårta utan alltför mycket rosor och grejer. Vill ha sugerpaste och att den ska vara HELT laktosfri... Det verkar dessvärre smått omöjligt.... :( Men skam den som ger sig.

Skulle vilja ha passionsfrukt och hallon eller nåt liknande i den :)

• lightfish

praline

Välkommen hit och GRATTIS :)

Hur har du tänkt dig allt hitills?
    /Lighten

• lightfish

Elisabet hjärta Christian

Vad fin.... :) Vad avis jag blir som inte har ett sånt företag här..

• lightfish

Elisabet hjärta Christian

Låter som en bra idé att kolla upp priset INNAN man låser sig helt. Vi ska eventuellt tårtshoppa i helgen.. Med andra ord åka runt till de bagerier som vi tycker borde ha ;)

• lightfish

Örebroare, 21 år, Örebro, tillsammnas i drygt 6 år, förlovade i drygt 3 år, Fellingsbro kyrka, Dylta festmagasin.

Catte, 30 år, Västerås, tillsammans i 6-7 år, förlovade i 6 månader, Skerike kyrka, Elite stadshotell.

Gabbies, 24 år, Västerås, tillsammans 4 år, förlovade 2 år och 6 månader, Skerike kyrka, Finska föreningens lokal Lövudden

Lightfish 27 år, Stockholm. Tillsammans i ganska exakt 2.5 år, förlovade i snart 3 månader. Gustaf Adolfskyrkan, Kungliga Borgen.

Svar på tråden 14 juli 2007