14 juli 2007
Jag hade verkligen inte tänkt köpa klänning redan nu. Vår ekonomi är dessutom helt under isen efter en Greklandsresa och köp av förlovningsringar.
När jag har kikat på klänningar så har jag hela tiden återkommit till Nixa 787. När jag gick till brudbutiken här i stan och frågade så sa expediten att den var utgången ur sortimentet, så den fanns inte där (och de skulle inte få in den heller). Jag har också kikat i tråden där det talas om priser på Nixa-klänningar, och den här modellen är inte ens med i den långa listan. Allt detta gör att jag nästan hade bestämt mig för att gå vidare och leta något annat.
Av en ren slump hittade jag en gammal annons på Blocket. Det var en tjej i Linköping (jaa!) som ville sälja sin Nixa 787, tro det eller ej. Jag mailade med henne, och förra helgen åkte jag dit och provade den. Om jag går ner 4-5 kilo till så kommer den att sitta perfekt!
1800 kr ville hon ha för den, vilket (enligt damen i butiken) är ungefär halva priset jämfört med vad en ny kostar. Så jag slog till! Och nu finns den hemma hos m2b, och väntar på transport upp till Umeå på torsdag :D