• Kall stjärna

Jag mar illa! Varfor?

Forutom att vara med barn, varfor skulle man ma illa i en veckas tid av och till? Har ni nagra forslag pa varfor?

Och ar jag med barn sa ar det bara 3 veckor ganget sa det ar val for tidigt att ma illa anda? Och det kommer och gar under hela dagen men verkar mest komma en stund efter att jag har atit. Ar det nagon som vet varfor? Forovrigt, det ar val i stort sett omojligt att ha "vanlig" mens med p-piller och anda vara med barn? Jag hade glomt ett, enda piller en gang forra manaden.

• Svar på tråden Jag mar illa! Varfor?
  • onsdag i oktober

Hej kall stjärna. Lite snabba svar:
    Nä, det är inte för tidigt att må illa. en del reagerar väldigt snabbt med symtom.

Kan vara magkatarr. Har du någon sveda i maggropen?

Jo, man kan ha mens och vara med barn.

När hade du din sista mens?

• Kall stjärna

Vad du skrams! Fast det ar ju inte ditt fel forstas.

Sista mensen slutade for en vecka sen. Sa jag har tagit pillren en vecka igen alltsa.

Har inte ont i magen, eller sveda eller nagot. Blir bara illamaende, svimfardig och maste sitta/ligga ned en stund. Men sen forsvinner det ganska snabbt om jag far i mig en Coca-cola eller sa.

Jag far bara inte vara barn...

• Kall stjärna

Just, det, tack for svaret ocksa!

• Malin22

är du mkt törstig och/eller väldigt trött? det kan ju vara blodsockret som spökar...

• picachu

usch, jag har också mått illa den senaste veckan och har också oroat mig för å va med barn. Jag får min mens om några dagar (hoppashoppashoppas)...

• pickolina

Hmmm, skulle kunna vara blodsockret.... Förr blev jag ofta illamående, svag, yr, skakis osv.. Var tvungen att sätta mig ner och äta ngt, helst ngt sött och då släppte det... Det var på tiden som jag var underviktig och åt väl inte ordentligt antar jag. Numera så får jag nästan bara dessa problem när det är varmt... Så det gäller att för mig alltid ha med mig godis eller allra helst sportdryck, så jag får i mig vätska oxå.... Har jag sådant med mig så går det prima men annars får jag riktigt ont i huvudet, blir svag osv...i värsta fall kollapsar jag... :(

Kan det vara något sådant kanske???
    Att det är värmen som påverkar ditt blodsocker helt enkelt???

• picachu

Nu snor jag tråden lite här...
    ja, fast det skumma är att det inte varit speciellt varmt den här veckan! Jag trodde först att jag var på väg att bli sjuk för att jag var varm och kall samtidigt, illamående, speciellt efter måltiderna och låååg energi, typ orkar knappt ta mig upp ur sängen på morgonen. Är det ungefär så du känner, Kall Stjärna? Eller är du "bara" kräkig?
    OK, kanske inga graviditetssymtom (eller vad vet jag?) men man är alltid benägen att måla fan på väggen i förtid. jag har iallafall tvingat mig själv att göra saker för att få upp humöret.
    Skulle kunna va blodsockret iförsig...
    *funderar*

• pickolina

Hmmm, kan det vara så att ni har allergier som är på G eller drack ni för lite vätska när det var varmare förut, så att kroppen är uttorkad nu??? Lite brainstorming bara.... :)

Jag mådde illa konstant i typ ett halvår/ett år förut... Jag vet fortf inte varför...

• AnnLee

Glöm inte att äta något salt också emellanåt, kan hjälpa! Annars rekommenderar jag också vatten! Försök dessutom att sova svalt!

• pickolina

AnnLee

Apropå salt... Är det salt i Pripps Energy??? När det är varmt hjälper det nämligen inte om jag dricker vatten men om jag dricker Pripps energy så fungerar det.... Jag har tagit för givet att det är pga att de även innehåller salter, som binder vätskan men jag har aldrig vetat om det är så eller om jag bara inbillat mig... *s*

Svar på tråden Jag mar illa! Varfor?