• Kall stjärna

Jag mar illa! Varfor?

Forutom att vara med barn, varfor skulle man ma illa i en veckas tid av och till? Har ni nagra forslag pa varfor?

Och ar jag med barn sa ar det bara 3 veckor ganget sa det ar val for tidigt att ma illa anda? Och det kommer och gar under hela dagen men verkar mest komma en stund efter att jag har atit. Ar det nagon som vet varfor? Forovrigt, det ar val i stort sett omojligt att ha "vanlig" mens med p-piller och anda vara med barn? Jag hade glomt ett, enda piller en gang forra manaden.

• Svar på tråden Jag mar illa! Varfor?
  • Kall stjärna

Vad du skrams! Fast det ar ju inte ditt fel forstas.

Sista mensen slutade for en vecka sen. Sa jag har tagit pillren en vecka igen alltsa.

Har inte ont i magen, eller sveda eller nagot. Blir bara illamaende, svimfardig och maste sitta/ligga ned en stund. Men sen forsvinner det ganska snabbt om jag far i mig en Coca-cola eller sa.

Jag far bara inte vara barn...

• Kall stjärna

Just, det, tack for svaret ocksa!

• Kall stjärna

Vad roligt att sa manga har svarat. Tack. Ska forsoka klumpa ihop svar pa allas fragor.

Det kanns precis som Pickolinas forsta inlagg nar det hander.

"Förr blev jag ofta illamående, svag, yr, skakis osv.. Var tvungen att sätta mig ner och äta ngt, helst ngt sött och då släppte det... Det var på tiden som jag var underviktig och åt väl inte ordentligt antar jag."

Jag svimmade forut, helt utan orsak, och kande mig som citatet ovan nar det hande. Men lakarna visste inte varfor jag svimmade.

Visserligen sa ater jag nog for lite tror jag. Ar 1.69 och vager ca 54. En vanlig dag kan jag ata flingor till frukost, vegetarisk pasta till lunch och thaimat till middag. Men det ar inga stora portioner, kan inte ata mycket. Daremellan dricker jag nagon lask ibland och ater godis i stort sett varje dag.
    Vatten dricker jag iaf ca 1 liter eller mer i flaska varje dag.

Picachu, jag har nog inte varit trottare an vanligt. Det later som om du inte vill ha barn just nu - inte jag heller - sa jag haller tummarna for oss bada att det inte ar sa. Jag tankte testa imorgon mandag sa snalla, snalla hall tummarna for mig med att det ar negativt.

Onsdag i oktober, kul att fa svar fran en i sjukvarden. Jag hade mensen for en vecka sen som sagt. Jag tycker nog att den var normal, holl i sig ca 5 dagar, jag behovde definitivt bindor 3-4 dagar, inte bara trosskydd alltsa. Men jag blodde mer emot slutet an borjan sa det var lite konstigt. (eller sa overanalyserar jag)

Jag har alltid undrat, de som har mens fast de ar gravida, har de typ mens som bara kraver trosskydd och som haller i sig i sag 2 dagar istallt for 5? Eller kan man bloda "normal" mangd i normalantalet dagar?

Blodsocker eller saltbalans later som den mest troliga forklaringen om jag *hoppashoppashoppas* inte ar med barn.

Nasta gang jag loggar in sa har jag testat. Hall tummar och tar for mig att jag inte ar med barn please!

• Kall stjärna

Josses vad langt det blev! Sorry.

• Kall stjärna

Gud vad gulliga alla ar har som forsoker hjalpa varann! Kram till er!

Skont att hora Picachu att du inte ar med barn, lattnad va? Mitt test stod det "inte gravid" pa. Pust. Paranoid som jag ar sa laste jag det 30 ganger for att vara saker pa att det stod "inte" forst och tankte testa igen om ca 14 dagar bara for att vara 200% saker. Sa jobbig ar jag...

Enligt lakarna sa har jag varken lagt blodtryck eller blodsocker. Men nagot ar det ju som ar fel! Sen jag svimmade sa satter jag mig ned omedelbart jag kanner mig dalig och ater/dricker nagot, helst nagot sott som cola da gar det fortast att repa sig.

Jag ska forsoka att battra mig med maten och se om det blir battre. En sak vet jag iaf och det ar att jag har oerhort svart att klara varmen. Kan inte vara ute lange alls om det ar varmt utan att bli svimfardig.

• Kall stjärna

Ja, det later onekligen som om vi lider utav samma sak Pickolina.

Jag har "extra mat och dryck" i bilen men jag kanske maste borja ta med nagot i handvaskan oxa for att vara pa den sakra sidan. Jag vill ju inte svimma igen bland massa okanda manniskor.

Tack for dina rad! Och tack till er andra oxa forstas.

Svar på tråden Jag mar illa! Varfor?