Inlägg från: onsdag i oktober |Visa alla inlägg
  • onsdag i oktober

Jag mar illa! Varfor?

Hej kall stjärna. Lite snabba svar:
    Nä, det är inte för tidigt att må illa. en del reagerar väldigt snabbt med symtom.

Kan vara magkatarr. Har du någon sveda i maggropen?

Jo, man kan ha mens och vara med barn.

När hade du din sista mens?

• onsdag i oktober

Var inte meningen att skrämma dig.

Har du haft mens för en vecka sedan som var som den brukar?
    Jag jobbar inom sjukvården och har vid flera tillfällen träffat mammor som upptäckt sin graviditet mycket sent eftersom de haft mens hela tiden. När man sen penetrerar hur det egentligen varit så har oftast mensen varit mindre mängd, färre dagar eller annorlunda.

Angående vätska så blir många illamående vid rubbningar i vatten- salt balansen precis som flera skrivit. Antingen har man druckit för lite eller druckit för mycket vatten utan salttillskott.

• onsdag i oktober

Zoois och Kall stjärna: För att testet ska vara tillförlitligt ska det tas efter beräknad mens har uteblivit.

Om vi antar att ni skulle blivit gravida före förra mensen men ändå blött så ger det så klart utslag redan nu (då har det ju gått ett antal veckor).

Kall stjärna: Svårt att säga något generellt om gravida kvinnor som ändå haft mens. Mensen kan komma oregelbundet och avvika från hur de normalt har det. Kan också har varit helt normalt.
    Vill dock poängtera att detta är mycket ovanligt.

De allra flesta har ju klassiska graviditetssymtom. Möjligtvis har kvinnor EN liten blödning under graviditeten och blir då oroliga för att något är fel med barnet.

Svårt att förklara känner jag men jag hoppas att ni förstår

Håller tummarna för att det är som ni vill.
    Kramar till er båda

• onsdag i oktober

Zoois: Läste ditt inlägg igen.
    Fick inte riktigt ihop var i menscykeln du är. Du skriver att du testat för tidigt men samtidigt att mensen inte kommit.
    När ska du ha mens?

• onsdag i oktober

picachu: Vad skönt att allting löste sig!

Kall stjärna: Jag tror att det mycket väl kan ha att göra med värme, vätskbrist, undervikt.
    Det ska ju bli lite svalare till helgen så jag hoppas att du kommer att må bättre.
    Fortsätter dina symtom tycker jag att du ska söka läkare. Du kanske har lågt blodvärde, B12-brist eller något annat som lätt kan rättas till.

Kramar till er alla

• onsdag i oktober

Hur går det tjejer? Fortfarande illamående? Fått reda på orsaken? Mens?

Svar på tråden Jag mar illa! Varfor?