Inlägg från: brud sept.06 |Visa alla inlägg
  • brud sept.06

9 September - del 3

Kul med en fortsättning på "vår" tråd.
    Man vill ju inte tappa alla nu!

Varit massor av annat att stå i den senaste tiden men nu ska jag nog kunna fokusera mig på det slutliga bitarna.
    Vi har varit lite veliga hur vi skulle göra med bröllopsresa men nu är den bokad och klar. Härligt!!!

• brud sept.06

Fyller på....
    13.00 - kabo, Herrestads kyrka (Uddevalla)
    14.30 - brud sept.06, Ingarö Kyrka
    (Värmdö)

Nu väntar vi på fler tider...

• brud sept.06

Sandra 77: Vi ska vara på Siggesta Gård, restaurang Ladugården. Vi velade också ett tag, det stod mellan Graninge Stiftsgård (vid baggensfjärden), Fågelbrohus, Beatelund, Säby säteri och Siggesta. Siggesta gård kändes så otroligt rätt och lagom gemytligt.
    Vart ska ni vara någonstans?

Ja, tjejer nu rusar tiden på för fullt!!!
    Har fixar klart bordsplaceringen (tror jag) och sedan är det lite justeringar med festprogrammet som ska göras.
    Angående rosenblad i kyrkan så tänkte jag snoppa dem kvällen innan och lägga in i kylen. Vi ska ha rosenblad som dekoration på alla borden också så det blir ett par hundra rosor som man ska avverka.

Har inte bestämt om vi ska ha något vigselprogram ännu men om så blir fallet så knåpar jag ihop det efter vigsel samtalet med prästen.
    Vilka psalmer ska ni ha i kyrkan?

För oss blev det lite annat att fundera på och anpassa oss till nu i sommar. I början av juni upptäckte jag att jag var gravid och är nu i 13 veckan och kommer alltså vara i v.19 på bröllopet
    Jag som var helt klar med klänningen och dess ändringar i maj och underkläder och allt var fixat. Fast nu kan jag andas ut... var hos sömmerskan i onsdag och klänningen kan justeras och sys om, JIPPI!!! Vilken lyckokänsla det var, klänningen betyder ju en hel del på den stora dagen.

Kramis

• brud sept.06

Tack så mycket!!!
    Efter klänningens dilemma ordnade sig så har jag nu försökt sätta fart med resten.

Sitter dock och velar lite om bröllopsresan, hade bokat en resa den 13/9 till Turkiet. Allt var verkligen toppen men så har arrangören ställt in flygavgången och vi är framflyttade till lördag 16/9 (om vi vill). Känns lite länge att vänta en hel vecka men.....
    Har också hittat en resa till Portugal direkt på måndagen och sedan en till tunisien med avresa tisdag. Så nu är jag lite villrådig för det var ju verkligen hotellet i Turkiet vi föll för.
    Ska ni ut och resa efter bröllopet? Vart bär det av i sådana fall? (lite nyfiken)
    Kram

• brud sept.06

Sandra 77:
    Jag köpte min klänning på Lillys Brud & Fest och de har en sömmerska som fixar alla ändringar, så jag anlitade henne. Kanon duktig!
    Ja, Siggesta är inte direkt billigt men låg ungefär lika i pris med de andra vi kikade på.
    Ett annat alternativ (billigare) ute på Värmdö skulle ha varit Värmdö Bygdegård eller Skärmarö Krog.
    Allt beror ju på vad man kan och vill lägga ut.

Snart Fru F: Välkommen hit & tack!!! Jo, det var lite jobbigt i början, har inte mått så toppen och varit attans så trött men nu börjar det släppa.
    Hade planerat ordenligt redan under våren, som tur var.

Förresten nu är bröllopsresan bokad och klar! Det blev 1 vecka till Portugal, Algarve med avresa på måndagen den 11/9.

Molle80: Vart i Thailand ska ni?

Kram

• brud sept.06

Igår blev jag hippad!!!
    Ja, igår kl. 11 satte min möhippa igång och attans vilken härlig och underbar dag det blev! Skulle kunna skriva en hel novell om dagen....
    Men sammanfattningsvis så var den så perfekt för mig och speciellt i det tillståndet jag är i. (Får inte gör så mkt crazy typ. bungy jump, r.i.b båt, klättra, go cart vid graviditet)
    Så det blev kidnappning, frågelek, picknik i det gröna, akvarellmålning, lite pinsamheter, keramikkurs/drejning, pool party, magdans, grillning/middag, bubbelpool mm Såå underbart att få en hel dag med sina nära vänner (10st) och det blev verkligen lyckat!!!

Har ni andra råkat ut för någon ännu?

• brud sept.06

Misselina: Ja, det är riktigt trist när folk inte osar i tid. 2 av mina gamla vänner hade inte svarat i tid så jag ringde upp dem ngr dagar senare. Inte kul men men....jag fick ett svar.
    Hoppas provuppsättningen & make up blir lyckad!!!
    Jag ska ha pärlor i öronen och ett pärlarmband med lite större pärlor. Halsband tänkte jag hoppa över, blev lite mkt ihop med spetsen i min överdel.

Kabo: Håller tummarna för dig, ngt litet kanske de iallafall hittar på. Hoppas!!!

• brud sept.06

Molle80: Det är många präster och församlingar som ej godkänner överlämnandet av bruden. Just pga av att det ej anses jämnlikt och inte är en svensk tradition. Men du fick till slut gå upp med din pappa?
    Skönt att prästen var så kanon annars.

Är lite orolig eller mest fundersam över våran präst, har inte träffat henne ännu bara pratat och haft mail kontakt.
    Jag vill gå in ensam med mina 2 tärnor bakom mig och det var helt okej, skönt!

Min blivande kommer att bli hippad på fredag och jag tror han får en toppen dag. Vad jag vet än så länge så tar de honom kl. 8.00 för att starta med en frukostbuffé på hotell. Sedan ska han få sjunga in en sång, ut i skärgården och åka r.i.b båt och lite annat kul.
    Sover över på hotell på en Utö eller Sandhamn. Så jag får hem honom sent på lördag.

Hade tårtprovning häromdagen, smakade oss igenom 10 olika mousser och fyllningar. Till slut spikade vi lingonmousse, jag som varit bombsäker på hallon- och passion. Tänk vad man kan ändra sig?
    Tror iallafall att det kommer att bli supergott!

Idag ska jag vitspraya 2 korgar för att ha rosenblad och ris i. Sedan tänkte jag börja sy en sjal också.
    Närmare närmare kommer den STORA DAGEN....

• brud sept.06

Igår for jag runt på stan efter nya underkläder, nästan samma problem (fast motsatta) som "Kardemumman". Min torslette kan jag omöjligt komma i, inget ville få plats.
    Fann ett set (bh+trosa) som kändes riktigt bra och fina. Skönt!
    Sedan blev det lite shopping av läppglans, x-tra stay-ups och lite små saker till resan.

Till alla som blir hippade i helgen: Lycka till och hoppas ni får en underbar dag!!!
    Kram

• brud sept.06

Misselina: Vilken härlig tur!!! Skönt när allt bara kan lösa sig till det bästa.
    Hoppas det går bra med resan till Tyskland också.

Jag sitter just nu och skriver ut en del av festprogrammet, kommer ta en hel del tid. Men det blir väl kvälls projektet i ngr dagar, blev riktigt bra till slut iallafall. Kom på att det blir allra bäst om jag sedan syr ihop "ryggarna" på maskin.

Idag blev det svensexa och dagen hade tydligen blivit super lyckad. Min blivande var sååå glad & nöjd när han ringde. Kanske inte lika pigg imorgon när han kommer hem?

Ha en trevlig helg allesammans!

• brud sept.06

Malmön2006: Vilken härlig dag ni verkar ha haft, och det viktigaste- att du är lycklig och nöjd. Visst är det en underbar känsla att alla vänner samlats och ansträngt sig för att man själv ska ha det så kul och bra som möjligt?

Blev klar med alla utskrifter av festprogrammet igår kväll, härlig känsla.
    Imorgon ska vi på vals lektion, bokade en sista privatlektion för att finslipa det hela. Hoppas det går bra!
    Måste bara komma ihåg att gå in skorna nu...

Kram på er alla!

• brud sept.06

Noiva: Vi ska ha litet genrep i kyrkan nästa onsdag, prata igenom allt så man känner att man har det lite under kontroll.
    Tänkte dubbelkolla med prästen ang. vigselprogrammet. Har gjort ett ex. och sedan för jag väl göra lite justeringar efter att vi varit där.
    Molle80: Guldskor är riktigt snyggt!
    Själv ska jag ha ett par ganska spetsiga högklackade som går i blommigt & guld/ beige. Är supernöjd med dem.

Har nu prayat klart mina gympa skor, metallic silvriga! Tanken är att ha dem om fötterna blir alldeles för ömma framåt natten. Dansa ska man ju

• brud sept.06

Dagarna går och det närmar sig med stormsteg....
    Visst är det härligt tjejer?
    Idag var vi och träffade trubadurerna och gick igenom hela dagens program. Kändes kanon bra! De ska spela & sjunga både i kyrkan och på festen samt köra dj emellanåt och framår små timmarna.
    I ärlighetens namn så var jag faktiskt lite orolig, bokade dem redan i feb. utan att ha träffat dem. Men det verkar bli kanonbra!!!

I Holmer: Jag skrev tidigare att jag bara fått testa ringen en gång efter att det blivit färdig & graverad. Sambon tror att det känns mer speciellt då. Längtar iallafall efter att få se den igen...

• brud sept.06

Misselina: Jag är också redan klar med festprogrammen, utskrivna och packade i en låda. Så jag håller verkligen tummarna att alla kommer. Om inte så får vi väl lösa det på bästa sätt.
    Blivande Fru G: Attans vilken tur att du såg fläcken när du gjorde! Lite trist att se det på bröllopsdagens morgon.

Lite pirrigt börjar det nog bli, fast det känns mest som fjärilar i magen.
    Var i kyrka och gick igenom allt igår, så ikväll ska vigselprogrammen printas ut.

Så här (ungefär) kommer min bukett se ut:
    www.bernzonsblommor.nu/brollopsgalleri.asp
    nr 861, röda rosor med texas gräs och pärlor.
    Tärnorna kommer att ha varsin jumbo stor ros med ngr få pärlor på skaftet.

• brud sept.06

Oj, blev lite fel med mail adressen.
    Om ni ändå vill se, gå in under "handbundna buketter" och där finner ni nr 861.

• brud sept.06

Misselina: Tack! Din färg kombination lät jätte fin.
    Blivande Fru G: Han kommer nog på att tiden inte räcker till.

Hur ska ni andra göra, kommer ni att träffa er blivande före vigseln eller blir det lite "suprise" i kyrkan?
    Vi kommer att ses sista gången på fredag em och sedan blir det ingenting förrän jag kommer gående i kyrkan. Pirrigt!

• brud sept.06

Har blivit sjuk!!! Rikitgt ont i halsen, förkyld & lite feber. Inge kul alls.... Måste bara se till att kurera mig ordenligt, just nu finns det inte riktigt tid eller ork över att ligga hemma och snörvla.

Under nästa vecka jobbar jag så mycket jag behöver och kan, jag & min sambo driver eget så lite flexibelt blir det allt. Det är nästan något varje dag som ska ordnas, allt fråb fot- och ansiktsbehandling till att träffa hovmästare samt sömmerska.
    Ha en mysig helg och om 1 vecka är det VÅR DAG!!!

• brud sept.06

Snörvlar och hostar fortfarande för fullt, men energin börjar iallafall komma åter. Har dock fått munsår vilket inte känns alltför skoj.
    Idag har jag dubbelkollat planeringen med alla berörda och det kändes bra, alla var så otroligt positiva.
    Imorgon måste jag vara på benen, en hel del saker som ska fixas och hämtas.

- Inga avhopp ännu
    - Ska ha stay-ups under känningen

Kardemumman: Har du lagt is på bulan? Då brukar den ju gå ner lite iallafall. Blåmärket får du nog försöka sminka över.

• brud sept.06

Lilltrolle: Tack för tipset!

Nu håller vi tummarna tjejer att vi är friska & pigga tills på lördag!!!
    Idag är jag iallafall uppe på benen och varit på jobbet ett tag.
    Klänning och kostym är hämtade och ikväll ska jag iväg och bättra på naglarna.
    Kramisar på er!

• brud sept.06

Kabo: Attans vad trist!!! Hoppas allt går vägen under eftermiddagen iallafall.

Jag har varit hemma hela dagen och fixat och städat. Tagit det ganska lungt med andra ord.
    Vinkade precis av min blivande... nästa gång vi ses är imorgon då jag möter honom vid altaret. Han ska vara borta med sina 2 bröder, sin pappa samt bestman.
    Själv ska jag strax iväg och inhandla det allra sista, hämta blommorna hos floristen och sedan plocka upp mina tärnor. Sedan ska vi äta middag och noppa massor av rosenblad och bara mysa.

Lycka till nu imorgon alla 9/9 brudar!!!

Svar på tråden 9 September - del 3