• Kabo

9 September - del 3

Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!

• Svar på tråden 9 September - del 3
  • Bruden 06

Här är jag!
    Hur går det med planeringen? Vi ligger efter och jag funderar mer och mer om det verkligen är meningen att vi ska gifta oss
    Hade supersvårt att hitts tyg till tärknklänningarna. Fick tag på det tillslut.
    Där vi bestämmt att vi ska handla våra ringar har vi märkt att de har sommarstängt nu och nästan hela augusti ut.
    Catringen vi bestämt oss för blev dyrare än vi från börjat trott så nu är vi på ruta ett igen och letar ny catringfirma.
    Så just nu känns det lite trist...

• Kerin

Jaså, jag undrade varför det inte kom något i den gamla tråden

Idag ska jag till sömmerskan igen, provklänning är i grunden klar men jag har fått en liten idé som vi ska testa om vi kan få till det. Känns som att jag springer hos henne mest hela tiden

Tänkte passa på att boka florist också när jag ändå är i stan, det är det sista som ska bokas.

Sedan ska jag ringa solisten och tala om att vi bestämt den andra sången till vigseln också... och sen börjar det bli dags att ringa festlokalen och stämma av när vi behöver bestämma meny. Helst vill jag göra det inom två-tre veckor eftersom vi sen ska åka till Tyskland och köpa alkoholen.

På semestern (två veckor kvar!) tänkte vi pyssla lite med rispåsar, akutlåda, bordsplacering, festprogram och sånt.

• elenita

Hej! Ny här på tråden. Ska åsså gifta mig den 9 sep i år. Herre Gud va länge sedan det var jag kikade in på BT! Men, men, jobbar man 24/7 så är det ju inte så konstigt heller!
    Men, det är ju värt att slita ett tag framöver nu när man vet att belöningen kommer, om man bara härdar ut!
    Lite tröst var det ju när flygbiljetterna kom förra veckan! ÄNTLIGEN känns allting mycket mer verkligt! Så det bär av till Marbella på smekmånad två dagar efter bröllopet! GÖTT!

• Kabo

Cateringen ja.....har mailat fram och tillbaka med stället vi har kommit överens med. Nu kommer det fram (när jag har skickat iväg förslag på kontrakt till honom) att dte där med diskningen inte är något som har diskuterats utan om de ska diska efter maten så får vi diskutera det till en "rimlig kostnad". Trodde att det var en självklarhet att de skulle fixa det eftersom jag skrev att jag antog de skulle göra det redan när jag bad om prisförfrågan! Dessutom fick jag reda på att de har sålt stället - eller att de får nya ägare 1 augusti! blev riktigt nervös där ett tag, men så lugnade han mig med att företaget kommer fortfarande heta samma ohc nuvarande kock kommer att vara kvar - det är bara ägarbyte. Alltid något!

Denna månad får vi uruselt med pengar i lön så det är med nöp och näppe som vi klarar räkningarna Hoppas att vi får en stor lön nästa månad så att vi kan få ihop de 8 000 kronorna som fattas - men det vill till. De bästa månaderna hittills har vi kunnat lägga undan 5 000 :- Håll tummarna!

• Kabo

Just det ja, när det gäller papper till vigsel- och festprogram så är det äntligen inköpt! Nu är det bara att få de sista namnen på solisterna/kvartett eller kvintettt eller vad det nu blir i kyrkan Sedan är den biten avklarad!

På Tisdag bär det av till sömmerskan för att sy in klänningen över bysten och justera längden

• redo

Här är en till Känns faktiskt himla bra måste jag säga! Sen jag skrev sist så börjar jag känna mig färdig med festprogrammet, kläder till m2b är kirrat och likaså till vår lilla gumma 1 år som kommer vara brudnäbb - naturligtvis . Tärnan har hittat finfina kläder och jag börjar få en klarare bild över dukningen. Det jag dunkar huvet i bordet över nu är RING och BORDSPLACERING...åhhhh... SKA ha det klart innan slutet av veckan har jag bestämt mig för. Sen måste jag/vi börja klura på vackra dikter vi vill att vigselförättaren ska läsa. Har skickat in hindersprövningen oxå ja.. *pust*.. Kul att vara tillbaka här!

• brud sept.06

Kul med en fortsättning på "vår" tråd.
    Man vill ju inte tappa alla nu!

Varit massor av annat att stå i den senaste tiden men nu ska jag nog kunna fokusera mig på det slutliga bitarna.
    Vi har varit lite veliga hur vi skulle göra med bröllopsresa men nu är den bokad och klar. Härligt!!!

• Kabo

Idag har jag suttit och skrivit ut 50 ex av vigselprogrammen
    samt 45 exemplar av insidan till festprogrammen - nu är det "bara" omslaget kvar till festprogrammen, skriva ut bordsplaceringsskyltar samt göra bordsplaceringen - fast det sista får vänta eftersom vi inte har fått svar från alla ännu! O.S.A är satt 1 augusti....

Svar på tråden 9 September - del 3