• Kabo

9 September - del 3

Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!

• Svar på tråden 9 September - del 3
  • Kabo

Jag gjorde så fort jag bara kunde med den efterföljden att vår hinderprövning gäller t.o.m 9/9-06 Lite festligt faktiskt

• Kabo

Jag funderar på något som jag har läst någonstans. Det handlar i princip om att koncervera blommor så att de håller.

Skulle nämligen vilja ha några av de rosorna som blommar för fullt i svärföräldrarnas trädgård till dekoration på borden på bröllopsfesten.

Någon som vet omd et fungerar/hur man gör?

• Molle80

Sååå, då hittade man tråden igen Petar åsså in mig i mitten

13.00 - kabo, Herrestads kyrka, Uddevalla
    14.30 - brud sept.06, Ingarö Kyrka, Värmdö
    15.00 - Noiva, Södra Åkarps kyrka, Vellinge
    15.00 - Molle80, Fosie Kyrka, Malmö
    15.30 - Misselina, Nya varvet, Göteborg
    16.00 - Aquawoman, Jakobstad, Finland

• Becazinha

Kabo

Jag vet tyvärr inte hur sånt fungerar, men jag är mitt uppe i mitt eget projekt hehe. Jag frös in ett 60tal blommande rosor för några veckor sen. Varför? Jo, jag vill ha rosenblad utanför kyrkan och jag tyckte det var så billigt att jag likagärna kunde testa. Efter en natt i frysen tinade rosen bra och blev "som ny" när jag drog loss blad efter blad. Min förhoppning är alltså att de ska verka färska på den stora dagen.

(tar för säkerhets skull ut någon ur frysen dagarna innan för att testa, går det inte finns det fortf tid att köpa nya)

• Kabo

Noiva: Blev blomman bra "hel" också - eller var det bara när du tog blad för blad?

Kan definitivt vara värt att prova i så fall! Då får jag nog även ge dem ett litet glas med varmt vatten när de "vaknar", för att de ska hålla under festen, eller vad tror du?

• Becazinha

Kabo

Oj du... ärligt tror jag inte de kan fortsätta leva om de varit nedfrysta... när den tinade var den alldeles vattnig i stjälken. Jag trodde du kanske tänkte använda själva kronbladen bara... hmm... jag hade inte vågat chansa på att de skulle kunna stå vackra på festen. Sorry, då har jag nog inga bra förslag kvar.

• aquawoman

Tack Noiva för tipset med chokladlöven, skall definitivt pröva detta!

• Bruden 06

Klämmer in mig jag också.

14:40 - Bruden 06,Övergrans kyrka, Bålsta

• Kerin

Åh, nu är allting stort bokat och det är dags att "skruva ner" ett varv, och gå vidare med de mindre delarna. Ska jobba veckan ut och sedan tänkte jag att jag skulle pyssla en del under semestern, men vigselprogram, festprogram, bordsplacering och annat.

Vad har ni tänkt er för upplägg för dagen så att säga?

Vi ska fotas innan vigseln, sen är vigseln och festen på samma plats så det blir en liten promenad bort till fördrinken och lite mingel med brudskål, tilltugg, fotografering av gästerna för gästboken och annat innan vi går in till middagen. Där blir det buffé, ev. med framdukad förrätt så att man inte behöver börja med att springa. Helst vill jag ha runda bord eller i vart fall många mindre bord, men det går nog bara om det är många som tackar nej i sista minuten

Vi har en vecka kvar till OSA och det är 39 som tackat ja och 8 som tackat nej. Det återstår 21 som inte svarat och ganska många av dem är långväga gäster, så man kanske kan räkna med att minst hälften faller ifrån av praktiska orsaker...

• ~höstbrud~

Här är jag igen och tar lite plats

Klämmer in mig jag också.

14:40 - Bruden 06,Övergrans kyrka, Bålsta
    15.00 - ~höstbrud~, Överenhörna Kyrka, Enhörna (Södertälje)

Svar på tråden 9 September - del 3