9 September - del 3
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Nu har jag blivit hippad! De kom och tog mig igår morse, och så hade vi en riktigt kanondag åtta stycken tjejer med en massa roliga aktiviteter. Jag blev så himla rörd, för de hade verkligen planerat så bra och trevligt och pysslat jättemycket med små detaljer och roliga tävlingar och uppgifter. De flesta känner inte varandra sedan innan heller, men det märktes att de hade tyckt att det var roligt att smyga och planera och ha hemliga träffar. Och jag som trodde att det inte skulle bli någon hippa alls, jag misstänkte ingenting
På tisdag ska vi till restaurangen och gå igenom allting, och då ska vi passa på att gå på stan och inhandla en del saker också. Måste nu bara övertyga sambon om att fotoalbumet och gästboken som jag sett ut på Ordning och reda inte alls är för dyra
Hur ska ni göra med ris/såpbubblor? Jag funderar på att ha både och, så får en del ris och en del bubblor?
Min m2b var på sin svensexa igår. Verkade varit väldigt kul och bra, var lite orolig för en del hittar på så dumma saker tycker jag... Men han hade en bra dag, lite långsam idag bara...
Nu har vi träffat kocken på restaurangen tills. med toastmastrarna, jag har blivit provsminkad, festhäftet börjar bli färdigt (vilket pill det är att få till det!) gjorde en bordsplacering idag... Det känns som om bitarna faller på plats!
Nu ska vi kolla på film!
Hallå!
Vad kul Misselina att du fick en kul möhippa. Jag hoppas att jag blir lika nöjd med min.
Denna veckan ska jag och min blivande sätta igång på allvar med allt. Ringa runt och dubbelkolla allt, slutbestämma mat, blommor mm. Och så ska jag hämta klänningen, köpa skor, smycken och underkläder. Hon som skulle göra mina smycken har dragit sig ur, så nu måste jag leta andra. Skor känns så jäkla onödigt. Dyra är dom och så syns dom knappt. Har letat som en galning efter begagnade men hittar inga. Konstigt tycker jag, varför är det så? Dom använder man väl aldrig mer än på sin bröllopsdag?!?
Jag har suttit och pillat med namnskyltarna så dom blev klara. Blev jättefina. Ska hitta servetter också. Ska tydligen finnas lite grövre pappersservetter med linnekänsla. Hittar bara helt vita men skulle vilja ha lite färg. Nån som har några tips på alla mina problem? Det är ju inte så långt kvar nu! Skulle behöva ha semester i en månad nu för att hinna me allt känns det som!
Ha det gott!
Malmön2006:
Jag har köpt Dunilin: pappersservetter som känns som linne. Köpte dem från Kattis Produktion, efter tips här på BT. Inga problem att få köpa utan tryck, de var väldigt hjälpsamma. Fanns många olika färger. Det kostade 400 kr för 100 st 48x48cm plus frakt 77 spänn. Det blev lite billigare än att handla i butik plus att de kom direkt hem, så jag slapp leta runt på stan.
Skor köpte jag begagnade på Blocket, ett par jättefina Lily ivory pumps med bred och hög klack för 250 kr. Syns knappt att de är använda. Kalas!
Efter tips från min värdinna har jag till slut kommit på hur jag ska göra med bordsplaceringarna. Jag ska ta en smal remsa av samma cremefärgade papper som i programbladen, ca 20 cm lång och vika på mitten. Sedan "krullar" man ändarna med en penna och sätter över glaskanten. Det blir som ett upp-och-ner-vänt hjärta. Superenkelt men fint!
Jag har också blivit hippad i helgen! Precis som vi anade när vi flög till kompisar i Halmstad för att hälsa på nya bebisen, blev vi kidnappade på lördagen. Vi hade femkamp på något äventyrshus. Sen skulle jag ragga karlar på ett köpcentra för att ställa upp på bild med mig. Efter det åkte vi till en studio där jag fick spela in "Fångad av en stormvind" innan vi till slut åkte ut till Tylösand där vi mötte upp grabbarna och spelade minigolf och käkade god middag. Efter det var det dags att bryta upp och då var vi inbokade på hotell för natten. Det var en fantastiskt rolig dag och jag blir alldeles varm innombords när jag tänker på att de planerat och kört så långt (10-30 mil) för att vara med oss. Vilka vänner man har!
Hej, får man plats här
13.00 - kabo, Herrestads kyrka, Uddevalla
14.30 - brud sept.06, Ingarö Kyrka, Värmdö
14:40 - Bruden 06,Övergrans kyrka, Bålsta
15.00 - Noiva, Södra Åkarps kyrka, Vellinge
15.00 - Molle80, Fosie Kyrka, Malmö
15.00 - ~höstbrud~, Överenhörna Kyrka, Enhörna (Södertälje)
15.00 - Kardemumman, Hammars kyrka, Askersund
15.00 Sanrt Fru F, Dyrön
15:00 I Holmer, Järlasjö, Nacka
15.30 - Misselina, Nya varvet, Göteborg
16.00 - Aquawoman, Jakobstad, Finland
16.00 - Blivande fru G, Augerums kyrka, Karlskrona
17.00 - Malmön2006, Bohus-Malmön
Mååånga som gifter sig detta datum. Lustigt nog så är det samma datum som min sambos föträldrar gifte sig. Och jag som bara tog datumet för att det inte krockade med annat.
Brud sept-06, såg att du köpt din klänning i samma affär som jag
Ska oxå gifta mig den 9/9...hänger på lite om det är ok..
Kardemumman: Kattis produktion...var hittar jag dit? Säljer de över nätet? Oxå på jakt efter servetter och de hade ett bra pris.
Godmorgon 9/9 brudar!! (lååångt)
I lördags fick blev vi kidnappade/överrraskade....
Jag fick min möhippa.... kände det nästa på mig och hade i fredags pratat om det med mina kollegor... det sista en av mina kollegor sa innan det var dags för helg var: Ha det så trevligt på möhippan då
Har ju varitlite misstämksam mot mina väninnor men det är ingen som egentligen gjort/sagt något annorlunda....
Vaknade tidigt på lördag morgon katter ville ut och förde ett´fasligt liv... så det vara bara och kliva upp, ge katterna mat och sedan släppade ut dem, det var bara två som ville gå ut.... Jag passade på att dricka vatten ta två alvedon (kännde mig lite tung ihuvudet) gå på toaletten, passade på att borsta tänderna sedan masade jag mig till sängen igen. Efter ca 7 min ( nu är kl. ca 05.11). Nu började den tredje katten krafsa på dörren och ville ut han oxå nu, TYPISKT jag som precis myst mig till rätta i sängen..... Min m2b kliver upp efter ett tag (kännde som 10 min men var nog bara 3 min) katten slutar och krafta och plötligt är det mycket rörelse i huset och en välbekant röst säger "Huru tjejn dags att kliva upp nu"... Hela ligan var samlade, de såg något tröttare ut än vad jag va så retade dem lite för de... plötsligt kommer en skjorta fram och jag skall stryka den på 3 min!!! Jag som aldrig stryker kläder... hur skall detta gå.... TOTALT misslyckande den såg bättre ut INNAN jag började stryka *fniss* Ett par gummistövlar ställdes fram och jag fick en vind jacka i handen.... men, men ska jag inte få byta kläder?? frågar jag... nope det fick jag inte så det vara bara och knalla ut i trosor och med ett slitet linnen under jackan... Vi promenerade genom området ne mot vattnet och till stora bryggan antar att vi väntade på en båt och mkt riktigt efter ett litet tag kom den.... Vi kom fram till vår lilla ö där vi hade en brygga med bastu för oss själva vi skålade i champange (06.30, åt frukost) och tog oss ett nakendopp!! Sedan var det dags för min första uppgift: Jag fick ett par bruna tights och en brun topp och något konstigt lurvigt kom fram ur en påse... detta skulle tydligen vara min svans och vips så hade jag förvandlats till Ekorre!! SÅ det var bara och ge sig ut och samla grankottar. Dessa kottar fick jag sedan göra fina gubbar/djur etc av med lite pyssel mtrl som de hade med sig.
Är ju pysslig av mig så det funkade bra medans mitt glas ständigt fylldes på. Sedan kom en bandare fram och vi lyssnade på lite olika svenska sånger och varvade detta med bad. Vi skrattade, skojade och hade kanon trevlig i solen och värmen. Sedan kom uppgift nr två att välja en utav låtarna och skriva om texten på denna till min blivade man!!!! Kul grej så det var bara och börja varvat med kottkreativitet, bad, bastu, bad och tjejsnack SÅ HIMLA TREVLIGT!! Vi lunchade och forsatte mysa. Sedan blev det fler uppgifter och utmaningar som gav många skratt!!! Fick höra att min m2b blivit kidnappand han med vid 10 tiden på morgon så han låg i en baklucka på väg någonstans i Sverige !!?? På eftermiddagen så bar det av mot fastlandet och nu skulle jag nu försöka kränga min fina kottar för att samla ihop till min egen middag... Det gick som smort!!! Jag hade an kanon kul, trevlig dag med min närmaste vänner men möhippan är ju inte riktigt över än eftersom jag på vår stora dag skall framföra den sången jag skrev, om till min blivande man, någon gång under bröllopsfesten
kram på er och hoppas att ni oxå haft/får en kanon möhippa!!!
~höstbrud~
Det lät som att du hade en toppendag! Vad roligt att de klädde ut dig till ekorre och du fick samla kottar;) *skrattar*