9 September - del 3
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Idag sitter jag och skulle egentligen vilja skriva ut försättsbladet till festprogrammet, men det kan jag inte göra riktigt ännu!
På baksidan av programmet kommer vi nämligen att skriva ett "Tack" till all som har medverkat på något sätt och längst ner sätter vi våra namn samt det efternamn som vi kommer att heta - problemet är bara att vi inte har kommit överens om det ännu!
"Aronsson" eller "Bodin"
Vilka tider gifter vi oss???
Kan Ni ite skriva in Er så att vi hamnar i tidsordning?
13.00 - kabo, Herrestads kyrka (Uddevalla)
Fyller på....
14.30 - brud sept.06, Ingarö Kyrka
(Värmdö)
Nu väntar vi på fler tider...
14.30 - brud sept.06, Ingarö Kyrka
15.30 - Misselina, Nya varvet, Göteborg
Skriver bara in att bud sept 06 är på värmdö...
13.00 - kabo, Herrestads kyrka, Uddevalla
14.30 - brud sept.06, Ingarö Kyrka, Värmdö
16.00 - Aquawoman, Jakobstad, Finland
Noiva, du skrev i tråd 2 att ni gjort chokladlöv! Har ni ngt bra recept på detta? Vi har också brunt som tema och kommer att ha choklad i olika former...mums
Nu petar jag in mig mitt i raddan.
15.00 - Noiva, Södra Åkarps kyrka, Vellinge
16.00 - Aquawoman, Jakobstad, Finland
aquawoman (och andra chokladsugna)
Det var långt enklare än jag kunnat föreställa mig!!! Vi plockade vinbärsblad i olika storlek i trädgården. Sen tvättade och torkade vi dem. Sen kokte vi upp lite vatten i en kastrull och satte en tallrik över som täckte. I den smälte i blockchoklad som höll sig i fin form under hela projektet. Sen tog vi var sin smörkniv och "bredde" på ett lager choklad på UNDERSIDAN av bladet. Upptäckte dock att det är viktigt att det inte kommer kladd runt kanten för då innesluts bladet och det går knappt bort. Sen lade vi varje chokladtäckt löv på bakplåtspapper på en isklamp (för att stelna snabbare) och snart kunde vi bre på lager två och låta stelna igen. Sen var det bara att lirka loss bladet med stjälken först. Så snyggt! Alla ådror blir så tydliga! Vi gjorde på mörkblock, funderar på att göra i vitt oxå och komplettera med.
Lycka till!!
Tjejer, har ni fixat hindersprövningen redan eller när tycker ni att man senast borde göra det? Jag väntar bara på att min mb2 ska flytta hit från Brasilien, sen tar vi tag i det.