9 September - del 3
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Jag har suttit och pillat med festhäfte och vigselprogram på kvällarna nu i veckan och oj oj oj det var tur jag började i tid. Vilket mek!! Men det är kul! Mitt tips till er at börja i tid. 1 månad kvar idag!?!? Herregud hur ska detta gå? Jag ska ju hinna gå ner 5 kg åxå!!
Hehe Malmön2006, det behöver jag också, men tröstar mig med att jag absolut inte kan gå ner före bröllopet för då passar ju inte klänningen!
Igår var jag på konsultation hos frisören och floristen och det verkar jättebra! Vi ska till restaurangen i nästa vecka och gå igenom allt med dem. Nu håller vi också på med festprogrammet och sitter och skriver beskrivningar på alla gästerna. Svårt men roligt eftersom vi försöker skriva lite skojigt om alla.
Sen har jag köpt ett Pilgrim-halsband att ha på bröllopet som jag känner mig väldigt nöjd med.
Smycken tycker jag är jättesvårt! Nästa vecka ska jag lämna in min klänning, så först om 2-3 veckor vet jag exakt hur den sitter. Har tre olika halsband jag kan få låna av mamma och svärmor. Om inget av dem passar så köper jag nog något mer modernt...
Förresten... jag tror att jag blir hippad i helgen *viskar*
Hello girls, en månad kvar bara!!!! *hjälp*
Vet inte när (om?) jag blir hippad. Har inget misstänkt inbokat alls, och min tärna och sambo tiger som muren. Vet inte ens när svensexan kommer att bli. Lite nervöst faktiskt, ffa eftersom vi har en 14-månaders och då vill jag ju kunna planera att han inte ska göra något med pappa den dagen... Men men. De har väl tänkt ut ngt!
Är det överhuvudtaget NÅGON här i tråden som REDAN hunnit bli hippad??
brud sept. 06 har blivit hippad (sid 5) men annars tror jag fortfarande vi andra väntar
Kardemumman: Känner som du där! Vi har också en liten - på 10 månader så det krävs ju lite planering!
Har inte heller hört något om fästmannens ev svensexa, men jag tror tyvärr inte att något kommer att få någon Han har sagt att han absolut inte vill ha någon. Jag vill ha, men jag tror inte min tärna (min syster) hittar på något för hon tycker det är svårt och jobbigt att hitta på något! Kompisar, ja några finns här i Uddevalla, men frågan är väl om de verkligen hittar på något då de har fullt upp med nya arbeten..... Hade varit kul att bara träffas i alla fall även om det inte är ett fullspäckat schema - så som vi gjorde för en av tjejerna som gifte sig förra året!
Känner att jag börjar bli deprimerad av detta...... får byta samtalsämne tror jag.
Festprogrammen - allt förutom fram och baksida är tryckta och klara. Anledningen till att omslagets utsida får vänta är att jag tänkte att vi på baksidan skriver ett tack till alla som medverkat och sedan skriver vi våra namn följt av det efternamn vi kommer att ha. Dessvärre har vi FORTFARANDE inte kommit fram till vilket namn vi ska ta!!! Usch det var inget uppmuntrande det heller!
Vigselprogrammen är i alla fall klara och tryckta! Fast det är klart, jag har inte fått svar ifrån en person som jag önskar ska spela en av låtarna då inte vår kantor kunde den låten......
Cateringen - ja de har bytt ägare nu den 1 augusti och jag försöker få tag i den nya ägaren så att vi kan träffas och skriva ett avtal, men än så länge har jag inte hört något..... Den tidigare ägaren har i alla fall talat om för den nya vad vi har kommit överens om så jag hoppas att det ordnar sig!
Blommor - är beställda sedan långt tillbaks
Tårta - konditoriet har vår beställning, som ska kmpletteras med antalet bitar.
Håruppsättning och slutprovning av klänningen ska jag göra på tisdag!
Oj, vad långt det blev! Jaja, många orosmoment är det, men det finns ju något positivt i alla fall och vad vi kanske framförallt ska komma ihåg är ju faktiskt inte allt runt om kring! Det vi ska komma ihåg är ju att den vi älskar vill gifta sig med oss! Allt runt om kring är ju "bara" ett plus
brud sept.06 :
Guuud så kul å bli hippad Nej, jag har inte blivit hippad än men jag misstänker starkt att det kommer en.. Lite folk som råkat felsäga sig typ 'ja, just det hon hade mkt att göra' när jag berättade att tärnan har mycket att stå i på jobbet (och de har ALDRIG pratat i telefon... ) vet att M2B blir nästa helg då de ska ta honom hemma vid 07.30-tiden (mest bara så jag inte låg näck i sängen när de tog honom
) ..
Vi ska 2 veckor till Krabi och 1 1/2 vecka till Phuket, Kata... Ska bli urhärligt. Ska även passa på att besöka Phi-Phi å lite sånt..
Hämtade ringen i tisdags, är verkligen jättenöjd, så nu ska vi bara lämna in våra förlovningsringar på putning å gravera in datumet i M2B 's ring oxå.
Träffade prästen i tisdags också, verkar vara en toppen-präst. Förrutom att hon hade åsikter om att min pappa ska föra fram mig till altaret (och att vissa kyrkot t o m nekar detta vid vigsel) p g a att det står för underkastelse av kvinnan (att hon först är 'ägd' av sin pappa och att pappan sen ger över 'ägandet' till blivande maken..) förklarade att det absolut inte var så vi såg det utan mer som en ära att pappa lämnar över mig. Då frågade hon om inte min mamma tog illa vid sig, att HAN skulle lämna av och inte HON.. Å om min M2B 's mamma inte skulle lämna av honom också... Jajaja, alla har vi olika tankar.. Vigselprogrammet är i allafall färdigskrivet, nu ska det bara printas också.. Ska binda ihop festprogrammen och fästa stämpeln sen är de klara.. Bordsplaceringstavlan är klar. Så nu ska mna väl börja gå in skorna, kan tyvärr inte ha klack på dem för då blir klänningen för kort Men har hittat ett par jättefina pumps utan klack i matt guld som jag bara älskar
kram på er alla 9/9-06 brudar
Vissa "problem" löser sig fort. Idag sa min M2b att jag kan skriva mitt efternamn på festprogrammen Jättelycklig för det - även om jag funderar på omdet verkligen var av rätt anledning han kommer att ta itt efternamn. Han sa nämligen att han skulle föra det för att reta sin far (som är av den gammeldags åsikten att kvinnan ska ta mannens efternamn oavsett). Han blev nämligen riktigt arg på sin far igår...... Jaja, hoppas verkligen inte att han ångrar sig om något år eller så för då är det för sent!
Molle80: Det är många präster och församlingar som ej godkänner överlämnandet av bruden. Just pga av att det ej anses jämnlikt och inte är en svensk tradition. Men du fick till slut gå upp med din pappa?
Skönt att prästen var så kanon annars.
Är lite orolig eller mest fundersam över våran präst, har inte träffat henne ännu bara pratat och haft mail kontakt.
Jag vill gå in ensam med mina 2 tärnor bakom mig och det var helt okej, skönt!
Min blivande kommer att bli hippad på fredag och jag tror han får en toppen dag. Vad jag vet än så länge så tar de honom kl. 8.00 för att starta med en frukostbuffé på hotell. Sedan ska han få sjunga in en sång, ut i skärgården och åka r.i.b båt och lite annat kul.
Sover över på hotell på en Utö eller Sandhamn. Så jag får hem honom sent på lördag.
Hade tårtprovning häromdagen, smakade oss igenom 10 olika mousser och fyllningar. Till slut spikade vi lingonmousse, jag som varit bombsäker på hallon- och passion. Tänk vad man kan ändra sig?
Tror iallafall att det kommer att bli supergott!
Idag ska jag vitspraya 2 korgar för att ha rosenblad och ris i. Sedan tänkte jag börja sy en sjal också.
Närmare närmare kommer den STORA DAGEN....
Hej!
Nu har jag hittat hit också! Tyckte att det blev lite väl tyst i den gamla tråden... Vi är i princip klar med vigselprogrammen, ska träffa prästen på tisdag och få det "godkänt" bara. Festprogrammen har vi börjat med, men inte kommit så långt.
Har preliminärt fått höra att min blivandes svensexa blir veckan innan bröllopet. När min eventuella hippa blir har jag ingen aning om!