Inlägg från: Becazinha |Visa alla inlägg
  • Becazinha

9 September - del 3

Nu petar jag in mig mitt i raddan.

13.00 - kabo, Herrestads kyrka, Uddevalla
    14.30 - brud sept.06, Ingarö Kyrka, Värmdö
    15.00 - Noiva, Södra Åkarps kyrka, Vellinge
    15.30 - Misselina, Nya varvet, Göteborg
    16.00 - Aquawoman, Jakobstad, Finland

• Becazinha

aquawoman (och andra chokladsugna)

Det var långt enklare än jag kunnat föreställa mig!!! Vi plockade vinbärsblad i olika storlek i trädgården. Sen tvättade och torkade vi dem. Sen kokte vi upp lite vatten i en kastrull och satte en tallrik över som täckte. I den smälte i blockchoklad som höll sig i fin form under hela projektet. Sen tog vi var sin smörkniv och "bredde" på ett lager choklad på UNDERSIDAN av bladet. Upptäckte dock att det är viktigt att det inte kommer kladd runt kanten för då innesluts bladet och det går knappt bort. Sen lade vi varje chokladtäckt löv på bakplåtspapper på en isklamp (för att stelna snabbare) och snart kunde vi bre på lager två och låta stelna igen. Sen var det bara att lirka loss bladet med stjälken först. Så snyggt! Alla ådror blir så tydliga! Vi gjorde på mörkblock, funderar på att göra i vitt oxå och komplettera med.

Lycka till!!

• Becazinha

Tjejer, har ni fixat hindersprövningen redan eller när tycker ni att man senast borde göra det? Jag väntar bara på att min mb2 ska flytta hit från Brasilien, sen tar vi tag i det.

• Becazinha

Kabo

Jag vet tyvärr inte hur sånt fungerar, men jag är mitt uppe i mitt eget projekt hehe. Jag frös in ett 60tal blommande rosor för några veckor sen. Varför? Jo, jag vill ha rosenblad utanför kyrkan och jag tyckte det var så billigt att jag likagärna kunde testa. Efter en natt i frysen tinade rosen bra och blev "som ny" när jag drog loss blad efter blad. Min förhoppning är alltså att de ska verka färska på den stora dagen.

(tar för säkerhets skull ut någon ur frysen dagarna innan för att testa, går det inte finns det fortf tid att köpa nya)

• Becazinha

Kabo

Oj du... ärligt tror jag inte de kan fortsätta leva om de varit nedfrysta... när den tinade var den alldeles vattnig i stjälken. Jag trodde du kanske tänkte använda själva kronbladen bara... hmm... jag hade inte vågat chansa på att de skulle kunna stå vackra på festen. Sorry, då har jag nog inga bra förslag kvar.

• Becazinha

Vi hade OSA i förrgår, det är 6 som inte hört av sig. Har börjat ringa runt med sämre framgång. *suck*

Imorron landar fästmannen! Här alltså.

• Becazinha

Är det överhuvudtaget NÅGON här i tråden som REDAN hunnit bli hippad??

• Becazinha

Tiden bara krymper ju! Märks nog mest på att jag nästan försvunnit härifrån.

Jag undrar om någon av er (som vet hur lite tid det är kvar) kunnat hjälpa mig med följande. Jag behöver stay ups, gärna släta och INTE vita. I butiken jag köper klänningen ifrån ville hon gärna sälja på mig ett par i Ivory, men jag vill ha mer neutral färg. Det som dock var bra var att man kunde räkna ut sin stl på förpackningen... hur vet jag annars vilken storlek jag behöver???? Jag brukar inte använda nylonstrumpor så jag har ingen aning om hur jag kan lista ut om tex "S" sitter bra... eller om jag är precis mellan "S" och "M". Snälla någon, hur bär jag mig åt??

• Becazinha

Iiiiih igår hämtade vi min vigselring och putsade samtidigt våra förlovningsringar... nu är jag helt naken utan den. Och det är så spännande!

• Becazinha

Tack för feedbacken ang stay ups, så om jag har 34 i byxor, kan S då funka? Ska kika in på både Lindex och Åhléns och se vad de har.

Jag fick just veta av floristen att det går att få tag på chokladblomma till min bukett, det var tydligen inte självklart efter denna värmen. Men det känns ju jättebra så om nån vecka ska jag på konsultation hos henne. Och jag lär ju hamna en bra bit under 5000, det är iaf vad jag tänkt mig! Men jag håller med om att saker och ting generellt sett blir dyrare än man först trott.

Och så är genrepet inbokat. Ska ni ha genrep i kyrkan??

• Becazinha

Hehe, dagen efter lär jag ju inte boka in mig, vem har tid med sånt... nej jag ska roa mig uppe i de rosa molnen!

Vi ska få ett par dagar i present, nånstans här i trakten.. vet dock inte mer än så. Det blir en överraskning. Är så spänd på vart det kan vara. Men annars reser vi nån annan gång... när vi har råd.

Ni som beställer tårtor med olika smak, räkna ni med en bit per person eller att folk kommer att ta av de olika??

Vi kommer ha flera olika smaker och utseende på våra, men gör dem hemma.

• Becazinha

I Holmer

Hoppas det blir bra med era tårtor... när jag berättade för en vän att vi ska ha tårtbuffé blev hon lite skeptisk och sa att hon varit på ett bröllop där hon - som tog bland de sista - knappt fick nåt för att alla tagit av alla olika. Men de kanske beställt lite väl lite, vad vet jag.

• Becazinha

Han (och jag) tar mitt och stryker sina... annars hade det blivit duktigt långa namn hahaha.

• Becazinha

Jag blev hippad idag!!!

Var helt inställd på att det skulle bli nästa helg eftersom denna helgen nästan gått mot sitt slut och vi varit upptagna med flytt. Men så i eftermiddags när vi pustade ut lite kom ett gäng killar och hämtade min blivande. Samtidigt gav de mig instruktioner om att SJÄLV ta mig ut till en bestämd plats och där genomföra uppdrag. Vid varje uppdrag skulle jag ta foto med engångskamera och vid varje station fick jag ett nytt kuvert med uppdrag. Självklart såg de till så att jag fick hemska kläder att gå runt i och de få som var ute denna regniga eftermiddag tyckte nog jag såg för gräslig ut. Efter ett antal uppdrag mötte jag gänget som hittat på allt. Där träffade vi även killarna och min blivande. De hade roat sig på killars vis, utan pinsamma uppdrag.

Vi hade lite gemensamma aktiviteter innan det bar av till en väldigt mysig restaurang i stan. Sen blev vi kvar där i några timmar.

Så mycket roligt på bara några timmar... så var det över. Jag hade väldigt skoj... vill faktiskt bli hippad igen, huahuahua!

Ingen annan som blev hippad i helgen??

• Becazinha

Jag tror jag börjar bli nervös. Fast.. det är nog mer över att allt inte hinner bli klart i tid och så. Och allt som händer EFTER bröllopet, jag menar, bröllopet är bara en dag. Jag hoppas att bubblan inte spricker så fort.

Jag kände mig inte heller vacker i min klänning, den är uthämtad och allt... men ändå. Tänk om jag valt fel klänning helt enkelt? Blommorna är beställda.. och jag hoppas jag blir nöjd med dem. Mannens kläder är bokade. Transporten är inte ordnad. Stundvis tänker jag att jag bara lägger allt åt sidan, för att det är så mycket att pyssla med samtidigt... men men, snart är DET över.. och vardagsbestyren är tillbaka.

Jag får chokladblomma i min bukett, så glad! (ska även ha trollhassel, murgröna och champagnefärgade rosor)

Får vi fint väder den 9e måntro?

• Becazinha

Kardemumman

Åh va vackert, i klänningsbutiken försökte de sälja på mig ett exakt likadant fast i lite andra nyanser... men det kostar som sagt en del och jag tänkte göra mina egna smycken dessutom. Men verkligen jättefint är det!!!

• Becazinha

Misselina... visst är det väl typiskt! Samma sak här, en avhoppande gäst, dagen efter att allt blivit tryckt och färdigt... störigt, men vad kan man göra.

Hur många här var det som för ett år sen trodde/visste att ni skulle gifta er nu på lördag?? Jag hade inte en susning!

• Becazinha

Jag vaknar med magont varje dag nu... *suck*. Egentligen borde vi väl inte bli nervösa, men det är väl att allting är så stort och nytt.

Haha, jag är bara bekymrad över att jag - under bröllopet - kommer bli påmind om saker som jag glömt fixa! Tur att jag har ett bra gäng runtomkring mig som kommer ihåg vad jag glömmer.

Nån som vet var jag kan hitta en ljus bolero till lördag? Vädret känns allt bra kyligt idag i Malmö!

Svar på tråden 9 September - del 3