9 September - del 3
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Vi hade OSA i förrgår, det är 6 som inte hört av sig. Har börjat ringa runt med sämre framgång. *suck*
Imorron landar fästmannen! Här alltså.
Trist när folk inte svarar! Vi har OSA den 31:e och det är nio sällskap som fortfarande inte har svarat. Ett av dem är sambons syster med familj och eftersom han ska göra bröllopstårtan åt oss så utgår vi från att de tänker komma och inte skicka den med taxi Ska ringa dem ikväll och snacka lite tårta tänkte vi, så kanske vi kan få visshet
Och jag med:)
13.00 - kabo, Herrestads kyrka, Uddevalla
14.30 - brud sept.06, Ingarö Kyrka, Värmdö
14:40 - Bruden 06,Övergrans kyrka, Bålsta
15.00 - Noiva, Södra Åkarps kyrka, Vellinge
15.00 - Molle80, Fosie Kyrka, Malmö
15.00 - ~höstbrud~, Överenhörna Kyrka, Enhörna (Södertälje)
15.30 - Misselina, Nya varvet, Göteborg
16.00 - Aquawoman, Jakobstad, Finland
16.00 - Blivande fru G, Augerums kyrka, Karlskrona
MMM, det här med att inte anmäla sig i tid.. Visst är det dåligt ?? Vi hade också några sällskap som inte anmälde sig i tid, bl.a min gudmor/faster + man... 'de trodde de var självskriva.. amen herre gud? Deras dotter gifte sig för ett år sedan och var en riktig 'bridezilla' så de borde veta att man lämnas ju faktiskt besked - oavsett vad (kanske inte ens föräldrar å syskon, men ) kramen på er
Hej tjejer, så det är här ni är?! Undrade varför det inte skrivits i tråden på länge, det här förklarar ju saken...
Här börjar bröllopsnojan infinna sig! Har haft mardrömmar om bröllopet i två nätter. I den ena drömmen var festlokalen dubbelbokad så finska Lordi (!) hade bröllopsfest på samma ställe - det blev rätt rörigt . I den andra drömmen blev det mest bara ett eländigt bröllop där allt gick fel, ingen höll tal, gästerna blev asfulla etc. Hoppas inget av detta händer i verkligheten!
Vet inte varför jag nojjar, för jag har egentligen det mesta under kontroll. Var till IKEA och köpte 60 st små värmeljushållare á 2 kr/st till borden igår. Ska ha långa grässtrån (låter skitskumt men blir faktiskt bra) och värmeljus i en lång rad i mitten som bordsdekoration.
Håller också som bäst på med festprogrammet och presentationen av alla gäster. Kul men svårt - särskilt de som man inte vet så jättemycket om (kompisars respektive osv) men man vill ju skriva nåt kul ändå.
Ja, det var lite rapport från min front.
Lägger till mig i listan också.
13.00 - kabo, Herrestads kyrka, Uddevalla
14.30 - brud sept.06, Ingarö Kyrka, Värmdö
14:40 - Bruden 06,Övergrans kyrka, Bålsta
15.00 - Noiva, Södra Åkarps kyrka, Vellinge
15.00 - Molle80, Fosie Kyrka, Malmö
15.00 - ~höstbrud~, Överenhörna Kyrka, Enhörna (Södertälje)
15.00 - Kardemumman, Hammars kyrka, Askersund
15.30 - Misselina, Nya varvet, Göteborg
16.00 - Aquawoman, Jakobstad, Finland
16.00 - Blivande fru G, Augerums kyrka, Karlskrona
halloj ala 060909 brudar!
Känns som om jag låtsas att det är långt kvar.... börjar bli himla nervös nu... Är inte Ni nervösa för själva vigseln? Gå in i kyrkan när allas blickar är riktade mot en. Hjälp nu mår jag illa...
Vi är ganska klara men fest o vigsel prog ska skapas efter besöket hos prästen o i lokalen. Min mamma ska dekor. lokalen så det slipper jag tänka på mer.
Bruden 06 vart ska Ni ha festen? För Ni skulle väl gifta Er i Ingarö kyrka? Vi bor på värmdömen hittade inte någon bra lokal.
Hej!
Hur breda är borden som Ni sitter vi? (inte Ni som har runda bord)
Bordsdekorationer - har nämligen blivit ett problem för oss
borden är 70 cm breda och jaghar fått för mig at de är väldigt små och att det inte kommer att få plats med de blomsterdekorationer vi hade beställt ifrån början, så vi avbeställde dem. Nu vet jag inte vad jag ska ha i stället Är 70 cm smalt, eller är det nomalt?
Hej Kabo,
70cm är normalt. Våra bord är oxå det och har produkat med dekorationer och det fungerar utmätkt! Så du kan vara lugn
Då kan jag alltså beställa bordsdekorationerna igen då !
Sandra 77: Vi ska vara på Siggesta Gård, restaurang Ladugården. Vi velade också ett tag, det stod mellan Graninge Stiftsgård (vid baggensfjärden), Fågelbrohus, Beatelund, Säby säteri och Siggesta. Siggesta gård kändes så otroligt rätt och lagom gemytligt.
Vart ska ni vara någonstans?
Ja, tjejer nu rusar tiden på för fullt!!!
Har fixar klart bordsplaceringen (tror jag) och sedan är det lite justeringar med festprogrammet som ska göras.
Angående rosenblad i kyrkan så tänkte jag snoppa dem kvällen innan och lägga in i kylen. Vi ska ha rosenblad som dekoration på alla borden också så det blir ett par hundra rosor som man ska avverka.
Har inte bestämt om vi ska ha något vigselprogram ännu men om så blir fallet så knåpar jag ihop det efter vigsel samtalet med prästen.
Vilka psalmer ska ni ha i kyrkan?
För oss blev det lite annat att fundera på och anpassa oss till nu i sommar. I början av juni upptäckte jag att jag var gravid och är nu i 13 veckan och kommer alltså vara i v.19 på bröllopet
Jag som var helt klar med klänningen och dess ändringar i maj och underkläder och allt var fixat. Fast nu kan jag andas ut... var hos sömmerskan i onsdag och klänningen kan justeras och sys om, JIPPI!!! Vilken lyckokänsla det var, klänningen betyder ju en hel del på den stora dagen.
Kramis