Inlägg från: Malmön2006 |Visa alla inlägg
  • Malmön2006

9 September - del 3

Hej! Jag ska åxå gifta mig den 9 sept! Det ska bli så himla roligt. Känns som jag har görmycket kvar att göra! Är lite stressad... Hur mycket har ni kvar att göra? Får ni hjälp av era gubbar???

Är också lite orolig för eventuell möhippa. Hoppas dom inte är alltför taskiga. Jag är ju inte så orädd av mig så det kan nog hända vad som helst!

Nån av er som ska gifta sig i Göteborg eller i Bohuslän? Vi bor i Göteborg, men gifter oss på Bohus Malmön.

• Malmön2006

Jag får väl skriva in mig i listan också... Sist men inte minst

13.00 - kabo, Herrestads kyrka, Uddevalla
    14.30 - brud sept.06, Ingarö Kyrka, Värmdö
    14:40 - Bruden 06,Övergrans kyrka, Bålsta
    15.00 - Noiva, Södra Åkarps kyrka, Vellinge
    15.00 - Molle80, Fosie Kyrka, Malmö
    15.00 - ~höstbrud~, Överenhörna Kyrka, Enhörna (Södertälje)
    15.00 - Kardemumman, Hammars kyrka, Askersund
    15.00 Sanrt Fru F, Dyrön
    15.30 - Misselina, Nya varvet, Göteborg
    16.00 - Aquawoman, Jakobstad, Finland
    16.00 - Blivande fru G, Augerums kyrka, Karlskrona
    17.00 - Malmön2006, Bohus-Malmön

• Malmön2006

Jag har suttit och pillat med festhäfte och vigselprogram på kvällarna nu i veckan och oj oj oj det var tur jag började i tid. Vilket mek!! Men det är kul! Mitt tips till er at börja i tid. 1 månad kvar idag!?!? Herregud hur ska detta gå? Jag ska ju hinna gå ner 5 kg åxå!!

• Malmön2006

Hallå!
    Vad kul Misselina att du fick en kul möhippa. Jag hoppas att jag blir lika nöjd med min.

Denna veckan ska jag och min blivande sätta igång på allvar med allt. Ringa runt och dubbelkolla allt, slutbestämma mat, blommor mm. Och så ska jag hämta klänningen, köpa skor, smycken och underkläder. Hon som skulle göra mina smycken har dragit sig ur, så nu måste jag leta andra. Skor känns så jäkla onödigt. Dyra är dom och så syns dom knappt. Har letat som en galning efter begagnade men hittar inga. Konstigt tycker jag, varför är det så? Dom använder man väl aldrig mer än på sin bröllopsdag?!?

Jag har suttit och pillat med namnskyltarna så dom blev klara. Blev jättefina. Ska hitta servetter också. Ska tydligen finnas lite grövre pappersservetter med linnekänsla. Hittar bara helt vita men skulle vilja ha lite färg. Nån som har några tips på alla mina problem? Det är ju inte så långt kvar nu! Skulle behöva ha semester i en månad nu för att hinna me allt känns det som!

Ha det gott!

• Malmön2006

Hej! Tanken slog mig precis. Jag ska ju byta namn i samband med vigseln. Och så är det ju val helgen efter. Tänk om det strular sig så jag inte kan rösta?! När ska man hinna fixa nytt körkort och pass? Det tar väl flera veckor? Nånstans kommer det ju att skita sig tror jag. Vi bor ju i byrokrati-Sverige...

Jag och min M2B har pysslat med bordsplaceringen i kväll. Katten låg ovanpå datorn och när vi precis var klara, hoppade hon ju ner och la sig på tangentbordet! Då blev det ju snyggt. Gick ju att fixa till som tur var!!

• Malmön2006

det var gött att höra! Hur går det för er annars? Jag drömmer om bröllopet och möhippan varje natt. Både vanliga drömmar och mardrömmar. Jag tror att jag kommer att bli hippad på lördag. Det är den enda lördagen som passar tror jag. HJÄLP!

• Malmön2006

Blivande fru M
    Jag bor åxå i gbg men vi gifter oss på Bohus Malmön, så jag planerar också mycket per telefon. Vigseln är i kyrkan och festen i folkets hus. Vi har varken provätit maten, tårtan eller hört bandet. Gör ingen hårprovuppsättning heller. Litar på att alla gör sitt bästa. Jag har hittat dom vi ska använda oss av genom kontakter och rekomendationer. Det kan ju inte annat än skita sig eller? Jag har en fin klänning (KIK) så jag är nöjd! Sprit har vi också mycket så alla får ju roligt!

• Malmön2006

Vad är sisalväv? Jag vet inte riktigt hur jag ska duka så jag behöver tips...

• Malmön2006

Iiiih vad spännande! Jag tror jag kommer att bli hippad imorgon 19/8. Hjälp! Jag är så nervös!!!

• Malmön2006

Hej på er. Jag blev hippad i lördags som jag trodde. 15 brudar omringade på ett köpcenter vid lunchtid. Drog in mig i en provhytt och gav mig hemska kläder och en peruk. Sen fick jag läsa dikter för massa killar.

Efter det åkte vi hem till min syster och käkade lunch. Sen fick jag göra en kalender i knäppa utstyrslar. Efter det bar det av till en studio där jag fick spela in "Det gör ont" Herregud vad kul! Vinet flödade såklart. Sen åkte vi till ett rehabcenter där vi hade en stor pool för oss själva. Där fick jag hålla i ett vatengympapass för tjejerna. Sen bastade vi och gjorde oss i ordning. Gick och käkade på en grekisk resturang. Hur gått som helst. Kvällen avslutades på Avenyn. Sen åkte jag hem och sov gott och nöjd!

En av mina roligaste dagar! Tänk att man har så snälla kompisar! Visst fick jag göra en del pinsamma grejer, men det är ju bara att gilla läget och bjuda på sig själv! Nu kan jag koppla av. Dom ska ta min kille på lördag. Han får nog göra värre saker kan jag tro.

• Malmön2006

PUH!!! Äntligen fick jag tag i kantorn. Han spelar dom psalmerna vi ville och kan kompa till solosångerskan. Å vad bra. Nu kan jag pusta ut och printa ut vigselprogrammet i alla fall.

Vi håller på att greja med festhäftet på kvällarna. Har börjat att rimma på alla gästerna. Men jag har nog tagit mig vatten över huvet. Nån annan som gör eller har gjort detta?? Vet ni var man kan hitta tips på personrim?

• Malmön2006

2 vecor kvar!!! Hjälp! Jag börjar bli ordentligt nervös. Har inte full kontroll känner jag. Ska samla mig i helgen och skriva att göra-listor mm. Har bokat in massage i veckan innan så att i allafall kroppen ska vara avspänd. Å så skönt. Hur går det för er andra?

• Malmön2006

Ja oj oj oj nu börjar det närma sig. 1 vecka. Vad tiden går snabbt! Vigsepprogrammen är utskrivna och festprogrammen ska vi skriva ut i kväll. Det är ju lite pill med det. Men det blir snyggt och kul. Vi har ju rimmat på våra gäster (55 st). Fick till det riktigt bra! Sen tror jag att allt under kontroll. Vi har ingen strikt tidsplanering men vi hoppas att allt flyter på ändå. Har väl inga direkta problem som ska lösas. Man kunde ju vara lite brunare, men jag får väl fuska lite. Nästa vecka blir jäktig med nagelfixning och finslipning. Hämtning av ringar och kläder osv. Har det superstressigt på jobbet för tillfället så man är ju inte jättepigg när man kommer hem. Jag ska vara ledig nästa fredag. Hoppas att det räcker. Hur är ni lediga och hur går det för er?

• Malmön2006

Kardemumman, jag ska också ha lavishdesign-smycke. Halsbandet trassel i vitt. Nä inte så billigt, 500:- men jag hittar inget annat. Snö har ju fina grejer men hittar inget som är perfekt. Skulle också vilja ha armbandet, men är rädd att det kanske blir för mycket.

Vilket väder det är i Göteborg idag!! Tur att man inte gifter sig idag! Har hört att det ska bli fint väder nästa helg, så man får väl hålla tummarna.

Nu är vi äntligen färdiga med festhäftena, ska bara häfta ihop och vika. Oj vad snyggt det blir. Idag ska jag klippa snören (lila och silvriga) som ska knytas runt servetterna tillsammans med placeringskortet. Vi ska nog öva lite brudvals idag också. Och så ska riset läggas i påsar. Ska köpa solrosfrön. Det ÄR faktiskt så att vanligt ris sväller i kontakt med vatten och tänk då vad som händer när fåglarna äter det. Vist dom dör nog inte, men får nog ont i magen...

• Malmön2006

Misselina, jag tror inte heller att riset sväller så att magarna sprängs, men jag har inte alls lust att chansa. Finns det annat så tar jag det. Men det finns roligare saker att diskutera, så jag lägger ner det.

Igår gjorde vi klart festhäftena. När vi väl satt där och häftade såg jag att det stor VÄLKOMEN och TOSTMASTER. Så det var bara att ge sig iväg och köpa 60 nya dyra papper... Kul!
    Idag ska jag på massage och lägga mig i solariet. Gött!

• Malmön2006

~höstbrud~
    Vad har du för tips för att gå ner nu dom sista dagarna? Jag känner mig lite "flötig". Tänker ju såklart på vad jag äter, men behöver lite raketbränsle.
    Eller någon annan som har nåt tips? Ät och var glad??

• Malmön2006

KABO, här får du lite hjälp!
    www.reclandet.nu/rimma/

Jag rimmade på alla våra gäster, det blev helt ok, men nu har jag idétorka. Tror jag har rimmat klart för i år. Kommer jag på nåt skriver jag här.
    Lycka till

• Malmön2006

Jag är också lite småförkyld ,men det är väl bara att bita ihop. Det hade kunnat vara värre! Har ni sett vad fint väder det ska bli i helgen?!?!? I alla fall på västkusten! Gud vad härligt! Så fint väder har det ju inte varit på länge!

• Malmön2006

Vi vaknade kl 0900. Sen åkte jag och min tärna till frissan där vi var mellan 11-13. Sen hämtade vi blommorna och nyckeln till bröllopsnatten. Sen satt jag och min blivande ute i solen till ca 1530 då vi tog på oss kläderna. Vid 1600 kom fotografen och vi tog (hoppas jag) underbara foton vid havet. Sen hämtade en släkting oss i hans gamla citroen cab och körde oss till kyrkan. Kl 1700 börjde vigseln. Det var felt fantastiskt, fint och rörande. Allt gick bra. Sen gick vi ut och blev bombade med ris (ja det blev vanligt jasminris för vi hittade aldrig nåt annat). Vädret var stålande och gästerna var vackra! Sen åkte vi ut till havet en stund och skålade i champagne medans gästerna anlände till festlokalen och fick välkomstdrink. Sen kom vi och vi kramades och minglade. Efter det gick vi in och åt kanonmat! Vi hade ju inte provsmakat men vi litade ju helt på kocken. Tal efter tal avlöpte och ett bildspel från min möhippa visades. Sen kom bröllopstårtan in och den var göööörgod. Sen började bandet spela och baren öppnade. Sen festade vi till kl 0300 då vi åkte iväg. Detta var vår bästa dag i våra liv- Så otroligt roligt, fint, underbart och lyckligt! Vilken konstig känsla man hade hela dagen! Dagen som förresten var alldeles för kort! Hoppas att ni hade det lika underbart som jag! Nu tackar väl jag för mig och hoppar förhoppningsvis över till Familjeliv.se om ett tag! Hi hi! Tack för alla tips, idéer och diskussioner! Kram på er!

/En glad tjej med 2 ringar på fingret

Svar på tråden 9 September - del 3