Inlägg från: Snart Fru F |Visa alla inlägg
  • Snart Fru F

9 September - del 3

Nu har jag också hittat hit!
    Jag är så glad för det är mycket som blivit klart i dagarna: har sytt klart klänningen, bestämt brudbukett, bokat frisör&smink, gjort flera hundra praliner... Varje sak som blir klar är så skönt!!

13.00 - kabo, Herrestads kyrka, Uddevalla
    14.30 - brud sept.06, Ingarö Kyrka, Värmdö
    14:40 - Bruden 06,Övergrans kyrka, Bålsta
    15.00 - Noiva, Södra Åkarps kyrka, Vellinge
    15.00 - Molle80, Fosie Kyrka, Malmö
    15.00 - ~höstbrud~, Överenhörna Kyrka, Enhörna (Södertälje)
    15.00 - Kardemumman, Hammars kyrka, Askersund
    15.00 Sanrt Fru F, Dyrön
    15.30 - Misselina, Nya varvet, Göteborg
    16.00 - Aquawoman, Jakobstad, Finland
    16.00 - Blivande fru G, Augerums kyrka, Karlskrona

Brud sept.06 - grattis! fattar inte hur du orkar planera överhuvudtaget, jag var så trött under första halvan av graviditeten! Nu har jag en ettåring som springer och stör på sitt vansinnigt charmiga och härliga sätt!

• Snart Fru F

Min m2b var på sin svensexa igår. Verkade varit väldigt kul och bra, var lite orolig för en del hittar på så dumma saker tycker jag... Men han hade en bra dag, lite långsam idag bara...

Nu har vi träffat kocken på restaurangen tills. med toastmastrarna, jag har blivit provsminkad, festhäftet börjar bli färdigt (vilket pill det är att få till det!) gjorde en bordsplacering idag... Det känns som om bitarna faller på plats!

Nu ska vi kolla på film!

• Snart Fru F

Malmön 2006
    Var kollar man upp det, tror du? Jag ska också byta namn och vill ju kunna rösta... Förmodligen hinner väl inte det nya namnet komma med i papprena, tror du det, i så fall är det ju iniga problem att rösta med gamla körkortet. Hör av dig om du kommer på nåt!

• Snart Fru F

Idag har jag en ring på fingret!
    Vi har hoppat över förlovningen men jag vill ändå ha två ringar, för att "se gift ut"... Idag var vi och provade och jag fick med mig den ena hem och fick ha på mig den nu! Det ska inte stå nåt i den, de andra blev kvar för gravering. Den är jättefin, i titan med en tunn silver rand i. Vigselringen har en guldrand.

Och så har jag börjat skriva ut festhäftena. Gud vad många sidor det blir! Har iallafall gjort mer än hälften idag, får fortsätta imorgon. Och sen ska alla sidor vikar och läggas i ordning och knytas ihop... Men vad skönt när det är klart!

• Snart Fru F

Blivande fru G: Jag gifter mig också med en fantastisk tidsoptimist! Visst är det lite tröttsamt ibland...

• Snart Fru F

Nu känns det nära! Jag är hemma hela tiden, för jag är mammaledig, men det är inte lätt att hinna göra något med en ettåring kring benen... Men på torsdag åker hon, jag och min m2b ut till den ö vi ska ha bröllopet på för att slappa och göra klart allt. Den kommer våra söner med svärföräldrarna på lördag. Det ska bli skönt att ha m2b lite delaktig... Idag ska vi hämta ringarna och förhoppningsvis fixa kläder till m2b samt skor till lilltjejen. Sen ska vi på kräftskiva! Har hyfsad koll tycker jag.

• Snart Fru F

Var på kräftskiva med arbetskamraterna igår, det var kul! Vann hattävlingen! Mne det var ju idag vi skulle handla hans kläder, men det verkar han inte alls vara upplagd för... Kanske bäst att vila sig iform idag...

• Snart Fru F

Nu har jag fått magsjukenojja! Är så typiskt mig, men tänk om man skulle bli sjuk...
    Om tre dagar åker vi hemmifrån till ön vi ska ha bröllopet och det känns som det är en del att fixa innan dess. Och i går var vi på Liseberg hela dagen så det blev inget gjort. Och nu vägrar dottern att sova...

• Snart Fru F

jag tror det, blivande fru G...

• Snart Fru F

Jag har nog lite för lite att göra. Är helt knäpp och vet inte vad jag ska göra. Gnäller på man och barn och är rastlös... Så gott som allt är klart, utom det som ska göras dagen innan. Och så blåser det och regnar så man har ju inte nån vidare lust att gå ut och gå eller spring vilket förmodligen är det jag behöver mest just nu.

• Snart Fru F

Misselina - den valsen ska vi också ha, den är vacker! Måste öva dans ikväll!

• Snart Fru F

Såg just på västnytt och de lovar vackert väder på lördag!! Hipp hurra!

• Snart Fru F

Dagen efter vi hade skrivit ut alla häften ringde toastmastrarna och vill ändra sina placeringar! Men jag sa nej. Känns skönt att göra det ibland
    Idag hyrde M2b en väst och jag har sytt en kravatt och hans kläder är klara! Mina med - svärmor var här och strök klänningen idag (har sytt den själv). Och barnens kläder är strukna och vi har dansat vals flera kvällar nu. Läget känns under kontroll - hur har ni det.

• Snart Fru F

Åh, jag tycker det börjar bli lite jobbigt, tänk om vi blir sjuka... Min M2b har varit förkyld ett tag nu och idag kände han sig lite yr och ont i magen och så och yngsta sonen hade ont i huvudet. Det är min stora skräck att vi ska bli magsjuka. Jag mår illa bara nån yppar att de känner sig lite sådär. En förkyldning kan jag väl ta...

Nu har jag iallafall fått mina naglar och undrar hur jag ska klara av att hålla dem fina till på lördag Men vi åker i morgon, så det måste gå.

Och alla säger att det ska bli sol och vackert väder på lördag!! Är så glad för det!

• Snart Fru F

Nu håller vi på att packa ihop allting - har redan kört en vända för ett par veckor sedan, men det blir fullt i bilen idag också! Sen åker vi och fixar allt som är kvar. Skönt att få komma bort lite innan den stora dagen! Är förvånandsvärt lugn och cool . Jag hopps verkligen det får fortsätta vara så, hatar när det blir stressigt, jag blir på så dåligt humör då...

Ha en fantastisk dag tjejer!! Hoppas vi ses här igen nästa vecka! Njut! KRAM!

• Snart Fru F

Hej alla fruar!
    Brud 9/9 - lät som en underbar dag!

Vår dag var perfekt! Underbart väder hela dagen och fullt med glada vänner! Dottern vaknade halv fem och då hade jag svårt att somna om, men låg och drog mig till halv åtta. Jag åkte iväg på mogonen till makeupartisten som målade mig och satt upp håret. Jag hann sitta för mig själv en stund innan och njuta i solen, och vilken lyx det var att sitta hos någon i två timmar som gjorde en vacker. För jag kände mig vacker! Vid ett åkte jag tillbaka och då kom också toastmastrarna och de kompisar som skulle fota oss. Vi bytte om och gick ner till havet för fotografering. Så kom alla gäster och vigselsermonin började. Den var i en sjöbod vid havet och jag är väldigt nöjd med vigselförrättaren. Vackra ord, vacker sång, vackra ringar och alla vänner. Vi hade också tyvärr motljus, så bilderna från vigseln blev nog inte så bra. Mingel på verandan utanför.
    Middagen var super. Fantastisk mat, fina tal och det såg ut som om alla hade riktigt trevligt. Vi hade ny sittning till efterrätten eftersom den var i festlokalen och inte restaurangen. Så där fick man sitta med dem man ville. Sedan dansade vi hela natten... Det var så underbart att se alla människor man tycker så fantastiskt mycket om!
    På hotellet tappade min man upp en bad och vi myste och hade det härligt.
    Efter hotellfrukosten bjöd vi alla på lunch och öppnade alla paket - vi fick så mycket fina saker! Och det var så roligt att se alla igen och att det inte helt var över.
    Igår var det mycket städning, men det gick väldigt bra måste jag säga.

Kommer leva på detta länge!!

Svar på tråden 9 September - del 3