Inlägg från: Blivande fru G |Visa alla inlägg
  • Blivande fru G

9 September - del 3

Och jag med:)

13.00 - kabo, Herrestads kyrka, Uddevalla
    14.30 - brud sept.06, Ingarö Kyrka, Värmdö
    14:40 - Bruden 06,Övergrans kyrka, Bålsta
    15.00 - Noiva, Södra Åkarps kyrka, Vellinge
    15.00 - Molle80, Fosie Kyrka, Malmö
    15.00 - ~höstbrud~, Överenhörna Kyrka, Enhörna (Södertälje)
    15.30 - Misselina, Nya varvet, Göteborg
    16.00 - Aquawoman, Jakobstad, Finland
    16.00 - Blivande fru G, Augerums kyrka, Karlskrona

• Blivande fru G

I morgon är det sista OSA, och i morse ringde den sista. Alla har svarat! Av 54 inbjudna har bara 3 tackat nej. Nu är det bara att fortsätta med bordsplaceringen:)

• Blivande fru G

Oj, oj! Idag är det den 9:e... en månad kvar!
    Nu tror jag att saker börjar falla på plats. Köpte gördel igår och tråd så jag kan börja sy min sjal/axelmoj. Festhäftena är på gång, alla gäster har svarat. Ska bara försöka få till frisör och smink också, det blir svårt att få tiden att räcka till innan vigseln...

• Blivande fru G

Smycken tycker jag är jättesvårt! Nästa vecka ska jag lämna in min klänning, så först om 2-3 veckor vet jag exakt hur den sitter. Har tre olika halsband jag kan få låna av mamma och svärmor. Om inget av dem passar så köper jag nog något mer modernt...
    Förresten... jag tror att jag blir hippad i helgen *viskar*

• Blivande fru G

Jag har också blivit hippad i helgen! Precis som vi anade när vi flög till kompisar i Halmstad för att hälsa på nya bebisen, blev vi kidnappade på lördagen. Vi hade femkamp på något äventyrshus. Sen skulle jag ragga karlar på ett köpcentra för att ställa upp på bild med mig. Efter det åkte vi till en studio där jag fick spela in "Fångad av en stormvind" innan vi till slut åkte ut till Tylösand där vi mötte upp grabbarna och spelade minigolf och käkade god middag. Efter det var det dags att bryta upp och då var vi inbokade på hotell för natten. Det var en fantastiskt rolig dag och jag blir alldeles varm innombords när jag tänker på att de planerat och kört så långt (10-30 mil) för att vara med oss. Vilka vänner man har!

• Blivande fru G

~höstbrud~
    Det lät som att du hade en toppendag! Vad roligt att de klädde ut dig till ekorre och du fick samla kottar;) *skrattar*

• Blivande fru G

Kul att skriva om texten! Jag är väldigt nervös för jag vet ju att min skiva kommer att spelas på festen, men det är ju ingenting mot att sjunga live!!!
    Jag misstänker dock att jag får en hippa till... (våra kompisar är utspridda över landet)

• Blivande fru G

Nu börjar det närma sig! I går var vi i stan och fixade. Jag var och nålade in klänningen som ska vara insydd och upplagd om två veckor. Halsband inhandlades till mig. Vi beställde papper till festprogrammen. Min blivande köpte underkläder och jag provade ut linser... Nu känns det som att saker och ting börjar bli verklighet:) Nu ska jag bara skicka lite bilder på brudbuketten till floristen.

• Blivande fru G

Novia!
    Jag brukar köpa stay ups på Åhlens, deras eget märke. Där finns hudfärgade.

• Blivande fru G

Jag kommer att ha en liten blå/silvrig väska som min mamma virkade till sin konfirmation. Min syster hade samma väska då hon gifte sig.

• Blivande fru G

Misselina!
    Jag förstår precis hur det där är, vi flyttade in i vårt hus i april. Parallellt med bröllopsplaneringen har vi flyttat, fixat allt som man inte tror är något som tar tid, energi eller kostar pengar... Vi har dock bestämt oss för att prioritera en resa efter bröllopet (skopelos i två veckor). Men i november sätter vi igång med renoveringen igen...

• Blivande fru G

Jag blev hippad igen!
    Vi trodde att det EV. kunde bli nästa helg, eftersom vi hade bokat aktivitet med svärisarna på lördagen. Men när min blivande och hans pappa åkt på sitt och jag och blivande svärmor skulle äta innan vår aktivitet så dök mina blivande svägerskor och en kompis upp:) Jag fick rida ut i skogen - kan knappt gå idag... och sen åkte vi på ett bad där jag fick behandling. På badet käkade vi lunch och och drack skumpa. Sen åkte vi till en restaurang och käkade middag med killarna innan vi åkte hem till svärisarna och hade fest. Vi hade en jättetrevlig dag och kväll med kompisar som åkt långt för att vara med.
    Nu är det nog slut på möhippor och svensexor, så ikväll kör vi igång med allt det sista; köpa gästbok, kolla ifall vi behöver komplettera alkoholen, skriva handlingslistor, fixa till vigselprogrammen och festhäftena.

• Blivande fru G

Misselina!
    Jag är glad att du är okej. Förstår att det inte är skoj med stora utgifter just nu...
    Igår fick jag hem min klänning. Den är fin:)
    Men är det någon mer än jag som är osäker? På allt? På klänning, sånghäften, frisyr, slöja, ja nästan allt utom mannen och maten. Kan det vara lite bröllopsnerver, kanske;)

• Blivande fru G

Skönt, då är jag inte knäpp då:) Jag vet ju att det kommer att bli jätteskoj.
    Vi har också fått ett par avhopp, men vi kommer inte att skriva ut festhäftena förrän torsdag nästa vecka.
    Nu är det iaf svårt att koncentrera sig på jobbet när man helst av allt bara vill hem och fixa...

• Blivande fru G

Vilket äventyr!
    Igår när jag kom hem med klänningen såg jag att den hade en fläck bak som vi inte sett i butiken. Så idag fick min blivande gå tidigt från jobbet, hem och hämta klänningen, köra in till stan för att möta upp mig och lämna in klänningen i butiken igen. Givetvis står det still i trafiken och han inser att han inte kommer att hinna i tid. Jag springer längs Birger Jarlsgatan och hittar honom i kön, rycker klänningen och springer tillbaka till butiken med fem minuters marginal. Klänningen får ta en tur till tvätten och jag får den på lördag igen. *pustar ut*

• Blivande fru G

Vad säger ni om detta då?
    Min blivande tror att han ska hinna golfa nästa fredag. "en kul grej med grabbarna att få slappna av lite..."
    Vi ska hämta porslin, duka, dekorera, skriva ut bordsplacering, handla till baren och vickningen. Vi gifter oss på min hemort så vi ska handla allt där. Jag bara ler, nickar och säger att om han känner att han har tid för att golfa så visst får han göra det. Jag har aldrig stött på en sötare tidsoptimist;)

• Blivande fru G

Tänk att om en vecka är vi gifta:)
    Vi jobbar måndag-tisdag, sen beger vi oss till min hemort där vi gifter oss. Fick också hem min klänning idag, fläcken är borta. Har jobbat på ganska duktigt ikväll, men vi har fortfarande massor kvar att göra när det gäller festhäften och vigselprogram. Vi måste också skriva listor på allt som ska handlas till kaffet, vickningen och baren. I morgon får bli en effektiv dag.
    Sov gott!

• Blivande fru G

Börjar också noja...
    Har ont i magen... ska jag ha det hela veckan?

Svar på tråden 9 September - del 3