Inlägg från: Kerin |Visa alla inlägg
  • Kerin

9 September - del 3

Jaså, jag undrade varför det inte kom något i den gamla tråden

Idag ska jag till sömmerskan igen, provklänning är i grunden klar men jag har fått en liten idé som vi ska testa om vi kan få till det. Känns som att jag springer hos henne mest hela tiden

Tänkte passa på att boka florist också när jag ändå är i stan, det är det sista som ska bokas.

Sedan ska jag ringa solisten och tala om att vi bestämt den andra sången till vigseln också... och sen börjar det bli dags att ringa festlokalen och stämma av när vi behöver bestämma meny. Helst vill jag göra det inom två-tre veckor eftersom vi sen ska åka till Tyskland och köpa alkoholen.

På semestern (två veckor kvar!) tänkte vi pyssla lite med rispåsar, akutlåda, bordsplacering, festprogram och sånt.

• Kerin

13.00 - kabo, Herrestads kyrka (Uddevalla)
    14.30 - brud sept.06, Ingarö Kyrka
    15.30 - Misselina, Nya varvet, Göteborg

• Kerin

Åh, nu är allting stort bokat och det är dags att "skruva ner" ett varv, och gå vidare med de mindre delarna. Ska jobba veckan ut och sedan tänkte jag att jag skulle pyssla en del under semestern, men vigselprogram, festprogram, bordsplacering och annat.

Vad har ni tänkt er för upplägg för dagen så att säga?

Vi ska fotas innan vigseln, sen är vigseln och festen på samma plats så det blir en liten promenad bort till fördrinken och lite mingel med brudskål, tilltugg, fotografering av gästerna för gästboken och annat innan vi går in till middagen. Där blir det buffé, ev. med framdukad förrätt så att man inte behöver börja med att springa. Helst vill jag ha runda bord eller i vart fall många mindre bord, men det går nog bara om det är många som tackar nej i sista minuten

Vi har en vecka kvar till OSA och det är 39 som tackat ja och 8 som tackat nej. Det återstår 21 som inte svarat och ganska många av dem är långväga gäster, så man kanske kan räkna med att minst hälften faller ifrån av praktiska orsaker...

• Kerin

Trist när folk inte svarar! Vi har OSA den 31:e och det är nio sällskap som fortfarande inte har svarat. Ett av dem är sambons syster med familj och eftersom han ska göra bröllopstårtan åt oss så utgår vi från att de tänker komma och inte skicka den med taxi Ska ringa dem ikväll och snacka lite tårta tänkte vi, så kanske vi kan få visshet

• Kerin

Brud sept06 - det låter verkligen härligt!

Jag har inte blivit hippad och tror väl egentligen inte att jag kommer att bli det heller. Min sambo har haft sin svensexa och jag lyckades totallura honom när de skulle kidnappa honom. Han anade ingenting Det var verkligen himla roligt!

Vi hade OSA för en vecka sedan och det är fortfarande tre som inte hört av sig Bland annat min morbror, men mamma lovade att ringa och säga åt honom på skarpen, och jag såg att ett utländskt nummer hade ringt igår så han ringer nog igen ikväll. De andra är två kompisar och de får väl vi ringa själva, även om det känns himla dumt.

Imorgon ska jag göra provuppsättning och på konsultation till floristen tillsammans med min tärna. Dessutom måste jag ju fixa smycken, hade helt glömt bort det. Vad ska ni ha för halsband och örhängen och sånt?

• Kerin

Hehe Malmön2006, det behöver jag också, men tröstar mig med att jag absolut inte kan gå ner före bröllopet för då passar ju inte klänningen!

Igår var jag på konsultation hos frisören och floristen och det verkar jättebra! Vi ska till restaurangen i nästa vecka och gå igenom allt med dem. Nu håller vi också på med festprogrammet och sitter och skriver beskrivningar på alla gästerna. Svårt men roligt eftersom vi försöker skriva lite skojigt om alla.

Sen har jag köpt ett Pilgrim-halsband att ha på bröllopet som jag känner mig väldigt nöjd med.

• Kerin

Nu har jag blivit hippad! De kom och tog mig igår morse, och så hade vi en riktigt kanondag åtta stycken tjejer med en massa roliga aktiviteter. Jag blev så himla rörd, för de hade verkligen planerat så bra och trevligt och pysslat jättemycket med små detaljer och roliga tävlingar och uppgifter. De flesta känner inte varandra sedan innan heller, men det märktes att de hade tyckt att det var roligt att smyga och planera och ha hemliga träffar. Och jag som trodde att det inte skulle bli någon hippa alls, jag misstänkte ingenting

På tisdag ska vi till restaurangen och gå igenom allting, och då ska vi passa på att gå på stan och inhandla en del saker också. Måste nu bara övertyga sambon om att fotoalbumet och gästboken som jag sett ut på Ordning och reda inte alls är för dyra

Hur ska ni göra med ris/såpbubblor? Jag funderar på att ha både och, så får en del ris och en del bubblor?

• Kerin

Det verkar ha varit en riktig möhippehelg, det lät som om ni andra också haft riktigt trevligt!

Blivande fru G - hoppas din inspelning av Carolas klassiker blev bättre än min Jag fick tvinga in en del av gänget som doakör för jag hade ingen aning om hur låten gick. Sjunga kan jag inte heller

Idag ska vi fortsätta med festprogrammen och provgöra rispåsar. Teorin är att göra dem av våra gamla gardiner!

• Kerin

Idag känns det jättebra! Vi har varit på genomgång på restaurangen, och även om det blir något dyrare än vi tänkt oss (eftersom vi valde till lite grann) så kommer det att bli kanooon! Vi har jaft lite dålig koll, men valt ställe eftersom det har bra rykte, och de verkar verkligen vara superproffsiga, plus att de fixar mycket mer saker än vi hade tänkt oss, bl.a. blomsterarrangemang. Och så är det en så mysig lokal

• Kerin

Vi har fått lite vajsing i planerandet Vi skulle varit bortresta onsdag-fredag för att hälsa på min mormor och morfar i Danmark som är för gamla och skruttiga för att komma och för att köpa alkoholen i Tyskland. Bara det att vår ena katt blev sjuk och vi fick sitta halva måndagsnatten på Blå stjärnan. Som tur är har han piggnat till, men han går på antibiotika och vi kan inte lämna bort honom.

Alltså måste vi åka samma veckan som bröllopet är till Danmark/Tyskland, det är enda möjligheten. Attans!

Jaja, idag ska vi till stan och handla de sista smågrejerna. Jag ska beställa örhängen på Internet. Och så ska vi göra klart festprogrammet (det är nästan färdigt) och vigselprogrammen och så får vi ägna kvällarna åt att vika och häfta.

I övrigt ligger vi nog rätt bra till, det enda STORA problemet är var vi ska vigas om det regnar... jag hade räknat med att kunna vara i lokalen men de sa att vi var för många. Snacka om panik! Just nu funderar vi på att helt ändra ställe för vigseln... tror ni att det skulle gå?

Svar på tråden 9 September - del 3