Inlägg från: Kerin |Visa alla inlägg
  • Kerin

9 September - del 3

Gud så skönt, lyckades få tag i en jättebra lokal att vara i med vigseln om det regnar. Där föll en STOR sten från mitt hjärta. Men det följdes förstås av problem... det organzabandet som vi hade på inbjudningarna är slut och omöjligt att få tag i. Så vi fick genast planera om rispåsarna och festprogrammen... Suck. Nåja, det blir nog bra ändå.

• Kerin

Det mesta löser sig ju bara man tar tag i det! Vi ringde ett konferenscenter som ligger väldigt nära festlokalen. Egentligen tar inte de bokningar på helgerna, och lokalen kostar över 4000 kr att hyra en dag, men när vi ringde och förklarade så var de så gulliga och sa att vi kunde få hyra en timme för 500 kr! Supertrevlig tjej som vi pratade med också.

• Kerin

Vad roligt med ringar och svensexa! Det märks verkligen att vi närmar oss.

Själv måste jag ligga på sömmerskan lite, jag har inte varit där på två veckor nu. I och för sig vet jag att hon hade tre andra klänningar som skulle vara klara nu så det är nog ingen fara, men man vill liksom ha bekräftat

brud sept 06 det låter riktigt smart att sy ihop häftena på maskin! Vi hade tänkt använda vanlia häftklamrar, men det måste se trevligare ut att sy?

• Kerin

Jag fick pysselmaterial på möhippan att göra ett strumpeband av, där det ingår blått. Plus att jag fått låna lite av det.

De lovade att kolla upp saken på bröllopet också

• Kerin

Gah, nu har jag toknerver för klänningen, jag får inte tag i sömmerskan och hon lovade att ringa mig i fredags så att jag skulle komma och prova den i lördags... har lämnat tre meddelanden. Fasenfasenfasen!

• Kerin

Men jisses, I Holmer, du måste ha en helt fantastisk bukett för de pengarna, lova att visa bilder sen!

• Kerin

Åh puuuh, sömmerskan ringde och tyckte jättesynd om mig för att jag var stressad och kände sig dum som inte hade ringt, men för henne var läget så totalt under kontroll att det inte var något att stressa för så hon hade tagit lite ledigt Känns jätteskönt att hon har sån koll, så nu kan jag sluta drömma mardrömmar om det!

• Kerin

Malmön2006 - vilken rolig hippa och snälla kompisar du verkar ha!

Det gör ont var mitt andra nummer på min CD förutom Carola. Ua, börjar gruva mig för uppspelningen som jag är säker på kommer under festen...

• Kerin

Det är jättesvårt att ställa om sig när man väl riktat in sig på en viss sak eller ett visst ställe.

Just nu ligger vi över budget (80 000 kr) med 2000 kronor, men då hade vi beräknat luft/diverse med 6 000 kr från början. Det enda som jag inte har med i det (peppar, peppar) är vigselförrättarens resekostnader.

För oss är det nog alkoholen och ringarna som blivit billigare... och det är ju inte fel

• Kerin

På tal om skorna... jag köpte vita högklackade med en elastisk rem över foten. Skorna är jättesköna, men den där remmen sitter för hårt. Så jag har satt ett burklock i spänn för att töja ut den... dessutom har jag dem på jobbet, gissa om jobbarkompisarna tycker att det är komiskt? Men jag går i dem minst en timme om dagen!

Svar på tråden 9 September - del 3