Inlägg från: Molle80 |Visa alla inlägg
  • Molle80

9 September - del 3

Sååå, då hittade man tråden igen Petar åsså in mig i mitten

13.00 - kabo, Herrestads kyrka, Uddevalla
    14.30 - brud sept.06, Ingarö Kyrka, Värmdö
    15.00 - Noiva, Södra Åkarps kyrka, Vellinge
    15.00 - Molle80, Fosie Kyrka, Malmö
    15.30 - Misselina, Nya varvet, Göteborg
    16.00 - Aquawoman, Jakobstad, Finland

• Molle80

MMM, det här med att inte anmäla sig i tid.. Visst är det dåligt ?? Vi hade också några sällskap som inte anmälde sig i tid, bl.a min gudmor/faster + man... 'de trodde de var självskriva.. amen herre gud? Deras dotter gifte sig för ett år sedan och var en riktig 'bridezilla' så de borde veta att man lämnas ju faktiskt besked - oavsett vad (kanske inte ens föräldrar å syskon, men ) kramen på er

• Molle80

Heeej hej!!
    V åker till Thailand på bröllopsresa fast vi åker inte förräni januari.. Vi ska vara borta i 3 1/2 vecka
    Ska träffa prällen på tisdag, hoppas att det går bra!

• Molle80

brud sept.06 :
    Guuud så kul å bli hippad Nej, jag har inte blivit hippad än men jag misstänker starkt att det kommer en.. Lite folk som råkat felsäga sig typ 'ja, just det hon hade mkt att göra' när jag berättade att tärnan har mycket att stå i på jobbet (och de har ALDRIG pratat i telefon... ) vet att M2B blir nästa helg då de ska ta honom hemma vid 07.30-tiden (mest bara så jag inte låg näck i sängen när de tog honom ) ..
    Vi ska 2 veckor till Krabi och 1 1/2 vecka till Phuket, Kata... Ska bli urhärligt. Ska även passa på att besöka Phi-Phi å lite sånt..

Hämtade ringen i tisdags, är verkligen jättenöjd, så nu ska vi bara lämna in våra förlovningsringar på putning å gravera in datumet i M2B 's ring oxå.
    Träffade prästen i tisdags också, verkar vara en toppen-präst. Förrutom att hon hade åsikter om att min pappa ska föra fram mig till altaret (och att vissa kyrkot t o m nekar detta vid vigsel) p g a att det står för underkastelse av kvinnan (att hon först är 'ägd' av sin pappa och att pappan sen ger över 'ägandet' till blivande maken..) förklarade att det absolut inte var så vi såg det utan mer som en ära att pappa lämnar över mig. Då frågade hon om inte min mamma tog illa vid sig, att HAN skulle lämna av och inte HON.. Å om min M2B 's mamma inte skulle lämna av honom också... Jajaja, alla har vi olika tankar.. Vigselprogrammet är i allafall färdigskrivet, nu ska det bara printas också.. Ska binda ihop festprogrammen och fästa stämpeln sen är de klara.. Bordsplaceringstavlan är klar. Så nu ska mna väl börja gå in skorna, kan tyvärr inte ha klack på dem för då blir klänningen för kort Men har hittat ett par jättefina pumps utan klack i matt guld som jag bara älskar

kram på er alla 9/9-06 brudar

• Molle80

Jaaa, nu börjar det närma sig med stormsteg
    Wiiieee !! Man börjar bli riktigt nervös nu känner jag. Idag var vi å träffade solisten och han sjöng sångerna vi ska ha i kyrkan (mest så vi visste att vi valt rätt, gulligt av honom tycker jag) Min M2B berättade när vi åkte därifrån att han hade fällt en tår när första sången sjöngs (för kärlekens skull). Killen som ska sjunga har en så fantastisk röst att jag ryser bara jag tänker på den. Åh, vad jag längtar
    Vi har kvar att fixa:
    lämna in ringarna för putsning/gravering
    handla 'blannevann' till drickan
    dubbelchecka lokalen (där är på ngt skumt sätt inte nyckel till stället, ' där är öppet'- ja, det känns ju tryggt att lämna sprit för 14.000:-, tårta för 4000:- med mera därute över natten (fre-lör) .. måste diskutera igenom detta med ägaren känner jag...
    Sen ska vi klippa till sisalväv som vi ska ha till dukningen sen e det mesta klaart!

Wiiieee !! Man börjar bli riktigt nervös nu känner jag.

• Molle80

... min M2B har blivit tagen !!!!!
    Igår frågade min blivande om det var OK att han åkte ut på lite kvällsfiske (ål). Jag kunde ju inte annat än att säga ja - han visste ju inget om vad som skulle ske idag...
    Han var hemma 05:00!!!!!!!!! (de som var med honom visste inte att han skulle bli 'svensexad' idag och jag fick inte tag på dem..) .. 07:30 stod hela gänget i vårt sovrum med videokamera och kameror! Han fick ett ursexigt rött nätlinne och svarta cykelbyxor på sig.. Jag undrar vad de ska göra idag men det kommer garanterat bli en riktig kanondag!!! Wieeee

• Molle80

I Holmer :
    5000:- för buketten???? Det var det värsta jag någonsin hört i brudbukettssamanhang :-O

• Molle80

Gå in skorna.. hehehe... gissa vad jag har på fötterna idag ?? Mina skor till bröllopet
    De är så fina, vill knappt använda dem
    Jag gick ifrån det lite traditionella å köpte ett par guldpumps (matt guld - jag är skofetishist)

• Molle80

brud semt.06 - ja, visst är det snyggt med guld .. Jag kollade först på sådana skor som du beskriver, Novita var märket på dem men de hade inte min storlek ...
    kramar på er

• Molle80

Gokväll alla 9/9- brudar

Ska vi inte försöka hjälpa varandra å göra en lång lista med todo's - saker som ska fixas innan bröllopet - så missar vi kanske ingenting. Jag börjar så kan ni väl fylla på ..

ToDo:

* Göra festprogram
    * Göra vigselprogram
    * Prova klänningen
    * Gå in skorna ((uuhhhghhaa!!)
    * Dubbelkolla med restaurang/cateringfirma att allt är på plats och att de har koll på hur upplägget ska vara
    * Ladda videokameran
    * Handla engångskameror
    * Lämna in förlovningsringar för putsning/gravyr
    * Göra bordsplacering

Det var allt jag kom på just nu ... Med lite vin i kroppen

• Molle80

... sakerna kan ju redan vara gjorda, men mest för att hjälpa varandra .. tänkte jag.. Festprogrammen har varit klara i en månad hos oss

• Molle80

Misselina & Brud9/9: Tack så jättemycket!! Föll som en fura när jag såg den
    Brud9/9 -din är oxå helläcker!!!!!

JAG BLEV FÖRRESTEN HIPPAD I HELGEN!!!
    Trodde faktiskt inte att jag skulle få någon hippa. Min lillebror ringde mig i torsdags och frågade om jag kunde följa med honom och kika på en lägenhet som han o hans sambo var intresserade av. Hans sambo hade redan kollat på den och hon skulle bort på lördag å han ville ha med mig som smakråd (då vi nyligen köpt lgh). Jag messade honom på morgonen och undrade vilken tid vi skulle åka och jag fick tillbaka 'jag hämtar dig lite i 11'. Så jag gjorde mig redo och han kom å hämtade mig (borde anat något här men jag var faktiskt inställd på att det inte skulle bli ngt då tärnan för ngn helg sedan sa ' du får inte bli för besviken om det inte blir ngn hippa, massa saker har strulat sig'. Till saken hör att jag råkat se (inte innehållet) ett mail med rubriken Molles möhippa. Jag förstod ju i lördags att detta bara var en skenmanöver )
    Iallafall, så svängde han in på macken å bad mig susa in o köpa en Ramlösa åt honom. Jag pinnade in på macken och tyckte att biträdena så liite konstiga ut... Och viiiiiips hoppas 11 tjejer fram från ingenstans.... Wiiiieee!!!!
    Vi begav oss till ett grönområde där det var uppdukat med picknick och champagne. Fick klä om till polis med hjälm, tröja och batong .. Fick presenter av alla tjejerna, sånt som symboliserade mig enligt dem. Gud vad kul det var - de hade verkligen alla tänkt till!!
    Fick olika uppdrag, det första var att jag skulle få åka buss gratis upp i stan. Vilket jag lyckades med galant (konstigt, busschauffören såg helt chockad ut när jag kom springande med min batong i högsta hugg.
    Väl uppe i stan fick jag olika uppdrag, skriva en dikt till M2B som skulle innehålla vissa ord. Ta passfoto som skulle skickas med kortet med dikten. Detta postades och kortet var väl ... hmmm sådär . Samlade in äktenskapsråd från miljardtals människor...
    Skulle hitta en svensexa och ta en svängom med herren som blivit tagen. Det sjukaste var att jag faktiskt hittade en svensexa och att hela gänget var utklädda till poliser och han som blivit tagen var fånge (kunde det blir bättre, fick en masssssssa bonnuspoäng för detta) Till saken hör att en av killarna som var med i svensexegänget var en av mina gamla killar, sen 5:e klass!! hehehehe!!
    Vi to oss en svängom inne på en galleria och sen fortsatte vi. Fick skicka blommor till M2B osv osv ...
    Sen spelade vi Laserdome, hade 3-kamp. De hade hyrt relaxavdelning så när vi bastade fick jag svara på en massa frågor om mimn blivande och svara på frågor om mig själv!! Efter det gick vi hem till en av tjejerna o drack champagne. Åkte till en restaurang å åt väldigt gott, och vem var där om inte svensexegänget vi träffat tidigare..
    Efter fantastisk mat och dryck begav vi oss till Schlagerbaren där vi drack drinkat och mös. Efter en stund fick vi gå upp på ovanvåningen och då hade de abonerat en del av stället och jag fick spela in en skiva med 4 olika låtar.. Sicket skrälande ....
    Sen var det dans natten lång och igår var jag minst sagt sliten.
    VILKEN DAG!!!!!

• Molle80

Misselina: Fy bubblan!!
    Tänker på dig!!
    * kram *

• Molle80

nerver?? skojar ni ?? Jag har sprungit på toaletten fleeera ggr per dag den senaste veckan å varit sååå orolig för att jag börjar bli sjuk.. men kom på igår.. 'ah, just det, vi gifter oss om mindre än tvååå veckor..' - bröllopsmage med andra ord
    brud9/9: Jag tycker personligen bättre om pioner, callor är också vacker, men pioner ger ett mer romantiskt intryck. Det enda jag kan säga är att pioner kan vara himlans svårt att få tag på nu... de brukar isåfall kosta betydligt mer än vad de gör under 'högsäsong'. Fast med tanke på hur vädret varit denna sommaren kanske priserna och tillgängligheten av blommorna fortfarande består

• Molle80

kabo: lycka till med kräfthattstvälingen ikväll, du vinner säkert

brud9/9: mm, det är det som är så attans tråkigt med pioner.. att de blir så dyra framåt hösten... Men callor-buketten kommer garanterat att bli fantastisk!!
    Jag ska ha en 'bullig', rund, kompakt (inte så kompakt att man inte får ner ett finger mellan blommorna dock) i ljuuuuusrosa och vitt med ljusrosa hortensia, vita pioner, ljusrosa rosor (ny sort som heter Sweet Avalanche), vita kvistrosor, luktärter och lammöron. Ingen bladmanchett runtom

*kram'

• Molle80

... Vi träffas innan vigseln för fotografering. Vi sa tidigare att vi skulle fotograferas efter vigseln men tänkte om när vi insåg att vi inte kommer att vara på plats på festen förrän runt 18-18.30-tiden isåfall (vi ska fotas en bra bit från kyrkan)
    Alla människor är så gulliga och vill ställa upp och hjälpa oss på den stora dagen.. hämta blommorna o s v.. Fast jag vill hämta dem själv så jag ska möta floristen 08.00
    Var ute å käkade med mamma igår och sen var vi på bio och såg 'Efter bröllopet'. Vi gick igenom vad som behöver göras och vad mina föräldrar och M2B föräldrar kan hjälpa till med - de skulle träffas över ett glas vin idag och planera De är bara för söta!!

• Molle80

Jag har också väldans ont i magen ... tror mest det är nerver.. Eller jag hoppas det iallafall .. :-S
    Igår kände jag mig suuperkrasslig och hänig hela dagen, for iväg och köpte förkylningsmedicin ... Kom på sen att det var nog allt vin man drack i lördags som orsakade det 'krassliga' .. Ja, då jobbar man bara imorgon också, sen är man ledig till nästa torsdag - skönt! Till saken hör att jag hade tänkt att ta det lite 'lugnt' på jobbet imorgon (har haft det ganska stressigt på sistone) men näää, då ska man fotas till en posterkampanj! Hur kul e det och bli fotad halva dagen i olika studios ??? Åh! Ville bara ta't lugnt imorgon juuu

• Molle80

Igår hämtade vi våra ringar och på kvällen klippte jag och mamma sisalväv till dukningen 3 remsor a' 25 meter (har lite ont i knäna idag ).
    Jag är ledig f r o m idag t o m nästa torsdag - ska bli så skönt!!
    Idag står på listan:
    * Ringa prästen (hon vill att vi ska knäböja vid altaret men ni som sett min klänning förstår att jag kommer inte komma upp från den ställningen. Dessutom ska jag fråga om pussen, vi fick inte öva p å det i kyrkan å nu är jag lite osäker på NÄR man pussas, snacka om förvirrad)
    * Hämta ljusstakar + inhandla fler på IKEA
    * Köpa det sista 'blannevannet'
    * Gå igenom allt med cateringfirman, servis, mat o s v
    * Köpa strumpeband, cigarr och champagne
    * Göra färdigt de 2 festprogram som återstår (då två st ringt och meddelat att de kan komma NU)
    * Käka middag och dricka lite vin tillsammans med två av mina väninnor. Den ena är designer och ska fixa det sista på min klänning samt hjälpa mig att stryka den
    Imorgon ska jag. bygga naglar, vi ska hämta M2B's kläder och inhandla nya underkläder, parfym o s v till mannen (han trilskas med att vilja inhandla en parfym som jag AVSKYR!! Usch, jag mår illa av doften. Den är så kryddig och jag gillar ju sportig doft.. Men han har gått med på att iallfall testa lite andra dofter, hoppas han gillar nån annan doft, den han vill ha tycker jag verkligen doftar vidrigt .. snacka om ilandsproblem
    Heheh, snart dax tjejer!!

• Molle80

Wiieeeiee!! Nu kurrar det i magen, ska snart köra och hämta blommorna, ska vara hos frisören 08:30 Somnade vid 23 igår, känns bra, har sovit som en stock. Börjar känna att det faktist är IDAG vi gifter oss tjejer!!
    Igår var jag cool lugn, dukningen gick fantastiskt, blev kanonfint. Hoppas bara allt klaffar och funkar som det ska.

Kram på er så hörs vi senare i veckan,

blivande fru Nilsson

Svar på tråden 9 September - del 3