• Kabo

9 September - del 3

Igår var jag på "konsultation" för håruppsättningen. Lite besviken eftersom de sa provuppsättning och jag förväntat mig att få en uppsättning....

Efter konsultationen var det dags för slutprovningen av klänningen och det blir kanon! Har även fått insytt några snören under klänningen så att vi kan binda upp släpet på kvällen - så att jag slipper gå och bära på det!

• Kabo

O vad spännande!

Låter definitivt som att de planerat något ordentligt för dig!
    Låter som om du kommer att få stå någon stans och spela saxofon, fast klädseln där är inte given - kanske det är där vitlken och koret kommer in?
    De verkar även som om de planerar för en fin middag på kvällen efter det att N varit ute och haft lite spex för er (de oömma kläderna).
    Planritningar på huset kankse behövs om de ska ta sig in och göra någon överraskning för Er? Skulle Ni sova hemma eller på hotell efter bröllopsfesten?

Vad tror du själv är i görningen? Du är ju ändå den som känner dina kompisar bäst!

• Kabo

Kardemummarn och Malmön2006: Jag håller tummarna för Er att ni får en riktigt lyckad dag/dagar!!!

Malmön2006: Något speciellt som gör att du tror det blir i morgon?

• Kabo

Misselina: Skönt att lokalen ordnade sig!

Det är skönt när sådana saker släpper! Hadde ju själv en sådan pers med cateringen, men det har också ordnat sig!

• Kabo

Noiva: Jag köper mina stay up på lindex. Storleken kan vara lite knivig.
    Jag har byxor i strl 40 så att stay-up och strumbyxor hamnar i något mellanting. Köpte två olika storlekar sist för att vara söker (dessutom har/hade det köp 3 betala för 2). Köpte 36/38 samt 40/42 (inget mellanting finns). Tillslut har jag bestämt mig för att använda 36/38, men det är ju lite beroende på hur stor man är runt låren!

Man säger att man ska ha något blått när man gifter sig! Hur gör Ni med det?
    Själv har jag köpt blått satinband som jag gjorde små söta rosetter av. När de var färdiga sydde jag på 2 stycken på vardera stay-up!

• Kabo

Misselina: Då gäller det verkligen att du trivs med din aunderkläder och att du verkligen gjör färdigt det där strumpebandet

• Kabo

I Holmer: Har Ni bokat något ställe som ska göra iordning blomorna då? Det är väl det som är det allra viktigaste, men du bör nog bestämma utseende denna vecka om de ska hinna få tag i/beställa hem de blommor du vill ha!

• Kabo

hade också funderat på konservering äv brudbukett och corsage, men när man ser att priset är lika högt som priset på blommorna i sig så blir det att man avstår!

Har visserligen förstått att det är ett enormt jobb att konservera blommorna - först måste de ju placeras kallt så att de inte vissnar. De tar en bild på blommorna, plockar i sär buketten, konserverar den och sätter sedan ihop den igen eller något i den stilen....

• Kabo

noiva: tror absolut att small fungerar för dig!!

• Kabo

Malmön2006: Kul att du fick en lyckad möhippa med alla dina vänner!

Svar på tråden 9 September - del 3