• Honung2

Barn?

Vad tycker ni om giftermål och barn? dvs. ska man först gifta sig och sedan få barn eller spelar det ingen roll? eller ska man gifta sig NÄR man är med barn? Jag har pratat med några från 40-tals generationen nämligen och då var det tydligen väldigt vanligt att man gifte sig NÄR man var med barn, annars var det ingen idé att gifta sig tydligen (!)
    Det är intessant iallafall vad olika tycker, självklart får man göra som man vill, men det kan vara kul att höra iallafall!

• Svar på tråden Barn?
  • Honung2

Nej, som jag redan skrev i inledning tycker jag inte att det spelar någon roll för mig, men det är däremot intressant för vissa är det väldigt viktigt att först gifta sig och sedan få barn, för andra inte viktigt alls. Själv har jag alltid kännt att jag vill gifta mig först, för då gifter man sig av kärlek och inte för att man "måste" liksom, sedan vill jag ha barn. Men samtidigt om jag hade fått barn tidigare hade det såklart inte spelat någon roll för giftermålet i sig. Men det är kul det här med hur man tänker i varje fall, just när man har bestämt att gifta sig. Många andra är ju bara sambos hela livet med barn och har inte ens planer på att gifta sig. Så man tänker ju helt klart olika.

Svar på tråden Barn?