• lilla_grodan

Aktivitet i bussen?

Våra gäster skall åka i samlad trupp i en abbonnerad buss från kyrkan till festen. De skall inte åka så jättelångt men jag funderar på om man ändå kan hitta på något skojigt för dem? Har någon ett bra tips?
    Visserligen skall vi alla åka genom stan när det är marathon (vi blir antagligen alla eskorterade så att vi kommer fram. Vi väntar för närvarande på en plan från trafikkontoret och polisen) så då kanske gästerna heller vill titta ut på alla människor under resan... Men tips mottages gärna ändå!

• Svar på tråden Aktivitet i bussen?
  • nenne78

_cinderella_
    det kan ju bli värsta "fångarna på fortet"! Kanske inte så populärt hos chauffören att få 120 kg faster Grus-Britt i knät efter att hon trillat ner från fråga 5 på bagagehyllan...

• Fru Cinderella

nenne78

*asg*

Men onekligen den mest minnesvärda väntetiden på att middagen ska börja :-d -D

• nenne78

big time!

aahh! jag får såna roliga bilder i huvet...

förlåt TS - jag hjälper inte till här särskilt mycket nu... din toastmaster kanske kan ge dem papper och penna och sen får de skriva en massa saker som ni sen ska få läsa på er 1-åriga bröllopsdag? typ lyckönskningar eller så... ananrs tror jag på tipsprom...åkningen.

• Fru Cinderella

TS

Ber också om ursäkt, vad bara så fruktansvärt roligt

Ser fortfarande den där tjocka damen i chaffisens knä *asg*

• brud 11/11

be dem rita ett självporträtt, ge dem en pysselpåde, tex gör en staty av denna klumpen lera, skriv en dikt till brudparet, hitta på kvällens drink, osv osv

• nenne78

med storblommig klänning och nedhasade stödstrumpor

• Fru Cinderella

*fnissar*

Jag är fortfarande väldigt ledsen dock

• silvera

Vi ska ha buss från kyrkan till lokalen. Men bussbolaget vill att man sitter ner, och helst har säkerhetsbältet på sig...
    "Safety first", som de sa...

Men jag frågade om det gick bra, att gästerna får ett plastglas med bubbel i handen, innan de kliver på bussen, och det var ok, om det var vitt vin.

Så då får de lite "stämningshöjare" på väg in till Stockholm!

Och ja, självklart kommer det finnas alkoholfritt, för de som efterfrågar det...

• lilla_grodan

hihi, det var ganska roligt så det är absolut ingen fara. Det är dessutom roligare för mig som ändå känner och vet vilka som kommer att åka med

Svar på tråden Aktivitet i bussen?