• lilla_grodan

Aktivitet i bussen?

Våra gäster skall åka i samlad trupp i en abbonnerad buss från kyrkan till festen. De skall inte åka så jättelångt men jag funderar på om man ändå kan hitta på något skojigt för dem? Har någon ett bra tips?
    Visserligen skall vi alla åka genom stan när det är marathon (vi blir antagligen alla eskorterade så att vi kommer fram. Vi väntar för närvarande på en plan från trafikkontoret och polisen) så då kanske gästerna heller vill titta ut på alla människor under resan... Men tips mottages gärna ändå!

• Svar på tråden Aktivitet i bussen?
  • nenne78

vad skönt, jag lånar gärna några av idéerna till vår transport också om det är OK. Lycka till!

• förhoppningsis

Att skriva hälsningar till 1års dagen var lite gulligt... kommer oxå ha massa gäster att underhålla i en buss...

kanske hela havet stormar =) varje gång man tex stannar för rött ljus ska alla byta plats... näe allvarligt, behöver oxå massa tips

• Rosenhaga

Jag tror inte att ni behöver överanstränga er med aktiviteter på bussen. Era gäster kommer säkert vara uppfyllda av vigseln och er lycka och diskutera det med varandra.

Sen är ju Stockholm fint att se. Som gäst skulle jag själv gilla en stilla stund att smälta intrycken från vigseln på.

• nenne78

ja, det kanske är sant. Det räcker nog kanske att toastmaster/madame berättar lite praktiskt och sen får alla slappna av en stund. Vår väg bestär mest av skog så det är inte så mycket att titta på....

• lilla_grodan

Rosenhaga, Vi gifter oss iofs i Gbg men Gbg är också fint speciellt med tanke på alla maratonlöpare och åskådare just då Men vitt vin i plastglas som Silvera skall ha låter som en bra idé. Jag får bara kolla med bussbolaget först.

Anledningen till att jag frågade om aktivitet för att jag själv har åkt bröllopsbuss vid några tillfällen och det har varit jättetrist, speciellt den tur då vi blev bussade till och från kyrkan och vi åkte buss i 1 h per enkelväg i tystnad....

• Rosenhaga

lilla_grodan

Gbg är en underbar stad - gillar! Lite vin är aldrig fel, bra idé!

Den där turen du råkade ut för låter jättetrist, märkligt. Jag har alltid tyckt att stämningen efter en vigsel är lite elektrifierad. *funderar*

• nenne78

det kanske räcker med vinglaset och att du har en soft CD som spelar fin musik

barry white
    daniel lemma
    beatles

lite väntrumsmusik fast med kärlekstema

Det finns så många sånger som man inte kunde ha med i kyrkan eller går att dansa till senare, och det blir ändå inte helt tyst om nu folk antingen vill njuta av stunden eller har tråkigt.

• nenne78

förhoppningsvis

*S* hela havet stormar!! HHAHA! vad händer den som blir utan plats, släpps den av? Tur att jag inte åker med, för jag är USEL på det! När jag bodde ihop med en kompis så lekte vi den vi två och hon sjöng. Jag fattar fortfarande inte att jag förlorade hela tiden!

• förhoppningsis

lilla_grodan

men hur kunde det bli helt tyst, kännde inte folk varandra?

nenne78
    Hmm, de kanske får lämna ifrån sig vinglaset el nått =)

• nenne78

förhoppningsis

OH värsta straffet *S*

• Fjällräv

Om inte bussresan är mer än 40 minuter har jag svårt att tänka mig att det behöver "hända" något i bussen. Alla har ju just varit med om en fin vigsel och kan vilja prata med varandra. Har ett skräckminne av en bussresa där någon släktning blivit utsedd till underhållare och fullföljde uppgiften genom att prata oavbrudet under hela resan - mest om vilja som bodde i alla hus vi passerade kring tiden för andra världskriget....

• zea

Om man vill att folk ska komma in i lite partystämmning så inskaffa mini champagneflaskor..på flaskorna kan man festa på en låtlista med lite skönahits som sedan spelas i bussen.

• tryswe

Någon väl vald musik om bussen har högtalare?

Dricka är också trevligt (som är genomskinlig och inte ger mörka fläckar om man spiller).

Utöver det tror jag det är trevligast att låta gästerna prata med varandra. Jag har åkt sådan buss utan både musik och dricka eller aktiviteter, och tiden bara rusade iväg (15-20min).

Svar på tråden Aktivitet i bussen?