• pickolina

HJÄLP. dessa jävla könssjudomar

En kompis till mig penslade med det fungerade inge bra + var bökigt så hon gick och klippte bort dem sedan... Detta sker under bedövning och gör inte särskilt ont efteråt heller...

En annan kompis gick och frös bort sina. Tror hon hade mer vårtor... Skulle tro att det var därför de valde den metoden... Minns inte vad hon sa om smärta osv, det var så många år sedan nu....

• pickolina

Googla runt lite vettja...

Jag har sökt på alla sjukdomar tror jag.. *haha* Har inte riktigt fått koll på det där med just kondylom, verkar finnas lite olika information nämligen. Vad man läst/hört tidigare så är det som med herpes, har man en gång fått det så har man det resten av livet och det kan bryta ut när som helst.... Men jag har oxå läst att det kan försvinna, så jag är lite osäker på vad som stämmer. Man kan ha det i många, många år i alla fall och det kan blomma ut när som helst och det enda man kan göra är att behandla, precis som du skriver.... Man måste även vara noga med cellproverna, då detta kan ge cellförändringar som kan leda till cancer...om de inte slopat de teorierna nu?! Forskningen går ju framåt hela tiden...

• pickolina

Kom på en sak till.. Jag kanske är ute och cyklar nu men vad jag vet av klamydia och kondylom så brukar kondylom sällan ge några direkta besvär.. Så tipset skulle ju vara att behandla din klamydia först och sedan din kondylom, då kanske inte gynbesöket behöver bli så dramatiskt som ditt sista. Sedan får du som sagt bedövning inför själva ingreppet... Lycka till!

• pickolina

Om du läser på de länkar jag gav dig så kan man läsa att man inte alls behöver behandla kondylom, såvida man inte har besvär. Fysiska eller psykiska... Vårtorna försvinner av sig själva till slut. Däremot så smittar du medan du har vårtor (tror jag) och borde inte ha oskyddat samlag eller oralsex under denna tid..

Men googla eller kolla de länkar jag skrev ovan och läs så mycket du kan... Det brukar alltid göra att jag känner mig säkrare och tryggare i alla fall.

Men du kan lita på henne... Men om du känner besvär eller tycker att det är jobbigt att de finns där så kan du kräva att få dem behandlade.

Svar på tråden HJÄLP. dessa jävla könssjudomar